mijn zoontje (8 weken) slaapt heel slecht

quote: Edith reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('23-01-2006 15:25:44'));

o ja, ik heb de laatste voeding die wij om 23:00 nog gaven ook vrij snel laten vallen. Na de laatste voeding rond 19:00/20;00 sliep hij door tot een uur of 07:00.

Overdag meer voeden en 's avonds/'s nachts weg laten wil ook nog wel eens helpen. Door ze wakker te maken voor een laatste voeding (als ze echt honger hebben worden ze echt wel wakker) stoor je ze ook niet in hun slaap en slapen ze beter.

Hoi Edith,

Vanaf hoeveel weken heb jij de nachtvoeding laten vallen?
Mijn zoontje van 2 maanden krijgt tussen 23.00 en 24.00 zijn laatste fles. Vaak moet ik hem hiervoor wakker maken en drinkt hij een beetje. We maken hem de volgende morgen om 8.00 uur wakker voor zijn volgende fles. Zelfs die drinkt hij niet helemaal leeg. Hij krijgt elke fles 150 water + de voeding.
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe en wanneer jij het  afbouwen hebt gedaan.

groet Anne
 
Ik heb zijn dagboekje er even bij moeten pakken, maar ik ben met 15 wkn gestopt met de late avond voeding. Hij kreeg vanaf toen nog 4x bv per dag. 07:00-11:00-15:00-19:00. Klinkt weinig, maar blijkbaar was mijn voeding zo goed dat ie het hiermee goed afkon. Hij groeide op een gegeven moment zelfs te hard..... Bij cb vroegen ze of ik 'm echt niet bijvoedde....

va 7 a 8 wkn kreeg hij 5 x bv 07:00-11:00-15:00-18:00-23:00 en vanaf 9 weken sliep hij door (10 tot 12 uur achter elkaar (maar dan wel wakker  gemaakt voor die late voeding nog). Dit heb ik een paar weken gedaan, maar met 15 wkn ging er een lampje branden. Hij wordt niet vanzelf wakker en zal dus vast geen honger hebben....

Ik ben in het weekend trouwens gaan testen of ik die laatste voeding kon laten vallen. Hij vond het op een gegeven moment echt niet leuk dat ik 'm wakker maakte dus dat leek mij genoeg. In het weekend geprobeert voor het geval hij door het laten vallen van de laatste voeding misschien weer 's nachts of heel vroeg zou komen, maar dat heeft ie nooit gedaan gelukkig. Hij sliep gewoon lekker het klokje rond.

Als ik zo lees dat jouw kleintje maar weinig drinkt de laatste voeding en 's ochtends ook niet zo'n honger heeft, dan zou ik het gewoon proberen. Je hoeft met deze leeftijd volgens mij ook niet bang te zijn voor een daling van de suikerspiegel als er zo lang tussen de voedingen zit. Mijn mening was altijd, als ie honger heeft, dan wordt ie vanzelf wel wakker. jammer voor degene die er dan 's nachts uit moet (in mijn geval ik ivm bv), maar ja, dat hoort er soms bij.

Succes in ieder geval en doe wat jij denkt dat het beste is.
 
Hoi Edith,

Bedankt voor het opzoeken. Ik ga toch eens proberen wat er gebeurt als ik hem om 24.00 niet wakker maak. Maar eerst even wachten totdat hij uit zijn "regeldagen" is!
Thanx,

groetjes Anne
 
Hoi Kim,

Omdat je moet wachten op de echo van zijn heupen kan je al wel een beetje beginnen met inbakeren. Je kunt namelijk wel een hydrofiel luier in een driehoekvouwen. Je legt dan de punt naar beneden en je kindje met zijn schouders net boven de rand van de driehoek. Nu kun je de driehoek om hem heen draaien en dan vastplakken met een stukje tape pf een veiligheidsspeld.
Zo laat je de heupen omgemoeid en heeft je kindje al wel wat steun om zijn armen.
Groeten Marieke
mv van Rick (2 jaar was een bakerkindje, en Joost 4 maanden is een  buikslaper)
 
Mijn zoontje is inmiddels 9 maanden oud en ligt 's avonds om 20.00 uur in bed tot 8 uur 's morgens. Maar wij hebben de eerste weken ook problemen met slapen gehad en met eten.
Hij wilde de eerste drie weken ook om het 1,5 uur eten (bv) en viel dan na tien minuten in slaap. Hij sliep dan slechts een half uurtje en was dan weer klaar wakker, ook wilde hij niet in zijn bedje slapen.
Echter 's nachts sliep hij wel heel goed door, als hij wakker werd dan troosten wij hem wel meteen, we lieten hem niet huilen maar gingen meteen naar hem toe. Wel bleven wij altijd op zijn kamer, we namen hem absoluut niet mee naar beneden of naar onze kamer. Ik heb het idee dat dat wel helpt. als je hem 's nachts één keer meeneemt naar jou slaapkamer dan zal hij dat onthouden en denken dat hij dus altijd mee mag als hij huilt.
Toen hij een week of 7 was was ik inmiddels overgestapt op flesvoeding voor hongerige baby's (nutrilon forte) ik deed dat half om half (op 180 cc water deed ik 3 schepjes nutrilon forte en drie schepjes gewone nutrilon) behalve zijn laatste fles (21.30-22.00 uur) die deed ik 180 cc met zes nutrilon forte. Hij sliep toen door tot 'smorgens 8 uur.
Ook legde ik hem om 13.00 uur voortaan in bed en dan sliep hij tot 15.00 uur.

Nu slaapt hij 'smiddags nog steeds van 12.30 tot 14.30, dan heb ik fijn wat tijd voor mezelf.

De beste tip is echter wel dat je hem nooit 'snachts van zijn kamer meeneemt naar je eigen slaapkamer, dat weten ze meteen.
als ons zoontje ziek is is dat natuurlijk wat anders.

Succes, groetjes Marijke
 
Hai,

Ik heb vanaf drie weken ingebakerd met de pacco doeken... deze zijn heel anders dan de gewone inbakerdoeken en de beentjes liggen vrij genoeg om goed te bewegen... Met de paccodoeken baker je de armpjes strak in en om de beentjes komt de buitendoek, die net zoveel ruimte geeft als een gewoon slaapzakje...

Kijk anders even hoe de binnendoek uitkomt bij de heupjes... Komt hij nog over de heupjes, dan even wachten, komt hij tot de heupjes (of er net twee centimeter op...) dan kan hij zijn beentjes nog goed in kikkerstand doen... en kan je gewoon gaan inbakeren.

De adviezen zijn overal anders... bij ons hoefden er geen foto's gemaakt te worden. Ze keken alleen extra goed naar de heupjes...

Groetjes Nynke
 
Terug
Bovenaan