mijn zoontje is te zwaar....

Ik krijg steeds weer op het CB te horen dat mijn zoontje te dik is.
hij is op 1 maart geboren en weegt nu ongeveer 7200gram en 64 cm
Alleen het punt is dat hij bij zijn geboorte maar 2990 woog en 47cm was en met 36 weken is geboren.

Maar hij heeft nooit teveel voeding gekregen!! altijd wat ze zeiden dat hij moest hebben heeft hij gehad.
en nu krijgt hij zelfs nog maar 4 flessen van 180+6 en slaapt van 22.30 tot 08.00

Wat kan ik er nu nog aan doen dat hij zo zwaar is...of zadelen ze mij op met een probleem dat eigenlijks wel mee valt?
wordt er helemaal gek van dat ik elke keer hoor dat hij wel erg stevig is.

als jij je gewoon aan hun advies houd moeten ze niet zeuren..
ik vind het nog wel mee vallen hoor..
Ethan is van 19 maart was afgelopen maandag 60,5 cm en bijna 6,5 kilo.. ik kreeg dan borstvoeding en hij neemt wat hij nodig heeft..

tegen mij hadden ze bij de cb ook gezegd dat hij te dik word maar kinderarts zegt dat hij het goed uit ziet.. de kinderarts zegt zelf dat ethan al bij de geboorte zo was

en dan bedoel ik lengte op het gemiddelde gewicht +1 en hoofd net iets onder het gemiddelde..

als jij zelf naar je kind kijkt vind je hem dan te dik? want gewicht zegt niets, ethan ziet er namelijk ook niet dik uit

Ik durf het je niet te zeggen.... leg het eens voor aan de ha. Als die het niet vertrouwd kan ze je altijd doorsturen naar de ka. Ik heb niet zo'n hoge pet op van het cb in het algemeen....... Mijn dochter is altijd heel lang geweest (vanaf haar geboorte) en toen ze 21 maanden was begonnen ze erover dat we maar eens moesten gaan informeren of ze geen hormonen kon krijgen om de groei te remmen..... Ik dacht eerst dat ze me in de maling namen maar nee! Ik kom er sindsdien alleen nog voor de entingen, de rest regel ik met de ha.

Wat een onzin, sorry hoor, maar hij is drie maanden dan mag hij dat echt wel wegen, mijn zoontjes zaten ook boven de 7kilo met 3maanden

maar goed, als je zelf twijfeld maak dan even een afspraak bij de kinderarts, daar zou ik meer waarde aan hechten als die zegt dat hij te snel gaat!
Liefs

Nou dat kan dan nog wat worden hier haha onze jochem is woe as 3 maanden maar woog 31 mei 6800 gr op het cb.
Maar heb er hier nog niet echt iets over gehoord......
Ik moet woe as weer naar de ka zal het daar eens vragen want ik kreeg wel een vinnige opmerking dat tie wel erg veel te eten kreeg (5x210) maar jochem heeft med voeding die heel licht verteerbaar dus mag ie iets meer hebben van de ka.
Maar ik zou me niet op je kop laten zitten hoor.......ene oor in en andere uit!

Weet niet zo goed wat te dik is,
maar Joël was met 2 maanden, 58 cm en 5530 gram.
Hij zit op de plus 1 lijn met zn gewicht maar vonden ze helemaal niet erg,

Liefs Marina

Ik zou me er ook niet al te druk om maken. Als je kindje het toch verder goed doet?! Ze eten volgens mij echt niet meer dan ze nodig hebben. Ik zou inderdaad ook naar de ka gaan als je twijfels hebt. Heb persoonlijk niet zo'n hoge pet op van het cb.

Terug
Bovenaan