Mijn zoontje is van de commode gevallen

Hallo allemaal,

Jeetje wat ben ik geschrokken vanmorgen, mijn zoontje(11maand) zat op de commode en ik stond 1 sec niet bij hem, toen ik weer keek zag ik hem vallen. Hij ligt nou ter observatie in het ziekenhuis. Het gaat allemaal prima met hem. Maar ik voel me zo'n slechte moeder, ik kon me niet voorstellen dat dit mij kon overkomen, ben altijd erg voorzichtig!

Zijn er meer mensen met ervaringen en gevoelens?

Liefs cecile
 
Jeetje wat schrikken zeg. Ik denk dat veel moeders hier bang voor zijn. Het is zo'n open deur als je hoort: laat je kind nooit alleen! Niet in bad, niet op de commode, niet in de kinderstoel. Sja, in de praktijk moet je wel eens een stapje verder lopen, weg van je kind. Ik doe het ook hoor. Je kunt nou eenmaal niks doen als je je kind op de arm hebt.
Je bent vast  echt slechte moeder nu dit gebeurd is.
Hopelijk is hij gauw weer thuis,
groetjes!
 
Hoi,

Voel je alsjeblieft geen slechte moeder! Hoe vaak gebeuren er niet van die bijna ongelukjes? Dan lach je erom en is er verder niets aan de hand. Een echt ongeluk(je) is dan ook zo gebeurd. Hoe vaak ik niet even een stapje opzij doe als mijn zoontje, ook 11 maand, op de commode ligt. Gewoon om even gauw iets te pakken. En ook andere situaties, het is echt zo gebeurd. Je kunt niet overal voor zijn. En jij hebt echt niet de intentie gehad hem een tijdje alleen op de commode te laten zitten. Je weet natuurlijk ook wel beter!

Dus voel je niet schuldig. Je hebt het allerbeste met je kindje voor. Als je het expres doet, dan ben je pas een slechte moeder.

Succes en hopelijk is alles nu weer goed met je zoontje.

gr. Erna
 
Hai Cissy,

wat verschrikkelijk voor je. Ik kan me je gevoelens helemaal voorstellen. En natuurlijk heeft het geen zin dat ik nu zeg dat je geen slechte moeder bent...
Hoevaak heb je een bijna-ongeluk voorkomen? Maar ja, dat onthoud je natuurlijk niet. Ik ken een verhaal van heel dichtbij, waarbij ook iemand van de commode viel en hij is een gezonde knul van inmiddels boven de dertig. Ik weet niet of dit iets helpt, maar wilde je het toch even laten weten.
Een babylijfje kan veel hebben en het lijkt me een veilig idee dat hij ter observatie in het ziekenhuis ligt. Daar krijgt hij  de beste zorg als het nodig mocht zijn.
Het feit dat je je zo druk maakt over de gevolgen laten al zien dat je absoluut geen slecht moeder bent. Heel veel sterkte!
 
Hoi,

Wat vervelend voor je! Tuurlijk voel je je een slechte moeder, maar gelukkig is dat niet zo! Mijn dochter (nu 3) is ook toen ze klein was van de commode gevallen. Ik raapte iets op van de grond en mevrouwtje was nieuwsgierig en keek wat ik ging doen en boem daar lag ze boven op me! Gelukkig verder niets aan de hand. Maar ook ik ben heel voorzichtig daarmee maar ja, het gebeurd gewoon.
Met mijn andere dochter (morgen 1 jaar!) wilde ik niet naar de dokter toen ze erg verkouden was (we gingen al zo vaak). Maar mijn man ging voor zichzelf en nam haar mee en toen lag ze diezelfde dag nog met het RS virus   in het ziekenhuis! Toen voelde ik me echt een slechte moeder. Gelukkig zeiden ze in het ziekenhuis dat het net zo goed thuis uitgeziekt kan worden want zij kunnen er daar toch niets aan doen behalve het zuurstofgehalte in de gaten houden. En zó erg was ze er gelukkig niet aan toe. Maar toch he? Nou hiermee wil ik gewoon zeggen dat je allemaal het beste wil voor je kind  maar soms gebeuren er dingen waar je gewoon niks aan kan doen!

Succes met je zoontje...

Groetjes,
Wendy
 
mijn zusje heeft het laatst ook gehad, het kan gewoon eens gebeuren. Vreselijk natuurlijk en je schrikt je dood, maar je bent GEEN SLECHTE MOEDER!!! Eerder een hele lieve, die zich druk maakt om haar kind.
Mijn dochter is 7 maanden, en ik sta ook regelmatig voor haar klerenkast terwijl zij op de commode ligt. Ik hou haar in de gaten, maar waarschijnlijk als ze echt valt ben je net te laat om haar op te vangen. Ik ben me ervan bewust dat het gevaarlijk is, maar soms wil je snel even iets pakken.
Mijn moeder vertelde me tijdens de zwangerschap al dat vrijwel iedereen zijn of haar kind 1 keer laat vallen, of dat nu van het bed, de bank of de commode is...
Jij hebt nu die ene keer gehad en gelukkig is er niets aan de hand.

groetjes, Ellen
 
o meid wat is dat schrikken zeg.
maar je bent GEEN SLECHTE MOEDER knoop dat goed in je oren. je bent niet de eerste en de laatste die dit overkomt!
maar dat neemt niet weg dat je je schuldig voelt en dat gevoel is vresselijk maar dat gevoel zal je nog vaak genoeg overkomen hoe erg ook.
ik hoop dat het gauw weer goed gaat met hem en dat je weer lachend zijn luier kan verschonen.
hoe gaat het nu met hem en met jou??
 
Terug
Bovenaan