Mijn zoontje van 2 jr. slaat, krabbelt en bijt maar raak!

Hallo,

Mijn zoontje Sem is 2 jr en hij slaat, krabbelt en bijt ontzettend veel. Vooral als hij zijn zin niet krijgt en bij onmacht.
Nu is het verder een heerlijk kind, maar ik word echt hier helemaal gek van. Ik heb al geen zin meer om ergens heen te gaan waar kinderen zijn, omdat ik dan weet dat ie het dan ook gaat doen. En ook thuis doet ie het veel, bij ons en zijn zusje.
Ik doe er van alles aan, maar ik weet me nu geen raad meer. Het CB zei dat het bij de leeftijd hoort, en dat zal best wel. Maar heeft iemand dan stiekem toch een tip wat je er evt aan kan doen.............

Groetjes Yolanda
 
Hoi,

Het hoort bij veel kinderen bij de leeftijd, maar dat wil idd niet zeggen dat je het daar bij moet laten, ik zou hem elke keer als hij slaat of krabt zeggen dat het niet mag en hem 2min op een stoel of matje zetten, als je dit een tijdje consequent volhoud stoppen ze er vanzelf mee, wat je niet moet doen is een tik terug geven, dit werkt averechts!

Succes Gr MJ
 
inderdaad, een tik geven doe ik niet. Wij waarschuwen hem eerst en dan zetten we hem in de hoek. En dat houd ik ook consequent vol, dus dat maar zo verder doen dan.
In ieder geval bedankt voor het reageren.

Groetjes Yolanda
 
Hi Yolande,

Ik heb geen tips, maar het lijkt me erg frustrerend als je kindje dit doet. Heb je ook enig idee waarom en op welke momenten het gebeurd? Is hij boos? Wil hij aandacht? De tip van MJ lijkt me zinvol, als je zoontje tenminste blijft zitten. Die van ons moet bij driftbuien ijn zijn "hok" (dat is het halletje tussen de keuken en wc, met glas in de deur, dus niet geheel opgesloten hoor!). En dat werkt meestal wel. Op een stoel of mat zou hij niet blijven zitten.

Wat ik fijn vond om te lezen is dat het niet bij iedereen koek en ei is. Soms denk je dat je niet mag vertellen dat je kindje ook wel eens vervelend kan zijn. Begrijp me niet verkeerd, ik hou veel van onze zoon, wil hem niet kwijt, is vaak het liefste jongetje van de wereld, maar hij heeft ook een andere kant: dan wil ik hem letterlijk achter het behang plakken. En dan is het fijn te lezen dat niet alle kinderen alleen maar braaf zijn, want dat lijkt in onze omgeving wel eens het geval.

Gr. Tamara.
 
Hallo Yolanda,

De strafplek, zoals je al hebt, is waarschijnlijk toch wel de best werkende methode..maar het werkt ook niet gelijk natuurlijk, naar mate je kind vaker straf heeft en inziet waardoor hij daar kwam neemt het slaan/bijten e.d. wel af, straf is immers nooit leuk.

Succes hoor, Cindy
 
Hoi Yolanda,
Wel fijn om te lezen dat er nog meer kinderen zijn die hier last van hebben. Gisteren was voor mij echt het toppunt in de AH een klein meisje in haar gezicht knijpen en krabben en hij had haar haren aan zn handen, echt niet normaal. Ik kon wel in een heeeel groot gat verdwijnen!! En die blikken die je dan krijgt he... Ik heb ook een strafplekje voor hem en spreek hem echt heel streng toe (sla niet terug) alle dingen die het CB mij heeft geadviseerd die doen we dus al.. Het helpt alleen niet.. Heb nu besloten om een afspraak te maken met een pedagoog, misschien doen we toch iets niet goed en zo iemand heeft er natuurlijk weer een andere kijk op. succes!
daphne
 
He daphne,

Kan me voorstellen dat je je geneerd, maar je doet je best meer kun je niet doen!
Sommige zijn ook behoorlijk hardleers, misschien die van jou ook, op mijn middelste heeft straf ook weinig effect, ik blijf het wel gewoon doen natuurlijk, maae heb wel geleerd dat hij ook gewoon echt een kind is wat aandacht nodig heeft, ik probeer dus vaker "momenten" in te bouwen, even lezen knutsellen of een spelletje doen, dat maakt hem echt liever, ook als papa thuis is allemaal samen spelen maakt ze ook heel blij en doet echt wonderen!
Heel veel succes ook nog bij de pedagoog.

Gr MJ
 
Ook Daniel, net 2, trekt aan haren/kleren, slaat en duwt regelmatig. Alleen heeft het straffen in de vorm van de strafplek bij hem geen zin, want hij vindt het reuze interessant en is totaal niet onder de indruk als ik boos op hem wordt. Ik heb onlangs een boek van Supernanny Jo Frost gelezen en daar staat in dat de strafplektechniek geen zin heeft als je kind nog geen sorry kan zeggen. Ik weet niet of ik het daar helemaal eens ben, want we laten hem sorry zeggen in de vorm van een kusje of een handje geven. Maar meneer slaat vervolgens gewoon weer.
En ja.... het heeft echt met de leeftijd te maken. Ik ben gastouder en heb allemaal kindjes van rond de 2 jaar. En ze doen het allemaal! Het lijkt soms wel oorlog in huis, om gek van te worden.

Nou ja, tips heb ik dus niet, maar je bent dus niet de enige;)

Groetjes
 
Terug
Bovenaan