Mijn zoontje van 2 jr. slaat, krabbelt en bijt maar raak!

Ik wilde jullie bedanken voor het reageren. En ook ik ben erg blij om te lezen dat wij niet de enigen zijn met een kind die dat allemaal doet. Ik moet zeggen dat het nu wel iets minder wordt, maar toch..............hij doet het vooral als hij zijn zin niet krijgt en zo.
Iedereen sterkte!!!

Groetjes Yolanda
 
Hi,

Ik heb het dus onlangs van de andere kant meegemaakt: wij gingen op verjaardagsbezoek en we kwamen binnen. Ik dirigeerde onze zoon naar de speelhoek: kijk eens er zijn nog meer kindjes aan het spelen. En hij is er nauwelijks of hij krijgt een knal van een ander jochie (net zo oud). Ik was beduusd. Gelukkig riep iemand wel gelijk de vader van dat jochie erbij en daar heb ik me dan verder niet mee bemoeid. Zij moeten zien dat ze op hun manier straffen. Dat jochie schijnt het dus meer te doen.

Mijn reactie was wel dat ik weg zou gaan als het nog vaker ging gebeuren. Ik laat mijn zoon niet zomaar slaan en ik ben niet het type dat gelijk zegt: sla maar terug. Daar houdt ik niet van.

Het zijn hele moeilijke dingen. Ik weet dat het met leeftijd te maken heeft, maar dat is niet altijd het geval. Mijn zoon slaat niet. Dus waarom de een wel en de ander niet....

Ik denk dat het wel verstandig is, dat als de 'standaard' oplossingen niet helpen, je verder gaat zoeken naar hulp.

Succes allemaal.

Gr. Tamara.
 
Ik denk dat het vooral met de leeftijd te maken heeft. Kinderen van deze leeftijd kunnen zich nog niet goed uiten en kunnen nog niet zo goed de gevolgen van hun daden inschatten. Ze hebben nog geen empathisch vermogen, kunnen zich dus niet zo goed in andere kinderen inleven. Dit moeten ze echt nog leren. Consequent zijn is dus het allerbelangrijkst.

De reden dat het ene kind het wel doet en het andere niet, heeft ook te maken met temparament, karakter, enz. En niet altijd met de opvoeding van de ouders.

Mijn jochie is nu nog maar 16 maanden, dus ik moet de fase straks nog door, maar hij is nu al niet de makkelijkste (wel de liefste natuurlijk :)), dus ik ben benieuwd. Succes in ieder geval.
 
Mijn zoontje van bijna 2 slaat en duwt ook erg veel. Ik heb ook af en toe met mijn handen in het haar gezeten. Hij doet het vooral als hij gefrustreerd is, dus het lijkt me voor hem een manier om zich te uiten op zo'n moment. Natuurlijk is dat niet de manier, maar voor hem op dat moment wel de enigste lijkt het. Ik heb onlangs een goede tip gekregen, en ik moet zxeggen dat deze erg goed werkt. Mijn zoontje was totaal niet onder indruk als ik weer eens boos op hem werd. De tip was om hem alleen te corrigeren (dus alleen zeggen dat hij niet mag slaan) en verder je aandacht richten op het andere kindje, door dat bijvoorbeeld te troosten. Dan krijgt hij met zijn gedrag geen (negatieve) aandacht. Mijn zoontje is hiervan wel onder de indruk als ik dit doe. Plus je maakt het allemaal niet meer zo negatief. Mijn kleine man begint nu steeds meer te praten en ik merk dat de periodes van slaan steeds minder worden.
Ook wel erg fijn om herkenbare verhalen hier te lezen...!!!
Succes iedereen

groetjes sabrina
 
Hoi,

Mijn zoontje is ook een drift kikker. Ik herken mezelf hier als kind helemaal in.

Maar ik laat me niet slaan, bijten of wat dan ook door mijn kind. Hij heeft me 1x gebeten, en ik heb hem terug gebeten. Klinkt misschien hard... maar dan weet hij precies wat hij iemand anders "aan doet".

Wij zetten ons zoontje concequent in de hoek.
En dat is op sommige dagen echt wel 6 x. Maar het werkt wel. Kijk, drift ok... maar iemand wat aan doen. Nee.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Succes!
 
Terug
Bovenaan