Mijn zoontje van 26 maanden praat niet

Ik kan het topic zo snel niet vinden maar wel ooit screenshots ervan gemaakt.. om door te sturen aan mijn moeder haha. Ik weet alleen niet hoe ik een afbeelding moet toevoegen.. je moet een link plaatsen?
 
Wellicht kan je wat meer informatie opzoeken over TOS. Misschien kan je dit bespreken met de huisarts of logopedist en vallen veel dingen op zijn plek en kan je het achteraf alsnog plaatsen. Kan natuurlijk alsnog goed zijn dat er niets aan de hand is en dat het praten later komt omdat jouw kindje eerst andere vaardigheden volop heeft ontwikkeld (bijvoorbeeld motoriek). Hopelijk heb je snel meer duidelijkheid!
 
Ik zou ook contact opnemen met de logopedist. Al is het alleen om informatie in te winnen, ook daar zijn ze voor. Maakt de logopedist zich zorgen zal ze een plan maken, zegt ze wacht nog maar even dan kan je dat ook doen. Maar dan heb je wel de informatie van een professional
 
gekke vraag misschien maar drinkt hij al uit een beker? (deedt mijn dochter ook pas later) zo nee probeer is met een nuk anti lek beker te laten drinken hierdoor gebeurd er iets in de mond waardoor ze het praten beter door krijgen klinkt gek maar werkte bij ons echt goed. soms hebben ze ook gewoon het vertrouwen nodig in zichzelf en dan ineens heel veel woorden. probeer ook zoveel mogelijk hem te laten proberen te praten, niet meteen reageren op het babytaaltje/wijzen maar vragen of hij het kan benoemen. hij zal hier ook gefrustreerd van raken maar misschien word hij het dan wel zat en gaat praten.
 
Hoi Hoi. Hier een logopedist. Ik weet niet of het bij jou in de regio ook zo is maar veel praktijken hebben een enorme wachtlijst. Dus ik zou zeker alvast aanmelden. Mocht (tegen die tijd) na onderzoek blijken dat het niet nodig dan zal de therapeut dat zeker zeggen. Bovenstaande over de beker klopt helaas niet. Het is belangrijk voor de mondmotoriek dat een kind goed kan eten en drinken en uiteindelijk duidelijk verstaanbaar gaat spreken maar een taalontwikkelingsstoornis los je niet op met een beker. ?
 
Nogmaals allemaal bedankt voor alle tips hierboven. Heb logopedie ingeschakeld en er zit idd een wachtlijst.
Nu eventjes afwachten hoe of wat. Groetjes xx
 
Terug
Bovenaan