mijn zoontje van 4 is sexueel misbruikt

mijn zoontje van 4 jaar is sexueel misbruikt, wij zijn daar sinds kort achter en weten ook wie het is  maar mogen dit nog niet naar buiten brengen vanwege onderzoek van de politie, het is voor ons nu heel frustrerend omdat wij niets mogen zeggen en omdat de hulp nogal op zich laat wachten, onze zoon is nu heel aggressief en depressief   (er is gedreigd dat ik dood zou gaan als hij zijn geheim verteld) terwijl hij eerst altijd een gezellig vrolijk ventje was, wij weten niet goed hoe wij hiermee om moeten gaan, nu zijn wij bij jeugdzorg geweest en blijkt het nóg eens 6 weken te duren voordat wij eindelijk hulp krijgen!  , heeft iemand van jullie hier ervaring mee    (hopelijk niet eigenlijk, maar toch...) of tips hoe wij ons manneke weer vrolijk kunnen krijgen zijn ook welkom.

Alvast bedankt,

een heel verdrietige mama

 
Hallo,

Ik heb hier geen ervaring mee, maar ik wil wel even zeggen dat ik het heel erg voor u en uw zoontje vindt.Mijn zoon is ook 4 jaar en het idee...
Ik hoop dat ze de dader een flinke straf geven!

Sterkte.
 
Ik heb ook geen ervaring. Is er niet een oudervereniging voor ouders van misbruikte kinderen. Als dat er is, is dat vast op het internet te vinden. Heel veel sterkte!
Marike
 
misschien heb je hier wat aan:
ze bieden hulp aan ouders van sexueelmisbruikte kindern.

De Nederlandse Academie voor Psychotherapie info
De Academie verzorgt oa. opleidingen: Korczak KinderMediation Integratieve Kindertherapie, Integratieve Hulpverlening aan Seksueel misbruikte kinderen (0-12 jaar) en hun ouders, Oudertrainingen en PIM-trainingen Zie onze website voor meer informatie.

Andreas Schelfhoutstraat 48
1058 hv Amsterdam
tel.: 020-6150494
e-mail: lwit@academie-psychotherapie.nl
website: www.academie-psychotherapie.nl

 
Hallo,

wat een verschrikking...ik snap dat jullie vol frustratie zitten. Wat ik erover kwijt kan is dat er meer is dan alleen maar de jeugdzorg. Je zou op internet eens moeten kijken voor speciale zorg voor kinderen, waar je over het algemeen sneller trecht kan.
Wat ik je als persoonlijk advies kan geven, stop het als hij wat ouder is niet in een verdom hoekje. Ikzelf heb het nl. erg vervelend gevonden dat er nooit over gepraat werd terwijl ik daar wel de behoefte aan had. Natuurlijk niet op dat moment zelf, maar wel later. Maar misschien is het meer iets voor meisjes dan voor jongens.

Ik hoop dat jullie snel de hulp krijgen die hij nodig heeft, maar ook voor jullie.
Heel veel sterkte!
 
Dank je wel voor jullie reacties. We hebben inmiddels hulp gezocht buiten de jeugdzorg om want daar hebben we nog steeds niets van gehoord?!? Mijn zoon gaat naar een kinderpsycholoog en die werkt met een systeem dat emdr heet. Hij krijgt dan piepjes te horen en op de een of andere manier kan hij dan zijn ervaringen een plaatsje geven. We hopen dat het werkt want hoe het nu gaat kan niet langer meer.
 Ik heb inmiddels ook nog eens een miskraam achter de rug en daarna ging het helemaal fout (hij had net een week daarvoor zijn geheim helemaal verteld!) nu is hij super agressief tegenover alles en iedereen, er hoeft maar iets te gebeuren en hij flipt, het lijkt wel of er dan iets knapt bij hem. De zaak is inmiddels ook nog geseponeerd vanwege te weinig bewijs dus van de politie hoeven wij ook niets meer te verwachten, behalve dan dat wij moeten uitkijken wat we zeggen anders worden wij nog eens aangeklaagd wegens smaad!?! Ze mogen mijn zoon wél iets aandoen en wij kunnen helemaal niets?!?!?!?! Op het moment zit ik aan het eind van mijn latijn maar ik zal er toch moeten zijn voor onze kids (we hebben ook nog een zoon van 1 jaar). Sorry voor mijn geklaag hier op het internet maar ik ben wel blij dat ik het er even uit kan gooien.

groetjes van een verdrietige mama (die graag weer blij wil worden)
 
Wil je erg veel sterkte wensen de komende tijd. Ik vind dit geen geklaag hoor! Wees blij dat je het van je af kunt schrijven. Trouwens erg frusterend als je geen medewerking verleend krijg en dat je nog op moet passen op je woorden ook nog.
 
Terug
Bovenaan