Mijn zoontje wil geen brood of iets anders waar kruimels of stukjes in zitten!!! 7,5 mnd

A

Anoniem

Guest
Mijn zoon is inmiddels 7,5 maand en rilt en kokhalst van alles waar stukjes of kruimels inzit. Kort gezegd: hij eet alleen nog maar gladde papjes > groente/fruit.
Iedere dag oefenen we met brood eten. gedompeld in melk of in sap, om het voor hem wat makkelijker te maken. Minuscule stukjes brood gaan erin, maar worden gewoon opgespaart in het gehemelte, vervolgens krijgt hij het in de keel en volgt er een enorme hoestbui met rood aangelopen hoofd en traanogen. Liga 2 eet hij wel, omdat dit smelt in de mond. Ik heb het idee dat hij nog niet doorheeft hoe  hij de  kauwbeweging moet maken.  Ik hoor iedereen over schema's met 3 flessen en tussen de middag een boterham, maar zolang hij nog geen brood eet, geef ik hem een 4e fles. Tips om hem nog meer aan stukjes te laten wennen? Of herkent iemand dit?

Laat hem eerst eens aan andere stukken wennen die hij in de hand kan nemen, zoals brokjes gekookte aardappel of een gekookte wortel.

Hallo
Mijn zoontje had hier ook last van.
Hij was er gewoon nog niet aan toe.
Ik ben er even mee gestopt en heb het na een paar weken weer geprobeerd.
Toen ging het een stuk beter!
Misschien ook voor jou een idee om te proberen?
groetjes!

heb precies hetzelfde pobleem
mijn dochtertje is nu ook 7.5 maand
ze moet echt kokhalzen als ze iets eet waar stukjes in zitten
dus ook met brood
wat ze mij vertelt hebben is dat die reflex verdwijnt binnnen 9 maanden
dus ik biedt het gewoon aan en probeer het,maar zo alng als ze het nog niet wilt....
het zal wel beter gaan over een tijdje
succes!

Ook Leah had hier veel last van. Ik geloofde dat ze nooit stukjes zou gaan eten. We hebben het telkens wel aangeboden (met tussenpozen van even niet geven). Het lijkt erop alsof ze tijd nodig had om "er aan toe te zijn". Inmiddels is ze 13 maanden en sinds een maand gaat het brood eten steeds beter (ook meer interesse voor brood) en ze eet zelfs een prak met stukjes erin (soms werkt ze het wel naar buiten).
Volhouden dus, er komt vast een tijd dat jullie kleintje het gaat leren!

Klinkt raar maar geef m eens een hele boterham(korst) in z'n hand... veel kinderen weten nl.prima wat ze met iets groot moeten maar niet met kleine stukjes. Dat kun je ook doen met groente en fruit! Stuk banaan, gekookte wortel of brocoli etc. Misschien lukt het daarom ook wel goed met de liga?! Als je die verkruimeld gaat hij zich waarschijnlijk wel verslikken. (Kokhalzen is overigens niet zo erg als het lijkt. Het voorkomt juist stikken en de reflex is bij zo'n kleintje erg sterk.)

http://bijvoeding.freeforums.org/portal.php
Misschien vind je hier nog tips?

Succes!

Mijn dochter 7 maand heeft vandaag eindelijk een stukje brood gegeten.. Ze moest  ook altijd kokhalzen maar deze keer heb ik het brood in haar wang geduwd en voor het tandvlees. Nu kon het dus niet in zijn geheel in de keel komen. Ze heeft er heerlijk op gesabbelt tot ze het weg kon slikken. Ze heeft zelfs 5 hapjes gehad maar daarna vond ze het welletjes. Het begin is er in iedere geval.

Ze vind stukjes in het avondeten ook niet lekker dus ik wissel nu potjes en zelfgemaakt eten af. Maar het is ook zo droog. Ik weet niet hoe ik het wat smeuiger kan krijgen zodat ze het misschien lekkerder met stukjes vind. Ik heb al water en melk geprobeert maar het blijft een droog prakje. Maar ja ik blijf het wel aanbieden. Verder eet ze het eigenlijk ook niet warm. Ze blijft weigeren tot het koud is en dan smikkelt ze het heerlijk weg. Stom he? Nou ja oik blijf het aanbieden. Het komt vanzelf wel.

Zelf geprakt fruit met stukjes vind ze trouwens heerlijk. Raar he?

Ik herken het probleem mijn dochter had daar ook last van maar dat komt helemaal goed. Geef het de tijd mijn dochter is nou 14 mnd en ze eet het nou wel.Ze eet zelfs 2 boterhammen en savonds als ik iets klaarmaak dat ze nog niet lekker vind krijgt ze een potje van 12 mnd. Daarvoor bood ik dan eerst gewoon de potjes van 6mnd en daarna geleidelijk aan naar 8mnd   en nou 12 mnd. Gewoon af en toe proberen en lukt het niet zet de staafmixer erop. Ik zou zeggen veel succes ermee het is waarschijnlijk gewoon de reflux of dat tandjes er aan komen maar ik steek het op het eerste dat ze gewoon nog goed moeten leren eten.

Terug
Bovenaan