Milan degradeert naar een kinderbedje

Zo naar   dagen van ellende gisteravond het campingbedje van boven gehaald. Elke avond rond 18.45 uur naar boven en een uur bezig zijn om meneer in zijn bedje te houden is niet goed voor de verstandhouding. Pff wat een ellende. Gisteravond was de druppel. S'middags heeft meneer maar 3 kwartier geslapen en kwam strond sjagerijnig uit zijn bed maar er niet meer in willen, dus maar lekker naar buiten en spelen als een grote. Om half 7 klapte meneer in elkaar van de slaap dus lekker gedouched en in zijn bed. Even een boekje lezen en dan samen even babbelen en dan slapen, NEE dus !! Om 20.15 uur waren we er zo flauw van dat mijn man het campingbedje gehaald heeft en hem daar in zijn trappelzak in gelegd heeft. Geen dekentjes helemaal niets en je gelooft het niet. Milan sliep binnen 5 minuten en vanmorgen was het i.p.v. 6.15 uur een uur later. Wat een genot. Dus straks naar de Ikea om een goedkoop bedje te halen, want natuurlijk is de babykamer van ons al verkocht.....

Groetjes Jolanda

Groot gelijk! Als ie slaapt, slaapt ie, en dan maar in het kleine bed mét slaapzakje.... Komt wel goed met dat grote bed.

De 'strijd' is hier ook 's middags aan de gang, maar 's avonds is ze vooralsnog zó moe dat ze gewoon in slaap valt (of heel zachtjes bij Gijs in bed kruipt en daar in slaap valt hahaha).

Groetjes
Susan

groot gelijk!
hebben wij ook gedaan...merel wilde ook niet blijven liggen, met als gevolg dat wij ook meer dan een uur zowel smiddags als savonds iedere 3/4 minuten naar boven konden gaan om mevrouw terug te leggen!
ik ben 14 weken zwanger, en had het echt gehad. (manlief ook savonds)
dan maar terug in het ledikantje, ze slaapt nu wel snel. (wat ook fijner voor haarzelf is)

beide bedjes staan op haar kamertje, dus we gaan het over een tijdje maar proberen.
in februari zal ze toch in het grote bedje moeten....

Een goede keus, want blijkbaar zoekt ze toch nog de geborgenheid van een ledikantje!

En zoals Elise het zegt, heb ik het inderdaad ook gedaan toen Merijn van ledikant naar juniorbed ging. Er stonden 2 bedjes op zijn kamer. 's Nachts sliep hij in het juniorbedje en bleef daar wonderwel ook in liggen. Sterker nog, hij heeft tot hij ongeveer 3 jaar werd, altijd geroepen als hij wakker werd en is er nooit zelf uitgekomen. 's Middag ging hij in het ledikantje, omdat hij dan wel steeds uit zijn bed kwam. Overigens heeft Merijn maar tot 2 maanden voor zijn tweede verjaardag 's middags geslapen, toen was het over met de rust. Ook ik was toen zwanger en was er in het geheel niet blij mee, maar ja, wat doe je er aan. Ook nu is het gedaan met het 's middags slapen bij Siebe. Sinds een week of 3 gaat hij 's middags niet meer naar bed. Temeer omdat hij 's avonds steeds langer lag te spoken, dus dan is bij mij de keus ook snel gemaakt, want de avond is echt heilig voor mij. De avond is voor mama!!!

Mijn idee is dat wanneer de kindjes gaan spoken met het naar bed gaan, ze wellicht niet moe genoeg zijn en dus de behoefte om 's middags naar bed te gaan kwijt zijn (bij mij is het in ieder geval 2 keer zo gegaan!). Dus probeer eens het middagslaapje af te bouwen of gewoon te stoppen.... Het is even wennen voor beide partijen, maar het went snel! En zet gewoon na de lunch een filmpje aan, zodat ze toch even rust krijgen...... Hoogstwaarschijnlijk niet pedagogisch verantwoord, maar tja, dat zijn wel meer dingen niet en toch werken die best goed!!

Groetjes Fonske.

Terug
Bovenaan