Milan ziek

Hey meiden,
Eergisteren werd Milan opeens wakker rond een uurtje of 11 en gillen. Dus even naar de wc, troosten en temperaturen. Een dikke 42 graden koorts, zetpilletje gegeven en weer neer gelegd. De hele nacht is hij wakker geweest. Gistermorgen heb ik hem uit bedje gehaald en getempt en weer 41 graden, er kwam bah nog boeh uit hem en was zo slap als een doek. Dus huisarts gebeld, deze zei dat de koorts wel tot 5 dagen kon duren maar bij veranderingen direct bellen. Gistermiddag was mijn vader hier even om te kijken naar de patient en het viel hem op dat zijn oogje dik was, dus direct gekeken en volgens mij niet ontstoken. Dus Milan lekker laten liggen maar rond 4 uur kwam mijn man thuis en die keek naar Milan en die zei dat ik direct de huisarts moest bellen. Dat gedaan en ik moest binnen 10 minuten komen, er stonden 3 artsen om hem heen, maar geen ontsteking aan zijn oog en zijn gezichtje werd ook al dik. Nu blijkt dit weer de andere griepvorm te zijn, nog agressiever alleen kunnen ze hem niet een kuurtje geven i.v.m. de andere griep en zijn afweersysteem. Ok, kan ik mee leven alleen kwam ik vanmorgen op zijn kamertje na weer een hele nacht water brengen en heeft zijn oog de vorm van een tennisbal en klaagt hij over spierpijn...
Wat moet ik nu ? Weer de huisarts bellen of nog even afwachten ?

Ga nu weer naar boven kijken hoe het met hem is.

Groetjes

Gossie dat klinkt echt heftig. Voor dat oog zou ik toch even bellen, ogen zijn zo belangrijk, daar moet je geen risico meenemen. Beter een keer teveel gebelt dan te weinig.

Spierpijn is vaak een klacht van de griep dus daar zou ik me niet te veel zorgen over maken. Behalve als zijn nek raar begint te doen en hij rode bloedinkjes krijgt op zijn lijfje.

Hou hem goed in de gaten.

Sterkte meisje.

Groetjes nanda

ach gossie....
Ik zou inderdaad bellen ja. Het lijkt mij ook erg teer de oogjes van een kindje. Beter een paar keer voor niks bellen dan 1x niet als het wel ernstig blijkt te zijn!
Enzo was pas ook zo ziek met hoge koorts en ook 's nachts wakker.... heel veel succes ermee. Tis niet leuk voor je kleintje maar zelfs ben je ook geradbraakt en zo machteloos.
Heeeeeel veel sterkte en gewoon bellen, daar zitten die lui voor!!

liefs
di silva

Jeetje Jolanda, hij heeft het echt flink te pakken.
Als je je zorgen maakt, zou ik in ieder geval even bellen. Al is het maar voor een telefonische geruststelling. Ze kunnen je telefonisch meestal wel zeggen of zij het verstandig vinden om langs te komen of niet! Beter een keer te veel gebeld dan te weinig!
In ieder geval heel veel sterkte met je mannetje! Ik hoop maar dat hij snel opknapt!

Groetjes,
Geeske

Hey meiden,
Heb net weer gebeld, nadat ik vanmorgen afgewimpelt werd. Maar de huisarts zegt gewoon dat Milan geen oogzalf of antibiotica mag krijgen i.v.m. met de ernst van deze griep. Dat zijn oogje dik kan wel een dag of 6 blijven en we moesten er niet raar van op kijken dat zijn andere oogje ook zo dik zou worden. Hij mag absoluut niet naar buiten en geen tocht op zijn oogjes hebben. Dus veel geregel met het halen en brengen van Jorick. Maar gelukkig is mijn vader zo lief om tussen de middag op te passen en kunnen de buren Jorick 's ochtends naar school brengen.....
Ik baal er wel van en heb net wel bedacht dat als ik het vanavond nog steeds zo megadik vind ik naar de huisartsenpost ga....

Groetjes

Terug
Bovenaan