minder bewegen

Vraagje: hebben jullie ook wel eens een minder drukke dag in je buik. Ik ben gewend die kleine een groot deel van de dag te voelen, zeker als ik rustig zit of lig. Maar het is vandaag zo rustig, ik heb hem pas 2 of 3 keer gevoeld. Dan dan ga ik me gelijk zorgen maken, zal wel niet nodig zijn, maar toch. Is het morgen ook zo bel ik de vk wel, maar om dat nou op zondag te doen vind ik ook zo wat.

groetjes, keesje

Hee keesje,

Dit kan geen kwaad hoor.
Mijn vk had gezegd dat je het tot de 25 weken niet dagelijks hoeft te voelen en als je het een dagje niet of nauwelijks voelt dat je je geen zorgen hoeft te maken.
Vertrouw je het toch niet, gewoon even contact met je vk opnemen..

Groetjes Maaike

Hoi keesje,

Dat heb ik ook de afgelopen dagen. Ben nu 21 weken. Ik heb ook gelezen dat het tot 24 weken normaal is. Ik voel wel beweging maar niet meer van die harde schopjes die ik eerder voelde. Dat komt wel weer!   Als je je ernstige zorgen maakt moet je gewoon bellen, misschien mag je morgen dan komen voor een echo ofzo.

Marijke

he Keesje,
meid wat herkenbaar. Ik heb nu ook zo'n dag, gister was het ook al wat minder. Bleh, in de ochtend is uk altijd lekker aan het gymnastieken als ik op mijn rug in bed lig, maar nu waren het maar zachte trapjes. Verder voel ik uk heel de dag wel, maar heel zachtjes en niet zo actief als anders. Vind het ook helemaal niks.
Daarbij heb ik toch best last van mijn buik. Dit zijn waarschijnlijk mijn darmen, want dat loopt niet zo lekker, maar het maakt me niet zekerder. Ik denk er ook over om morgen de gyn te bellen. Ik mag nl pas volgende week donderdag weer. Dat is ruim 4 weken na de laatste keer. Zo lang heeft er nog nooit tussen gezeten.
Ik vind zeker dat wij met ons verleden wel wat extra bevestiging mogen hebben, al is de stap om echt te bellen best lastig. Morgen ben ik nog vrij, als uk in de ochtend (of vanavond al) zich niet heel goed laat voelen, ga ik morgen echt bellen!

succes ermee!
liefs
Patricia mama van Bas* en uk 21w6d

Hoi Keesje,

Ook ik voel de schopjes de ene dag meer dan de andere. Ook voel ik ze nog niet heel sterk omdat ik de moederkoek voor heb liggen. Maar de vk vertelde me dat het nu inderdaad nog heel normaal is dat je het niet altijd even veel voelt.
Maar ik snap je gevoel wel heel goed. Vooral op een dag dat ik het niet zo druk heb dan let ik er heel veel op of ik iets voel en als dit dan even duur ga ik ook al vanalles bedenken en ben dan ook heel bij dat ik dan b.v een half uur later weer een schopje voel.

Groetjes Kim

hoi meiden,

Bedankt voor de reacties. Vanmorgen heb ik gelukkig een paar ferme schoppen van junior gekregen, dus dat was erg fijn! Verder las ik in het dagboekje dat ik bijhield tijdens mijn zwangerschap van de oudste dat ik hetzelfde had. Dus ik probeer mijn zorgen op zijn te zetten. Zolang hij beweegt is het goed. Donderdag heb ik controle.

Ik heb ook een voorliggende placenta. Daardoor voel ik de baby wel veel schoppen, maar zie je het nog niet aan mijn buik en is het van buiten ook erg lastig te voelen. Je voelt dan een behoorlijke schop maar zien of voelen van buiten ho maar. Dan schopt ie denk ik tegen de placenta aan.

@Patricia: hoe is het? Al meer beweging?
Erg he, die onzekerheid en die raken we gewoon nooit meer kwijt, daarvoor heb je teveel meegemaakt.
Je zal na deze controle bij de gyn. toch wel om de 3 weken mogen? Ik mocht vorige keer kiezen: na 3 of 4 weken, dus heb ik gekozen voor 3. Mag je nu niet kiezen, zou ik er gewoon om vragen.
Hoop snel wat te horen.

groetjes, keesje

he Keesje,

ik voelde gister gelukkig ook al weer meer leven.

Nu ik voor de computer zit, is uk ook weer lekker actief, dus dat is fijn!!

computeren werkt bij mij ook altijd goed voor de darmen, dus als ik die
zo kan legen, scheelt het vast ook weer met de krampen...

Afgelopen week ben ik vrij geweest, omdat het 1 jaar geleden was dat
Bas* geboren is. Dat maakt dat ik veel te veel tijd heb om na te denken
over deze zwangerschap (voor alles rondom Bas* was het heel fijn)
Gelukkig mag ik morgen weer gaan werken, dan zal het daar ook weer
beter mee gaan. Nu duren de dagen erg lang.

Wat ritme zal ook mijn darmen weer helpen denk ik..

Fijn dat uk bij jou ook weer actiever is. Het blijft gewoon spannend!

Ik heb met 19 weken mijn 20-weken echo gehad. En bij 30 weken krijg ik
nog een uitgebreide echo om de nieren te bekijken. De gyn plande het zo
dat er tot de 1e afspraak 4 weken tussen zou zitten en de andere 2 dan
3 weken. Maar het is 4 weken en 2 dagen geworden (sowieso vind ik 4
weken nu te lang en die 2 dagen voelen nog veeeeeel langer, maar toen
we hem planden hadden we net de goede 20-weken echo gehad en dan denk
je, nu zal ik het wel redden...Tot de 20-weken echo heeft er nooit
langer dan 3 weken tussen gezeten) Dan is het 3 weken en 1 dag en dan
zit er weer 3 weken en 3 weken en 4 dagen tussen. Ik ga kijken of ik
die laatste nog wat op kan schuiven.

Zelf denk ik dat ik weer wat rustiger kan worden na de 24 weken. Dan
kan ik zelf niks meer beslissen over een beeindiging en gaan ze hun
best voor je kindje doen, mocht het geboren worden.. Maar laat uk nog
maar lekker zo'n 16 weken zitten!!

Denk jij dat je het aankan om af te wachten tot de bevalling begint, of
wil je eerder bevallen? Ik wil in ieder geval het eerder bevallen gaan
bespreken. Ik weet zoveel wat er in die laatste weken nog mis kan gaan.
Bleh daar zorgt een engeltje helaas ook voor, dat je teveel te weten
komt over andere engeltjes...

Onbezorgd zwanger zal er wel nooit meer in zitten... Nou ja als er maar
wel gezonde bengels komen (die ook gezond blijven natuurlijk) ben ik
tevreden!

liefs

Patricia mama van Bas* en uk 22w

Hoi Patricia,

Fijn dat je weer meer leven voelt. Je hebt er een zware week opzitten. Het is toch ook goed om veel bij Bas en je verdriet stil te staan denk ik. Ik moet ook veel aan Wouter denken (ik denk altijd aan hem, maar soms is dat nog veel heftiger), over zijn laatste dagen en z'n laatste uren. En dat maakt me zo verdrietig en dan huil ik werkelijk de longen uit m'n lijf, maar het ruimt ook op. Het moet er toch uit en dat kan alleen maar zo denk ik. Twee jaar geleden hoorden we dat genezing wel er moeilijk werd en eind februari is het 2 jaar geleden dat ie overleden is. Ik blijf dat zo bizar vinden. Twee jaar!
Ik merk ook dat het emotioneel zwaarder wordt naarmate de zwangerschap vordert. Je kijkt zo uit naar deze baby en tegelijkertijd is het zo oneerlijk dat hij nooit zijn grote broer zal kennen. En ik weet niet, het is gewoon zo moeilijk allemaal.

Hoeveel eerder zou je dan willen bevallen? Ik heb daar nooit over nagedacht eigenlijk. Ik wil ook erg graag thuis bevallen, echt heel erg graag. Ik ben bij de oudste met 36 weken ingeleid en heb dat als erg traumatisch ervaren. Ik zou niet zo snel kiezen voor inleiden. Wouter is met 37,5 week geboren. Ik ga er wel vanuit dat deze baby ook eerder komt. Ik zou er niet aan moeten denken dat ie langer dan 38 weken blijft zitten, maar ja het zou kunnen. Ik zal zeker om strippen vragen, maar ja, zoals ik zeg, verder heb ik daar verder nooit over nagedacht.

Er zijn tot nu toe toch nog geen afwijkingen aan de niertjes van je baby gevonden? Ik kan me je angst wel voorstellen hoor. Dat raak je never nooit meer kwijt.

groetjes, keesje

Terug
Bovenaan