minder bewegen

he Keesje,
nee deze uk is gezond! Maar toch blijf ik bang dat het nog de verkeerde kant op zal gaan met die nieren. Dat kan tenslotte nog wel en bij Bas* gingen zijn nieren zo hard achteruit! Maar goed, feitelijk zou alles gewoon goed moeten blijven gaan en heb ik net zoveel kansen als alle andere zwangeren na een goede 20-weken echo op een gezonde baby!

Hier gaat ook geen dag voorbij dat ik aan Bas* denk, maar rond zijn geboorte is dat toch heftiger. Bij jullie alweer 2 jaar geleden. Ik vond 1 jaar al gek. Is zo snel, maar toch ook zo langzaam voorbij gegaan. Geen idee hoe ik de andere jaren ga ervaren.

Ik wil toch ook dat deze uk en de hopelijk volgende weten dat Bas* onze 1e zoon is en dus hun grote broer. Geen idee hoe dat goed in te passen, wil ze niet gaan overspoelen met verdriet om de fantastische 1e zoon.. maar ze mogen weten dat ze een grote broer hebben.

En over dat eerder bevallen. Ik denk dan inderdaad aan rond de 38 weken. Kan me voorstellen dat dit bij jou minder speelt, als je 2x eerder bevallen bent. Geen idee hoe dat bij mij zal zijn. Ik moet wel in het ziekenhuis bevallen. Ik heb nl een verhoogde kans op trombose en loop daarom verplicht bij de gyn en dus een verplichte ziekenhuisbevalling. Bij Bas* is dit allemaal zo prettig (voor zover mogelijk) verlopen, dat ik dit niet erg vind eigenlijk. Al heb ik bij Bas* bij de 1e pijntjes om een ruggenprik gevraagd en ben ik de bevalling pijnloos doorgekomen, op het persen na. Ongelofelijk dat zo'n kleintje al zeer doet.....
Haha nou we gaan het wel zien. Eerst deze controle, die bij een andere gyn is. De controle erna bij 27 weken wil ik het gaan hebben over de bevalling..

liefs
Patricia mama van Bas* en uk 22w

ps ik zag trouwens dat er hier nog een mama schrijft die haar kindje verloren is, zijn er toch veel dan he..

Hoi,

Nou na een paar vervelende dagen, waarin ik junior echt minder voelde vandaag controle gehad. En zoals ik diep in mijn hart wel wist; alles was in orde. Hij groeit goed, ik groei gelukkig nog niet zo (600 gram in 3 weken) en het hartje deed het prima.
Nou ik voel me weer zeker en zal vanacht zeker heerlijk slapen.

Patricia: wanneer had jij nou controle?

groetjes, keesje

Hoi lieve meiden,

Na al jullie heftige ervaringen ben je natuurlijk extra bezorgd! Ik denk overigens dat als je kindje wat rustiger is het ook kan zijn dat hij al wat reageert op jouw eigen emoties, dus heb je een zware week, dat je baby dan reageert door zich rustiger te houden. Zou kunnen toch?
Verder ben ik zelf ook niet elke dag even druk en heb ook dagen dat ik gewoon lekker lui ben. Misschien geldt dat ook wel voor ongeboren baby's.

Ik heb zelf ook best vaak dat ik opeens denk, ik heb hem al een hele tijd niet gevoeld en dat ik spontaan een trapje krijg, vind ik altijd weer zo schattig van die kleine, alsof hij doorheeft dat ik aan hem dacht.

liefs Klarie (en veel sterkte met het omgaan met al die nare ervaringen en rouw en verlies)

LIeve Keesje,
fijn dat je een bevestiging gehad hebt dat alles goed is!
Ik mag donderdag pas weer. Gelukkig een drukke week achter de boeg op het werk. Komende week wordt ook superdruk (verhuizing van locatie), dus dan is het snel donderdag.
Gister ben ik me weer het leplazarus geschrokken. Achteraf typisch gevalletje bandenpijn, maar dat ken ik helemaal niet en verwachtte daarbij een wat trekkerig gevoel. Maar had gewoon een hele zere buik bij het opstaan. Het zat wel voornl links, maar voelde het toch door heel mijn buik.
Heb de vk maar gebeld die kwam met bandenpijn. Aangezien uk doorbewoog, kon ik me daar wel in vinden (na het te laten bezinken)
Ga het donderdag wel noemen en zorg ervoor dat ik voortaan alleen nog maar afspraken om de 2 weken heb!!

Klarie, ja ik denk ook dat je kindje rustiger is als jij emotioneel of druk bent. Maar dat hoeft niet altijd! Ze zijn gewoon net als wij wat onvoorspelbaar in gedrag...

liefs
Patricia mama van Bas*

Hoi,

Keesje wat fijn dat je weer de bevestiging hebt gehad dat alles goed is. Ik vind dat zelf iedere keer ook weer een opluchting.
Zelf mag ik morgen weer naar de vk.

Patricia ik zou in jouw geval ook  zeker vragen of je om de 2 weken terug mag komen. Ik loop zelf bij de v.k en alleen omdat ik een mk heb gehad heeft  de vk zelf in het begin al aangeboden dat ik om de 3 weken terug mag komen. Dit vind ik erg fijn hier had ik zelf niet omgevraagd maar ben er wel blij mee.

Groetjes Kim  

hoi hoi,
gister een echo gehad en alles was goed!!!
Heel fijn, kom nu in een nieuwe zwangerschapsperiode. Bas* is om 0.47 uur geboren, dus net met 23w4d. Daar zit ik nu ook op, 's ochtends met een schoppend kindje in mijn buik... Gek maar wel mooi!

Reageer van het weekend uitgebreider!

liefs
Patricia mama van Bas* en uk 23w4d

Hoi Patricia,

Wat fijn dat alles goed zit. Het is zo belangrijk om steeds die bevestiging te hebben. Ik hoop dat je er steeds meer in slaagt je over te geven aan het zwanger zijn!

Ik merk nu dat ik vocht ga vasthouden. Heb 's avonds echt enorme dikke voeten en enkels. Dat is 's morgens wel weer weg, maar het is geen gezicht als ik m'n schoenen en sokken uit doe. Maar goed, wat geeft het. Zolang junior er maar geen last van heeft.

groetjes, keesje

Hallo Keesje

Ik heb ergens gelezen dat als je veel vocht vast houdt het nog wel eens wil helpen om 1 dag alleen fruit te eten.

Tis een tip misschien helpt het.

Groetjes en fijn weekend

Terug
Bovenaan