Minder beweging

Als je moeite hebt om positieve gedachten te houden door je bezorgdheid, zou je dit ook een beetje kunnen trainen. Je kunt bijvoorbeeld vaak in je hoofd (of hardop) tegen jezelf zeggen: ik vertrouw erop dat het goedkomt, de baby is veilig bij mij, ik voel mij kalm en rustig etc. Dat zijn positieve affirmaties en kunnen je misschien helpen wat meer vertrouwen te krijgen. Desnoods schrijf je deze teksten op een geeltje en plak je ze overal door het huis. Naarmate je dit vaker/langer “traint” zul je merken dat je gedachtengang omgezet wordt. Misschien heb je er wat aan, het kan in iedere geval geen kwaad ☺️

Ja heel herkenbaar. Ik heb de placenta dan wel aan de voorkant, maar ben nu al 3 keer in het ziekenhuis geweest voor controle omdat ik steeds niets voelde. 
Ik belde ze op en moest toch komen.. beter een keer te veel dan te laat! Luister naar je moederinstinct.

Dankjwel voor jullie reacties , ben gisteren bij de verloskundige geweest en de baby doet het gewoon nog heel goed ,moet weer terug als weer minder bewegingen voel 

Sowieso altijd goed om de verloskundige te bellen als je zorgen maakt, wij hier op het forum kunnen jou daar eigenlijk niet van af helpen.
Ik lees dat je aangeeft veel last te hebben van angsten. Ik had dat tijdens mijn eerste zwangerschap ook, soms kun je er niks aan doen en blijven die negatieve verhalen hangen. Mijn tip is als je merkt dat de angst de overhand krijgt, bespreek dit met je verloskundige. Ik mocht toen elke week langskomen om hartje te luisteren (gaf rust) en kreeg een verwijzing naar Pop poli. Die pop poli bleek niet nodig, maar kreeg ook hulp om te mediteren. Dat hielp uiteindelijk wel om uit mijn hoofd te gaan en naar mijn gevoel.
Even een positieve note; mijn angsten waren na mijn zwangerschap helemaal weg. Ben een heel relaxte moeder (tot iedereens verbazing die mij zwanger meemaakte). En ben nu zwanger van de tweede en nauwelijks angsten. Soms is het dus ook hormonaal.

Terug
Bovenaan