Hoi Moekje en de andere,
Mariaa eet wel goed gelukkig, de ene dag wat meer dan de andere dag maar over het algemeen gewoon genoeg. Drinken is hier ook een thema. Sinds een paar weken weigert ze haar papfles 's avonds. Gewone pap wilde ze ook niet maar nu heb ik pap van Friso met appel en dat gaat er wel goed in. Ze krijgt nu dus voor het slapen een bord pap van 125 ml melk. Dat gaat er wel in. Gewone melk drinkt ze helemaal niet, daar vindt ze niets aan. Ze krijgt nu dus na het eten een danoontje XL, dan krijgt ze toch via dat wat melk binnen. Ze is helemaal gek van pakjes chocomel die ze zelf goed door het rietje drinkt. Die gaat binnen een paar minuten helemaal op, maar wij vinden het nogal zoet en vet dus ze krijgt per week maar1 pakje. Ze drinkt wel biologisch diksap maar ook maar 1 of hooguit 2 bekers per dag. Maar waar ze wel helemaal gek van is zijn de flessen sap van Friso. Als ze dat krijgt gaat haar beker ook helemaal leeg. Maar daardoor was ze weer zo gewend aan zoet dat we die niet meer kopen. Ze moet het nu dus met haar diksap doen. Warme dranken wilt ze al helemaal niet meer. Ook geen thee. Hooguit als hij al helemaal koud is. Het blijft moeilijk maar wij zorgen er wel voor dat er altijd een tuitbeker diksap staat, zo kan ze altijd zelf pakken. En me er druk om maken doe ik niet meer. Ze is vrolijk en lekker aan het spelen de hele dag en ik ga er dus vanuit dat het allemaal wel goed komt met haar. Jullie ook veel succes met jullie kindjes die steeds meer een eigen willetje gaan krijgen,
groetjes Linda