Minder lang zwanger als gedacht

<p>Hey Dames, </p><p>Ik heb een heel regelmatige cyclus van 28 dagen en met ovulatietesten mijn ovulatie bepaald.</p><p>op 4 september had ik mijn eerste dag van mijn laatste menstruatie, op 18 september een positieve ovulatietest. Dus als je dan die calculators gebruikt zou ik vandaag 7w en 2dagen zwanger moeten zijn.</p><p>Vorige week woensdag had ik een eerste echo. Toen bij meeting zeiden ze mij 6d en al een hartslag</p><p>Nu had ik gisteren (8 dagen later) opnieuw een echo waarop bleek dat ik maar 6w en 5 dagen zwanger ben (dus vandaag 6w en 6dagen) --> een verschil van 3 dagen dus.  De gyn zei me dat ze wss de week ervoor 6 weken hadden gezegd omdat er al een hartslag was, maar dat het wss fout was geweest.</p><p>Ik weet niet of ik mij hier nu zorgen om moet maken of niet. Het maakt mij zo ontzettend onzeker. Zijn er nog dames die iets gelijkaardigs hebben meegemaakt?</p><p>ps. Er was wel een goede groei tov de week ervoor en een verhoogde hartslag</p>

Ze berekenen dat op de groei van de baby als het ook maar 1 mm verkeerd gemeten wordt heb je al gelijk ren verschil en als je zo vroeg zwanger bent is alles nog heel klein en lastig te meten. 3 dagen is niks om je zorgen over te maken wellicht bij de volgende echo alweer bij getrokken  :) 

Mijn kleine liep ook een week achter met de 6 weken echo, met de 11 weken echo was dit nog maar 3 dagen. Inmiddels loopt ze met 26 weken bijna een week voor qua groei en gewicht maar na de 11 weken passen ze de datum niet meer aan. Het blijft toch een kleine gok, daarom bevallen zoveel vrouwen 2 weken eerder of later. 
Probeer je niet te veel zorgen te maken, hoe lastig dat ook is.
Oja en: gefeliciteerd met je zwangerschap! 

Geen zorgen, als ze iets verkeerd meten maakt dat gelijk uit. Zo lang het groeit is het prima toch! Gefeliciteerd!

Ze kunnen rond die periode nog niet zo nauwkeurig meten. 1 mm maakt al een enorm verschil. Ik wist zeker dat ik bij de eerste echo 7+4 was,  maar werd geschat op 6+4. Er werd wel direct gezegd dat het meten moeilijk was. Bij de termijnecho bleek mijn eigen berekening toch aardig te kloppen. Ik zat er 1 dag naast. Het hartje klopt en je kind groeit goed, dus probeer je geen zorgen te maken! 

Zolang het steeds groter is, en ze een hartje zien kloppen, maakt het niks uit. Uiteindelijk kunnen ze sowieso pas vanaf 8 weken een goede termijn bepaling doen, en dat zegt uiteindelijk nog niks over wanneer je gaat bevallen. Het zijn allemaal gemiddelden, en berekeningen.

Ik snap dat je ongerust bent Maar er is in principe niks aan de hand. Het kan zijn dat je eisprong gewoon wat later is geweest dan je dacht. Bespreek deze zorgen met je vk. Ik heb zelf ondanks een perfecte echo waarin ik vooruit werd gezet ook angst dat t niet groeit en daarom volgende week een extra echo puur ter geruststelling.

Terug
Bovenaan