Minder lang zwanger als gedacht

Hoi!
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Bijzondere tijd en veel vrouwen hebben deze periode last van onzekerheid. Jouw verhaal klinkt herkenbaar. Maak je geen zorgen! Ik had zelf uitgerekend dat ik 14 feb zou zijn uitgerekend, eerste vroege echo dacht de vk dat het 13 feb zou worden, toen een echo gehad vanwege bloedverlies. Er was niks met het kind en de datum werd op 8 feb gezet. Uiteindelijk is de datum op de termijn echo op 6 feb gezet haha. Inmiddels 25,5 week zwanger. Iedere meting werd wat anders gezegd maar zolang het hartje klopt en je kindje groeit is alles helemaal in orde. 
Geniet van je zwangerschap en deze bijzondere tijd! :)

Die metingen zeggen vrij weinig.. Tuurlijk wel in grote lijnen; als het volgende echo nogsteeds 6wkn is dan trekt er wel iemand aan de bel natuurlijk!
Bij ons is bijvoorbeeld altijd gezegd tot de 12wkn echo dat het 2-11 zou zijn. Bij de 12wkn echo ineens de uitgerekende datum 7-11 - en die telt officieel. Dat is dé uitgerekende datum die bijv op je zwangerschapsverklaring staat en ze verder aanhouden om te bepalen wanneer je thuis mag bevallen. Ineens 5 dagen verschil dus. 
Toen de 20 weken echo: kindje zou 5 dagen voorlopen (weer 2-11 dus). Zelf een pret echo gedaan met 28 weken, kwam weer 2-11 uit. Liggingsecho; weer 2-11 :') 
Volgens mij ligt onze baby dus keeeeurig op een exact rechte lijn, maar niet op de lijn die ze eenmalig bij de 12 wkn echo hebben gemeten.. 
Kortom; kleine milimeter of iets anders liggende baby kan zo maar 5 dagen schelen haha. 

Terug
Bovenaan