Minder uitgeven

Hallo dames,
Ik ga na de geboorte van mijn baby stoppen met werken. Minder inkomsten en meer uitgaven omdat ik in de particuliere verzekering van mijn man moet gaan zitten ipv ziekenfonds.
Ik ben niet echt van plan om op het eten te gaan bezuiningen, maar wel bijv. op schoonmaakmiddelen, waspoeder enz...
Heeft iemand hiermee tips, waar ze te koop zijn en ook over de kwaliteit?
Bedankt en groetjes
Julia
 
Ik heb laatst bij de blokker een handig stoomapparaatje gekocht (aanbieding was in mei 20 euro), dan heb je (veel)minder schoonmaakmiddel nodig en het is superhygienisch. Je hebt wel stroom, beetje water en een stopcontact nodig (of verlengsnoer). Plus beetje geduld, afkoelen voor vullen: 5 min. wachten, opwarmen stoom duurt ook ong. 5 min.

Ik gebruik het vooral als ik de keukkastjes van de buitenkant (veel richeltjes)wil doen, Kalkrestjes van de kranen af wil halen, opstaande randjes van de gootsteen wil doen, of de plee een superbeurt wil geven of de badkamer eens goed onderhanden neem. Het is vooral handig voor van die richeltjes en plekjes waar je anders niet goed bij kunt.

Alleen als iets erg vet is (bijv. afzuigkap, gebruik ik eerst een sopje, voor de rest eigenlijk nauwelijk iets).
O ja, ook als de kranen erg verkalkt zijn heb je misschien iets ontkalker (spray bijv.) nodig, maar echt lang niet zo veel als anders.

Nu hoop ik natuurlijk dat het lang meegaat!
Je hebt ook (dure) grote apparaten waar je zelfs de vloer mee kunt doen, maar die investering is voor mij ook te groot. Ik ben voorlopig ook gewoon huismoeder, omdat ik werkloos ben geworden. Het was dus geen bewuste keus, maar ik merk wel dat het nu al fijn is om gewoon de tijd te hebben.
Het is soms alleen niet zo gezellig, dat is het enige. Maar straks is de baby er en kan ik 'r samen op uit.

Ik ben verder enthousiast geworden voor het stomen doordat mijn moeder zo'n groot apparaat heeft gekocht. Die leen ik dan af en toe eens voor grote klussen.
 
Sowieso huismerk kopen, scheelt ook al gauw een boel. En ontvetten enzo doe ik met Soda. Kost geen bal en werkt goed.
Voor de rest zou ik het eerlijk gezegd niet weten. Succes!
 
ALdi en Lidl zijn prima winkels. Ook qua eten. Het fruit is daar bv ook prima. Het enige wat ik niet daar haal is vlees en brood. De rest van de produkten zijn zeker aan te raden. Je moet gewoon een keer durven iets te kopen daar. Veel mensen generen zich ervoor. Maar waarom zou je? Ik vind het onzin. En als je dan toevallig een keer iets hebt wat je niet zo lekker vind, dan haal je dat de volgende keer niet meer!
 
Terug
Bovenaan