Minder werken.

Onzin! Ziek is ziek, wanneer de zwangerschap de reden is van ziekte, kost het ze niet eens geld.. 
Overuren hoef je daar echt niet voor in te zetten, het mag niet eens. Ik zou voor de zekerheid de bond even inschakelen voor meer advies?

Dat klopt inderdaad niet. Ik had tijdens mijn zwangerschap ook bekkeninstabiliteit en werd iedere dag voor drie uur ziek gemeld. Mag niet van overuren of vakantiedagen af! 

Even contact opnemen met de bedrijf-/arboarts. Dan krijg je een onafhankelijk advies en wordt er op toegezien dat alles volgens de procedures gaat. Die bedrijfsarts kan ook oordelen of en voor welk percentage je ziek bent, welke mogelijkheden je hebt qua belastbaarheid enz. 

Lekkere leiding gevende heb jij dan.
Ze kan je zeker wel voor de helft ziek melden en dit hoeft niet van je overuren af te gaan.
Wat hier boven al werd vermeld 

Hey, ik werk ook in de thuiszorg. Tot week 19 heb ik volledig in de ziektewet gezeten door o.a. overgeven. Vanaf week 19 tot volgende week, dan ben ik 32 weken, werk ik ook halve dagen (ochtenden) en heb een aangepaste route.  Als je bij de arbo-arts langs gaat, kan hij je beoordelen. Als hij het er mee eens is dat je niet volledig kan werken, zal je baas alles vergoed krijgen. Ze kan je weldegelijk half ziek zetten. (Ik heb ook 24 uur contract). Succes!

Terug
Bovenaan