minder werken

Hoi,

Ook ik raad je aan contact op te nemen met de bedrijfsarts. Je kunt beter 6 weken van te voren stoppen zodat je helemaal uitgerust bent als de baby komt. En wat je dus nu uitspaart aan vrij dagen kun je toch ook achter je verlof plakken zodat je uiteindelijk toch iets langer bij de baby kunt zijn?

Kus Syl

He meiden!

Heb het allemaal een btje laten bezinken...
En met me vriend over gehad en hij vind het ook inderdaad zonde van mijn vrije dagen en zegt dat ik me gewoon ziek moet melden. En dat ik gewoon scheit aan het bedrijf moet hebben maar dat kan ik niet, ik voel me toch verantwoordelijk voor mijn werk! Ja toch! Das toch niet raar! Ik hoéf ook niet hele dagen thuis te zitten! Het gaat alleen om de middag. Ik kan wel werken en ik wil ook werken maar een dag van 8 uur is gewoon te lang!
(nouw is hij weinig thuis en krijgt erg weinig van de hele zwangerschap en mijn werk mee dus hij weet niet echt wat me dwars zit, dus ik luister maar met een half oor naar hem omdat hij toch al vindt dat ik snel piep!)

Nouw dacht ik dus "ik vraag een gesprek aan met onze bedrijfsarts..." Hebben wij die niet eens! (ook raar he!?)  
dus nu ga ik al me moed verzamelen om een gesprek met mijn werkgever aan te gaan... Zoals wat hierboven beschreven staat, dat als ik het smiddags echt niet meer trek dat ik dan gewoon weg kan gaan.....

Nouw als het gesprek heeft plaatsgevonden laat ik het jullie wel weten!

Bedankt voor jullie reactie's!

Groetjes Loesje 29w/2d

He Loessje,

Ben benieuwd hoe het gesprek is gegaan. Heb net bij een ander topic ('ik trek het niet meer') al aangegeven dat je als zwangere recht hebt op extra pauze. neem dat ook mee in je gesprek met je baas, want als je dat uurtje/2 uurtjes extra pauze nou aan het eind van je dag stopt kun je gewoon eenuur eerder weggaan en hoe je je ook niet ziek te melden.
Ik had trouwens precies hetzelfde hoor, 8 uur was te lang en tegen een uur of 2 's middags kon ik mijn ogen nauwelijks meer open houden. Had ik eigenlijk een klein dutje nodig om nog wat te kunnen presteren 's middags! Maar omdat mijn baas liever wou dat ik tot 4 weken doorging ivm werkdruk in deze periode van het jaar, vond hij het goed dat ik wat eerder naar huis ging als ik het niet meer trok. Zo zijn we er samen prima uitgekomen en heb ik het mooi vol kunnen houden, hoewel het wel erg zwaar werd aan het eind!

succes ermee en we horen wel hoe het gegaan is

groetjes Klarie
39w5d

Klarie,

jouw werkgever had nooit van jou mogen verlangen dat je tot vier weken doorging met werken. De zwangere bepaalt namelijk wanneer ze stopt (in sommige beroepen niet, dan moet je 6 weken van te voren stoppen). De drukte in het bedrijf is dan even zijn probleem, en laten we eerlijk zijn hij moet het nu ook 16 weken zonder je doen.

Miep

Loesje,

tuurlijk mag je je verantwoordelijk voelen voor je werk, maar je kindje en jij zijn het allerbelangrijkste.

Als je werkgever niet meewerkt, dan meld je je gewoon helemaal ziek. Jij moet voor je kleintje zorgen en dat betekent dat je goed naar je lichaam moet luisteren.

Maar maak je niet te druk, waarschijnlijk snapt hij ook wel dat als hij nu soepel is dat je dan langer door kan gaan, terwijl als hij moeilijk doet, dat het binnen enkele dagen wel eens afgelopen kan zijn.

Miep

Loesje, heel veel succes met je gesprek,
ben benieuwd hoe het gegaan is!!

xx Syrah (28wk)

Hoi Miep,
Ik weet wel dat ik eerder had mogen stoppen met werken, dat was ook geen probleem geweest hoor, maar ik wou zelf ook graag zo lang mogelijk doorgaan en mijn baas wilde dat  ook graag, dus daarom is het door afspraken te maken ook goed gelukt om dat voor elkaar te krijgen.
ik ben er nu wel blij mee, want anders had ik twee weken langer alleen thuisgezeten te wachten op de bevalling, het duurt nu al lang genoeg!

Het ging me er alleen om een voorbeeld te geven hoe het ook kan (al hoor ik vaak genoeg dat het niet zo makkelijk is om afspraken te maken)

groetjes
Klarie

Terug
Bovenaan