Minder zin in sex.....

Waar ik erg mee zit, is dat ik veel minder zin in sex heb, en vind dat niet leuk voor mijn vriend, ik heb echt zo iets van nou laten we het maar weer een keertje doen want het is zo lullig, maar eigenlijk doe ik het dus tegen me zin in!! Voordat ik zwanger was had ik hier geen last van. Hopelijk hebben jullie misschien tips hoe ik dit kan veranderen en of er meer meiden last van hebben.
 
Dit kan gewoon even ene periode zijn hoor! Niet te druk om maken!! Hoe ver ben je?? Ik weet van mezelf dat ik de eerste 12 weken ook geen zin had in sex...

Nu heb ik wel veel zin maar ben helaas nog heel erg veel moe en heb 9 van de 10 keer hoofdpijn, waardoor we ook niet zo vaak sex hebben als ik zou willen.

Het hoort allemaal bij het zwanger zijn meid!!

Praat er met je vriend over, dat je wel wilt maar eigenlijk niet zo veel zin hebt. Misschien helpt het om eens wat meer aandacht aan elkaar te besteden voor de sex? Lekker samen in bad/douchen, lekker muziekje aan en kaarsjes?

Wij deden nog wel eens afspreken dat we een half uur aan elkaar mochten gaan zitten zonder penentratie zeg maar. Dus de ander helemaal gek maken... Deed het bij ons erg goed!!

Succes en vooral veel plezier!! ;-)
 
Hoi,

Ik heb ook minder zin in seks, nomaal word dat na drie maanden wel beter en soms blijft het de hele zwangerschap zo, daar doe je vrij weinig aan.
Een keer zin maken is ook niet erg, maar het echt tegen je zin in doen niet, is dan voor je vriend ook niet prettig denk ik!
Zou er wel gewoon met hem over praten.

Gr MJ
 
Ik begrijp wat je bedoelt. Ik heb hetzelfde, ben nu 29 weken zwanger en heb eigenlijk geen zin. Maar knuffelen gelukkig wel dus we hebben wel heel veel lichamelijk contact. Ik vind het ook zo'n gedoe met die buik. Ik heb het ook besproken en ook aangegeven dat, in mijn geval, mijn onzekerheid over mijn lichaam niet helpt. Meestal geef ik ook toe in het kader van "ik vind het lullig" maar als we dan bezig zijn voel en zie ik mijn liefde voor hem en dan smelt ik toch helemaal. Betty geeft goede tips, praat er over en maak er tijd voor. Als je moe bent neig je toch naar de makkelijke weg van slapen of tv kijken. Probeer ook bewust te denken aan het feit dat je ( als je nog geen kinderen hebt) nu nog alle tijd met elkaar hebt. Dat zal straks wel anders worden!

 
Hoi bedankt voor jullie reactie's.
Ik ben nu 22 weken zwanger, en idd van de week had ik romantisch een muziekje aangezet en een kaarsje, dit was wel erg leuk, alleen halverwege begon het te branden van binnen bij mij, dit was zo balen, voelde me meteen rot, dat ik me vriend teleurstelde. We praten er wel over.
 
hoi ilseM,

ik herken het wel hoor.
we hebben al een dochter van 22 maanden, maar dat heeft niet onze sexleven beinvloed.
nu ben ik ongeveer 7 weken zwanger van de 2e en ik heb ook geen zin.
nu is het voor mijn man lastig, omdat we het daarvoor zo'n 5 a 6 x per week deden (en dat na een relatie van al 11 jaar).
nu geef ik hem af en toe ook wel zijn zin, om maar van het 'gezeur' af te zijn.
vaak is het wel zo dat als we bezig zijn dat ik het ook niet meer zo erg vindt hoor. zolang ie maar niet te lang op mijn buik ligt ;-)
 
@mama van esmee,
5 a 6 keer per week? Heb je tips? Wij zijn nu 8 jaar bij elkaar en het is omdat we weer een kindje willen, maar anders deden we het echt maar 1 keer in de week/anderhalve week.

@ilseM
Geen zin in seks tijdens de zwangerschap is heel herkenbaar voor mij. Ik heb het de hele zwangeschap wel gehouden. Gelukkig maakte mijn man er niet zo'n probleem van en we hebben echt wel ons best gedaan, maar ik kon het gewoon niet. Na de bevalling was er niets meer aan de hand gelukkig en hebben de draad weer opgepakt.
 
hoi bloempje,

ik durf het niet te zeggen waardoor het komt. misschien ook wel omdat mijn man (vaak) het iniatief neemt. en ik krijg dan vanzelf wel zin.
het zit niet in de familie hoor, want mijn tweelingzus(1eiig) heeft maar 2x per jaar zin, als het aan haar ligt. en dat terwijl zij en haar vriend pas 2 jaar samen zijn.
misschien heb ik wel een hele goede man ;-)
 
Terug
Bovenaan