Minder zout broodbeleg en tussendoortjes???

Hoi meiden,

Ik ben 17 wkn en 2 dgn zwanger en laatst bij de vk op de weegschaal best veel aangekomen... (4 kilo) ze vroeg me toen of ik veel snoepte, dat doe ik dus niet. Ik hou niet van zoet, des te meer van hartig, ik kan een uurtje na het avondeten al best weer 3 sneetjes brood met kaas op. Alleen raadde ze me dus af om veel kaas te eten, omdat daar ook veel zout  in zit. Normaal at ik altijd pate en filet americain, brie en dat soort dingen.
Maar ja dat mag dus even niet, en kaas leek mij een goeie veilige oplossing  Ook veel melk drinken leek haar beter van niet (terwijl ik dat wel doe vanwege de calcium...)

Wat voor soort broodbeleg (en ik hou niet van chocopasta of hagelslag) mag je gerust eten en is dus ook niet zo zout??? Op zich vind ik tonijnsalade of sandwich spread ook goed te eten maar mag dat wel?

En weten jullie ook tussendoortjes die niet zo zout zijn? Fruit eet ik al veel, alleen dat stilt mijn hongergevoel niet echt (en dat heb ik dus constant nu hihihi)

Groetjes Muizeke

Maar waarom raadde ze teveel zout af? Van zout kom je in principe toch niet aan? Je kunt er wel meer vocht door vasthouden. Heb je daar nu al last van?

gr. Anne

Oeioei, wat lastig zeg! Ik kan ook wel de hele dag door eten... Heb dit gelukkig pas sinds enkele weken, en zit al aan 't eind van m'n zwangerschap.
Bij mij werkt vooral wel om minder beleg op brood te doen. Een dun plakje runderrookvlees bijvoorbeeld (al zou je gezien 't zout mogelijk beter de ongezouten versie kunnen nemen?). Of een banaan als beleg, heb je meteen je fruithap binnen.. Tomaat met een snufje peper is ook lekker. Of bijvoorbeeld Slankie smeerkaas, dat zou ook wel moeten kunnen toch? Of zit daar weer teveel zout in?
Sandwich spread is volgens mij ook wel ok, daar zou ik dan dus een klein beetje van nemen, met nog een plakje komkommer..

Ik draaf een beetje door geloof ik, komt omdat ik trek heb

Hoi Anne,

Ik hou nog geen vocht vast (gelukkig), maar ze dacht dat mijn gewichtstoename kwam door de kaas omdat ik verder weinig snoep, en als je dat de hele zwangerschap blijft eten in de hoeveelheden die ik eet kan het door het zout misschien wel ongezond worden, tenminste zo begreep ik het.

Maar ik ga denk ik wel over op de sandwichspread, en een banaan op brood is idd ook lekker.

Liefs Muizeke

Appelstroop!
Eet me zelf helemaal rond aan broodjes appelstroop ivm ijzergehalte.
En misschien is het voor je bloeddruk, dat je niet zoveel zout mag?
Het is tenslotte bloeddruk verhogend.

Groetjes Rinszz 37,2wk

Ken je Marmite?
Dit is een soort gistpasta, rijk aan vitamines B (en geloof E), Het is ontzettend zout en je hebt er dus maar een klein beetje van nodig.
Ik vind het heerlijk op een geroosterde boterham met (room) boter (echt maar een mespuntje anders is het niet te eten).
Misschien helpt dat je zoute trek te stillen.
Oja en brie mag gewoon als het maar van gepateriseerde melk is gemaakt, en de meeste (voorverpakte)  brie's in de supermarkt zijn dat!

Groetjes Nika

bedankt voor de marmite tip, dat lijkt me lekkerder dan stroop (klinkt al zo zoet en ik heb het nog nooit gegeten). Mijn bloeddruk was trouwens goed 70/120, ik denk dat ze het echt als voorzorg bedoelde, en kaas is ook gewoon vet, dan kom je ook wel aan natuurlijk,

Hoi Muizeke,

Wat dacht je van Maaslander 30+. Maaslanderkaas is al minder zout en 30+ is minder vet. Kijk eens in de schappen. Er zijn echt wel kaassoorten te vinden die minder zout en minder vet zijn. Zeker in deze tijd van al dat afslanken;)

Groetjes, Kippie.

Terug
Bovenaan