Minder zout broodbeleg en tussendoortjes???

Ten eerste is 4 kilo in week 17 toch niet veel? Je mag in 40 weken tussen de 12 en 15 aankomen dus t lijkt mij nog wel meevallen.

En over het beleg,,,ik ben zowiezo erg bezig met voeding maar dat deed ik ook al voor de zwangerschap eigenlijk. Ik eet nu wel meer fruit en yoghurtdrankjes zonder vet en suiker en meer melk (magere) en 20+ kaas van slankie en slankiesmeerkaas.

Maar wat ook lekker en gezond is op brood is sandwichspread, tonijn uit blik (die heb je ook met groente enzo erdoorheen) een gekookt eitje, magere ham, kipfilet of kalkoenfilet...deze dingen zijn toch wel goed hoor voor op brood lijkt mij.. en teveel zout is idd niet goed maar je bloeddruk was prima dus kan je makkelijk zout eten hoor. Je merkt vanzelf wel als je te ver gaat met zout maar dat gebeurd niet zo snel.

Gr angela
30 wkn  5 dgn

te veel zout eten wordt afgeraden ivm hoge bloeddruk, als je die niet hebt hoef je je daar dus niet druk over te maken. Alleen in de laatste weken is het niet handig, dan ga je namelijk nog meer vocht vasthouden.
4 kilo in 17 weken aangekomen vind ik echt niet veel! Ik zou zeggen eet gewoon gezond en maak je verder niet druk!
Raar trouwens dat je gewogen wordt, dat heb ik nooit hoeven doen bij mijn vorige zwangerschap. 4 oktober voor het eerst weer naar de vk in de 2e zwangerschap, ben benieuwd of er inmiddels wel gewogen wordt.

hoi hoi,

ik begrijp het probleem niet zo.
4kg is echt niet zo veel.
ik zou me daar niet zo druk om maken.
melk drinken en kaas in beperkte mate is trouwens wel goed voor je kindje.
ik wordt trouwens ook niet gewogen.
ik ben nu 19 weken en 4,5 kg aangekomen.
ik ben hier dik tevreden mee.
meid geniet van je zwangerschap en maak je niet druk.

groetjes kwinty.

tia alweer een tijdje geleden dat ik zwanger was maar was veel met mijn gewicht bezig dus ik weet het nog wel ongeveer.
4 kilo is echt niet veel. Had ik al lang gehaald bij 17 weken. Terwijl ik heel gezond leefde (leek me verschrikkelijk om veel aan te komen wat erna weer allemaal af moet, was ik wel veel aangekomen dan kon ik met een gerust hard tegen mijzelf zeggen dat ik daar niets aan kon doen)
In het begin groeide ik erg veel en dat wer steeds minder. UIteindelijk 11 kilo in totaal aangekomen.
Echt maak je niet te druk zo te lezen eet je heel gezond, lekker zo door gaan!!

ps
Bij ons hoef je helemaal niet op de weegschaal bij de verloskundige. Schijnt niet zo belangrijk te zijn. Te veel zout kan trouwens wel slecht voor je bloeddruk zijn. Was die nog goed dan zou ik me niet al te druk maken.

Succes

Terug
Bovenaan