Mineraalwater

mineraalwater mag rustig..
en het is ook goed voor de ontlasting om flesvoeding aan te maken met mineraalwater als je kleine daar last van heeft... harde ontlasting...

Ps... vraagje dirksmama..
Welk beroep voer jij uit.. Ik lees echt overal commentaar van jouw.. Maakt volgens mij veel mensen onzeker.. Lijkt wel of jij alles beter wilt weten..
Volgens mij kent ieder zijn kind het beste...

Die van ons is nu bijna 5 maand.. krijgt 4 flessen en groente en fruit. Ons mannetje heeft veel plezier, ziet er gezond uit en loopt heerlijk mee met de gemiddelde lijn..
Slaapt heerlijk door.. echt een ventje om van te genieten.. Als ik jouw adviezen allemaal zou opvlogen.. Zou hij denk ik erg onrustig zijn. daarom krijgt hij ook al groente en fruit.. poept en plast goed.. En is heel tevreden..
Zo'n kind wil toch iedereen.

Moeders luister vooral ook naar je hart.. Maar even lekker vragen vuren hier is super fijn.. En ik lees ook veel.. Soms probeer ik wat uit.. Maar vaak ben ik er snel achter wat het beste is voor onze man..

 
Ze hebben mij altijd verteld dat je tot zes maanden geen water hoeft te geven. Dit hebben ze gewoon niet nodig. Je kunt wel, als je meer vocht wilt geven, water toevoegen aan de melkfles.

En ja, het is beter om dit met kraanwater te doen. In Nederland is dit water beter voor je kind dan mineraalwater (uitzonderingen daargelaten). En nou niet zo flauw reageren dat er in anderen landen wel mineraalwater aan baby ´s gegeven wordt. Jij drinkt toch dat rioolwater wat daar uit de kraan komt ook niet of wel?
 
Hallo dames,

Ik was vandaag bij het CB, mijn dame moest weer prikjes.... bleh!!!! Maar ik heb gelijk even gevraagd over het water. Het mag gewoon met kraanwater, dat is beter omdat ze daar aan moeten wennen  en je hoeft het niet op te tellen bij de flesvoeding. Aangemaakte flesvoeding mag maximaal 1 liter op een dag ivm met de eiwitten die de nieren belasten. Wordt dit meer dan worden de nieren overbelast en dat is niet goed.
(Kraan)Water mag altijd extra worden gegeven, zoveel als je kindje wil en nodig heeft. Bij warme dagen en harde poep mag je geven zoveel als je wilt (niet tot in het oneindige natuurlijk!). Wel graag koud water opwarmen en geen warm water uit de kraan ivm bacterien die zich in warm water vermeerderen. Dit water hoef je niet bij de flesvoeding op te tellen.... zo lekker makkelijk dus. Ik dacht ook al: als je 5x 200cc geeft mag je dus nooit extra water geven.... nou mooi wel dus!!!
En van het CB mocht ik ook rustig wat kindicol gebruiken als de ontlasting hard is. Dus laten we ophouden met elkaar verbeteren, maar alleen suggesties geven en niet betweterig zijn!!!! HIHI!

Nou, hopelijk heb ik nog wat mensen kunnen helpen!
 
quote: Bloempje27 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('07-05-2009 16:50:43'));

Hallo dames,

Ik was vandaag bij het CB, mijn dame moest weer prikjes.... bleh!!!! Maar ik heb gelijk even gevraagd over het water. Het mag gewoon met kraanwater, dat is beter omdat ze daar aan moeten wennen  en je hoeft het niet op te tellen bij de flesvoeding. Aangemaakte flesvoeding mag maximaal 1 liter op een dag ivm met de eiwitten die de nieren belasten. Wordt dit meer dan worden de nieren overbelast en dat is niet goed.
(Kraan)Water mag altijd extra worden gegeven, zoveel als je kindje wil en nodig heeft. Bij warme dagen en harde poep mag je geven zoveel als je wilt (niet tot in het oneindige natuurlijk!). Wel graag koud water opwarmen en geen warm water uit de kraan ivm bacterien die zich in warm water vermeerderen. Dit water hoef je niet bij de flesvoeding op te tellen.... zo lekker makkelijk dus. Ik dacht ook al: als je 5x 200cc geeft mag je dus nooit extra water geven.... nou mooi wel dus!!!
En van het CB mocht ik ook rustig wat kindicol gebruiken als de ontlasting hard is. Dus laten we ophouden met elkaar verbeteren, maar alleen suggesties geven en niet betweterig zijn!!!! HIHI!

Nou, hopelijk heb ik nog wat mensen kunnen helpen!



Wat goed dat je het even nagevraagd hebt!
Reden die ik te horen kreeg om voor 6 maanden geen water tussendoor te geven was dat ze dan vol kunnen komen te zitten en hun melk minder goed gaan drinken trouwens.
 
Ha dirksmama,

Klopt helemaal, want dat werd er wel bijgezegd. Ze moet haar flessen wel leeg drinken net als altijd anders krijgt ze minder voeding en meer water. Bedankt! Wel een goede aanvulling! Dus zolang ze de flessen leegdrinken mag extra water gegeven worden zoveel als je kindje nodig heeft!

Succes er maar mee!
 
Terug
Bovenaan