Minimaal hartruisje!

Gelukkig was het niks.

Bij mijn dochter vonden ze meteen na de keizersnee, bij controle door de kinderarts een klein hartruisje. In eerste instantie dachten ze dat dit wel weg zou trekken. Maar inmiddels 8 weken en veel ziekenhuisbezoeken later weten we dat ze een klein gaatje in haar hartje heeft. Gelukkig valt dit toch wel mee (had veel erger kunnen zijn) en volstaat halfjaarlijkse controle bij de kindercardioloog.
Ondanks dat het meevalt, krijg ik het er af en toe wel benauwd van. Ze heeft er zelf geen last van en groeit goed.
 
Hoi,

Fijn dat het in orde is allemaal.

Mijn dochtertje (9 maanden) kreeg namelijk gisteren op het CB hetzelfde bericht met verwijzing naar de huisarts. (voor de zekerheid) Het kon blijkbaar ook zijn dat ze wat moe of gestresst door een vreemde situatie dat het uitpompen van het hartje anders klinkt of iets dergelijks. Dat het eerder niet aan de orde is geweest kan zijn doordat ze nu gegroeid is (ze is echt heel lang) en alles wat meer uitgerekt is maar ik hoefde me volgens haar niet echt veel zorgen te maken dus doen we dat ook maar niet maar...leuk is anders! en voor de zekerheid dus maar even na laten kijken.
 
Hoi

toen mijn Jessey 3 maanden was, hoorden ze bij het CB ook een hartruisje. Meteen dezelfde dag naar de huisarts en daarna meteen door naar de kindercardioloog. Inmiddels is Jess 10 maanden en 2 maanden geleden geopereerd aan haar hartje..maar de meeste ruisjes zijn onschuldig. Gewoon naar de huisarts en dan hoor je vanzelf wat er aan de hand is...vaak is het niet zo ernstig als bij ons was...

 
Ben inmiddels bij de huisarts geweest en die vertelde mij dat Pien waarschijnlijk gezegend is met een muzikaal ruisje. (wat 1 op de 10 nederlanders zou hebben)

Moet wel nog even voor de zekerheid naar het ziekenhuis om dit te laten bevestigen maar zij verwachtte geen ernstige dingen daaruit. Zeker omdat het nu pas ontdekt was en niet al bij de geboorte. (Pien is een randprematuurtje en dan kijken ze alles extra goed na) en de plek waarop je het hoort.
 
Terug
Bovenaan