Mirena spiraal

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden

Ik heb gisteren de mirena spiraal laten zetten , omdat ze mij nog geen definitieve sterilisatie wouden geven ( nieuwe techniek met veertjes )

Nu wil ik graag weten wanneer word ik dan weer ongesteld?

En wat zijn jullie ervaringen ?

Groetjes van

Hoi

Ik heb ook een mirena, voor mijn zwangerschap heb ik er ook 6 jaar 1 gehad en daarna nog een half jaar een nieuwe, maar die zat niet lekker..
Je hoeft nu helemaal niet meer ongesteld te worden! de eerste keer dat ik m had was ik af en toe een beetje ongesteld, maar ik had er niet echt last van. Bij deze, die ik in januari geloof ik heb laten zetten, heb ik erg lang last gehad van bloeden in het begin, niet heel erg maar het heeft misschien wel 2 mnd :S geduurt, dat had ik bij die ander niet, en nu ben ik toevallig weer ongesteld... er is geen touw aan vast te knopen!
Dus maak je niet druk als je het lang niet wordt, dit is betrouwbaarder als de pil!
Ik vind het wel relaxed zo eerlijk gezegd!

Grtjs Evelien

Hallo Evelien

Voel je het dan wel aankomen als je toch wat gaat vloeien ?

Heb trouwens nu al geen last meer van vloeien joehoeee:p oop dat ik natuurlijk niet te vroeg juig

Groetjes van anna

Hey

nou als ik "ongesteld" wordt nu heb ik wel een beetje buikpijn en zit ik wat anders in mijn vel, het begint ook heeel langzaam dat t met een stukje wc papier al op te lossen is eigenlijk. Maarja dat is misschien per persoon verschillend.
Ik denk dat je het gewoon moet afwachten.
ik ben er iig tevreden over, dit is nu mijn 3e en bevalt prima. Alleen de 2e was niet zo fijn, daar had ik wazige klachten bij.

gewoon f kijken hoe t bij jou uitpakt!

Hoi dames.

Sorry dat ik zo binnenval maar ik heb een vraagje over het laten zetten van een spiraaltje. Waarom hebben jullie besloten om hier voor te gaan? En is het laten zetten niet pijnlijk? Wij willen ooit nog wel een tweede kindje maar voorlopig nog even niet, nu ben ik toch wat huiverig om weer aan de pil te beginnen omdat ik vorige keer vrij lang heb moeten ontpillen en 2x een mk heb gehad. We zijn uiteindelijk bijna 3 jaar bezig geweest voordat ik zwanger was van Jim. Maar ja dat met die condooms is een beetje een dure hobby en je weet het natuurlijk maar nooit er hoeft maar een maandag ochtend modeletje tussen te zitten en je bent de pisang .

Sorry voor de persoonlijke vragen, maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen ik sta nl. nogal in dubio.

Gr. Patricia

Hoi patricia

als je het mij vraagt , zeg ik zeker doen !

het plaatsen heb ik wel iets gevoeld, omdat m,n baarmoedermond gesloten was heb ik een prik gehadt die ik voelde   en dat was alles , dit was omdat ik niet genoeg meer ongie was omdat ik sneller met de pil moest stoppen van de gyn voor het plaatsen van de mirena ..

Maar nu voel ik hem eigenlijk al niet meer en vloei ook al bijna niet meer!
Heb hem trouwens ook niet  gevoeld ..

Als je het mij vraagt een echte aanrader, maar heb hem nog maar 1 dag he  

En evelien bedankt voor je reactie zal er op letten :)

Liefs van anna

Hoi,

Ik heb voor de mirena gekozen omdat ik erg gevoelig ben voor hormonen, van de pil wordt ik echt een kreng!
Toen ik m voor de eerste keer liet zetten was het erg pijnlijk, maar nu de laatste keer viel het 100% mee, dat komt omdat als je een kind gehad heb de boel allemaal wat flexibeler is, tis niet fijn maar als ik het vergelijk met de eerste keer was het een eitje!
Ik heb ook de nuvaring geprobeerd maar ookal zitten daar minder hormonen in als de pil, ik werd ook een kreng. Met de mirena heb ik nergens last van.
Ook willen we wachten met een 2e kindje tot na de uitzending van mijn vriend dus ik kan nog een jaar vooruit!

Evelien

Hoi,

Ook ik ben erg tevreden over de mirena spiraal!! Ik heb em laten zetten omdat ik de pil en daarbij behorende klachten (migraine, tussendoor vloeien, krengzijn) echt helemaal zat was.

Ik heb wel de eerste twee maanden nog wel gevloeid, maar nu ben ik niet of nauwelijks meer ongi, zo eens in de twee maanden een paar dagen.

Ik merk het wel aan mn hormoonhuishouding en humeur als ik ongi moet worden, ook met de spiraal.

Dus ik ben erg tevreden!!

Groetjes Martine

Terug
Bovenaan