Mis iedereen zo!

A

Anoniem

Guest
Hej,

Tussen alle blije babydingen en het 100% genieten door, voel ik me vandaag alleen maar sip en verdrietig. Heb weer eens zo'n bui, net als het weer buiten: regen, regen, regen, guur, donker, bluh!!! Mag niet klagen, eigenlijk helemaal niet, maar wil alleen maar ff spuien. Want ik mis mijn ouders zo, en mijn zusje, mijn NL vriendinnen, mijn hele sociale leven in NL... Begrijp me niet verkeerd, het gaat echt wel goed met me, maar ineens komt er een vlaag van onmiskenbare heimwee opzetten, niet tegen te houden!!! Die vlagen komen op de meest onverwachte momenten. Ik voel me nu net een lopende bom, ik sta op klappen en wil janken tot falen zeg maar, maar ik kan het niet. En eigenlijk wil ik t ook niet. Ik was vanmorgen op een ouderbijeenkomst, georganiseerd door ons CB hier. Het sloeg in als een bom toen de dames ineens over hun fantastische ouders begonnen te praten. Lieve woorden, steun, oppas etc. Ik voelde me ineens vreselijk alleen en het was erg confronterend om te merken hoe eenzaam een mens zich plotesling kan voelen. Ik zou zo graag eens even binnen willen lopen bij mijn moeder, of lekker wandelen met mijn zusje. Ik hoop, dat het met hormonen te maken heeft, dat het gewoon ff een dip is, dat er misschien een menstruatie aan zit te komen die er nog niet is geweest sinds de zwangerschap. In elk geval voelt het vandaag goed k... Wonen in het buitenland is niet alleen maar rozegeur en maneschijn....
Liefs Pippi

He Pippi,
Wat naar voor je! Wel lekker om even te spuien he? Misschien zijn het grotendeels de hormonen, ik woon gewoon in NL en heb het ook hoor! Waar woon je nu dan? Misschien 1 schrale troost, heimwee naar het weer hier hoef je niet te hebben, want dat is net zo depri als bij jou.....Van die 'wanna-be sneeuw' regen, bah!
Goed dat je naar zo'n bijeenkomst bent geweest, daar leer je vast nieuwe mensen kennen. Ik ken je niet, maar dikke knuffel voor jou!
Groetjes en sterkte vanuit het koude kikkerlandje!

Hoi Pippi,

Lees vaak met je mee. Het klinkt altijd heel leuk om in het buitenland te wonen. Maar ja er zit zeker ook een keerzijde aan!
Ik wil je even veel sterkte wensen en hoop dat je je snel weer wat beter voelt!!

zeewsmeisje mama sinds 17-06-08

Och meis...........

Wat waardeloos dat je je zo voelt!
Mijn vriendinnen en ouders wonen aan de andere kant van het land en ik heb de laatste tijd dat gevoel al heel sterk.............kun je nagaan hoe jij je moet voelen........
En inderdaad, het weer werkt ook niet mee, het is treurnis ten top hier.
De echte donkere dagen voor kerst.

Ik hoop dat het bij een donker wolkje blijft die nu even boven je hoofd blijft hangen, en dat je snel weer wat blijere gevoelens hebt...........misschien is het inderdaad je ongi die dwars zit, aan de andere kant, de geboorte van die lieve linde, wil je gewoon delen met je ouders en vriendinnen die even een bakkie koffie komen halen op een onverwacht moment................spontaan voor de deur staan enzo......

Meid, hou je goed! En als je van je af wilt "praten", je hebt hier een brede en grote schouder............

Dikke kus Rimke

Alleen het idee al dat ze zo ver weg zijn... Het is ontzettend goed te begrijpen!!!
Na mijn zwangerschap had ik ook een gevoel van heimwee. Waar waren nu al die vriendinnen en familie.... Iedereen was aan het werk en ik zat thuis.... Ook al wonen m'n vrienden en familie in het zelfde dorp: aanwaaien is er ook niet bij....
Ik vond het vreselijk!!! Vooral in de zomervakantie.... Iedereen ging op vakantie in dezelfde weken en daar zat ik, gebonden aan huis. BRRRRRRRRRRRrr
Hopelijk kom je er snel door heen pippi!! Misschien dat je B&B je nog wat afleiding kan geven.... en bellen/mailen/msnen is misschien ook heerlijk om te doen. En anders, als het mogelijk is, een vakantie naar Nederland plannen. Dan heb je weer een doel om naar toe te leven.
sterkte ermee!

Hoi Pippi!

Ik begrijp helemaal jouw gevoelens... Ik woon ook niet in Ned. En helemaal met de feestdagen heb ik zoiets van hmmmm... Kan niet ff langsgaan... Ik heb veel hyves contact 'met Ned.' Zoiets 'stoms' als sinterklaas is dan ineens 'heeeel jammer'...De oudste heeft zie ginds komt de stoomboot van me geleerd.
M'n kids zijn nog te klein (3,2 en 3mnd)  voor de Ned. school (is er wel) waar het wel gevierd wordt. Als iemand me vraagt wat doen jullie met de kerst? Dan besef ik weer eens dat ik het besef van dec. heb verdrongen. Ik heb geen zin in schoonfamilie, maar dat is nu ff het enige en 'moet' wel voor de kids en m'n man natuurlijk...
Vorig jaar waren we in Ned. En volgend jaar ook.
Het weer is niet zo somber, een graad of 20 en ik ook niet echt hoor; geen tijd met 3 kleine kids en een huishouden (groot huis)...
Als ik tijd heb voor kleine cadeautjes dan ga ik t schoenzetten introduceren! dat bedacht ik ineens...
Lekker je ei kwijt op t forum!!!

groetjes,Priscilla

Hey Pippi,

Ik herken je gevoel hoor, ook ik woon dan wel in NL maar toch voel ik me ook behoorlijk alleen de laatste tijd. Misschien zijn het de hormonen en hebben de donkere dagen ook invloed, hoewel Zweden misschien wel niet zo donker  is als NL in de wintermaanden? Ik kan me heel goed voorstellen dat het soms moeilijk is als jij daar zit en je familie en vrienden hier en dat geld natuurlijk ook voor mama uit Kreta dus op dat vlak heb je een bondgenootje hier op het forum! Ik heb een behoorlijk sociaal netwerk maar toch voel ik me verrot eenzaam de laatste dagen mijn tranen  jank ik ook in mijn eentje weg terwijl er vriendinnen zijn die weten dat ik me zo kl*te voel maar er vervolgens niks mee doen dus tja daar heb je ook geen reet aan om het maar op z'n plat Hollands te zeggen! Spuien op het forum lucht af en toe enorm op enne.....lang leve internet, dan ben je toch nog een beetje in Nederland! Sterkte meid en nogmaals schrijf het gewoon even lekker van je af als je er een beetje doorheen zit ik denk in ieder geval  aan je!

Groetjes en een !

Puk

Lieve Pippi,

Lees je berichtje nu pas lieverd,..........
Hoe gaat het nu met je? We zijn inmiddels wat daagjes verder. Ik kan me goed voorstellen dat je je eenzaam voelt af en toe, logisch hoor! Die donkere dagen werken natuurlijk ook niet mee he!
Meid, kom anders gewoon lekker een week naar Nederland; neem je kids mee, en laat even de boel de boel in Zweden! (of kan dat echt niet?........, moet te regelen zijn toch?......)
xx, Eline

Terug
Bovenaan