Mis iedereen zo!

Hej Pippi,

Ik woon net als jullie in Zweden (Värmland). Ik wou    al eerder een berichtje aan je sturen, want mijn echte naam is Linde. Ik vond het dus erg leuk om te lezen dat je een dochtertje hebt met dezelfde naam. Zelf ben ik bevallen in augustus van een dochtertje Malin, ik heb ook 2 zoontjes van 2 en 6 jaar.
Maar goed, ik ken het gevoel heel goed, ook vind ik het hier geweldig, soms mis ik iedereen zo erg dat ik zo weer terug wil naar Nederland. Wij hebben dan hier ook weinig bekenden, ik spreek wel eens wat moeders op school, maar dit is toch anders dan je eigen familie en vrienden. Gelukkig gaan we over 2 weekjes naar Nederland kerst vieren, dus we hebben wat om naar uit te kijken.

Ik hoop dat je je ondertussen weer wat beter voelt,

Groetjes Linde

Hej lieve allemaal!

Bedankt voor jullie lieve berichtjes! Fijn, het helpt me echt om er ff doorheen te komen. Inderdaad zijn we nu wat dagen verder en het gaat alweer beter.... Het is gewoon af en toe vreselijk afzien. Ik heb het vaker, zeker rond Sinterklaas. Maar ook deze keer overviel me het opeens weer, toch onverwachts. Zeker ook vanwege de radiostilte rondom mijn zusje en ouders. Ik denk dat iedereen het zo druk heeft, net als wij trouwens, dat we gewoon minder in beeld zijn. Vandaag hebben we in elk geval een fijne dag gehad. We mochten bij kennissen een julgran (kerstboom) om komen zagen in hun bos. Dat is zó leuk, dat maakt een boel goed. Thuis dan weer de open haard aan, warme chocolademelk en dan gaat t toch weer goed met iedereen. We hebben ook heerlijk Sinterklaas gevierd met onze kids. Heel leuk, Sint had ook aan de dieren gedacht! De jongens vonden het helemaal top en het verliep lekker. We hebben zelf pepernoten gebakken, dat was ons huiswerk van de NL juf hier. Toppie!
Linde was wakker, dus we hebben haar op de video met haar cadeautjes, leuk voor later!! :)
Wat leuk LINDE, dat je ook in Zweden woont en wat een mooie naam heb je!!! ;-) Värmland, ligt een stuk hoger, hoe is het weer bij jullie? Wij wonen in NO-Skåne, erg mooi! Värmland is ook prachtig..... Wij blijven Kerst hier, met Oud en Nieuw komen mijn schoonouders. Leuk voor mijn hubbie en de kids, maar zelf ben ik altijd wat huiverig, vanwege de nooit aflatende commentaren op wat dan ook. BV niet voldoende, ach te veel om op te noemen. Ben dan ook altijd op mijn hoede, maar toch maak ik er het allerbeste van. Zij zijn hier dan tenslotte op vakantie, een week (IEKS!!!) Herken je vast wel, familie komt lang op bezoek, niet voor een kopje koffie!! Maar goed, ook zitten daar wel heel bijzondere kanten aan vind ik.
We gaan gewoon door, ook al is het zelfs na drie jaar nog steeds ploeteren en initiatieven blijven nemen, inzetten, inzetten, inzetten! Komt vast ooit nog goed.
We genieten ook hoor, het is niet alleen maar kommer en kwel, dat wil ik echt wel ff zeggen. De vrijheid, de natuur, de rust, géén files, heerlijk!
Ik ga gauw fftjes bij de andere berichtjes kijken. Zal ook binnenkort weer ff wat foto's plaatsen, alhoewel t met de sneeuw niet lukte helaas.
Nogmaals bedankt meiden, echt heel lief, het helpt echt!!
Liefs Pippi

Terug
Bovenaan