Mis jullie!

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

Elke dag kom ik toch nog een kijkje hier nemen. Ik mis jullie wel.

Voor degenen die mijn verhaal niet kennen:

Ik ben precies een maand geleden bevallen (22 wkn en 6 dgn) van ons mooie meisje Muisje*. Muisje (zo noemde we haar vanaf het begin en dat past bij haar dus we hebben haar geen andere naam gegeven) had trisomie 9 en was buiten mijn baarmoeder niet levensvatbaar.

Het gaat wel wat beter met me. Ondanks het feit dat mijn baas me heeft laten vallen als een baksteen (ik werk er 2 jaar toen ik zwanger was bood hij mij een nieuw jaarcontract mijn contract moest verlengd worden per 1 maart) Nu heeft hij me zonder overleggen een HALF jaarcontract gegeven (daarna zal het wel exit zijn)
Ik ben nou goed om me heen aan het kijken voor een andere baan en heb een aantal opties lopen.

Ik werk momenteel halve dagen. Ben veel te vroeg (2 wkn)na mijn bevalling weer gaan werken ook al was het voor halve dagen en dit krijg je als stank voor dank.

Ik ben vorige week bij een natuurgeneeskundige geweest, ik heb daar fijn kunnen praten en ik kan de positiviteit die ze me gegeven heeft vasthouden. Wat vond ik het altijd fijn om hier een stukje af en toe te schrijven met mijn medezwangeren.

Hopelijk over niet al te lange tijd, kan ik me weer bij jullie aansluiten, duimen jullie voor me?

Hele dikke kus
Talke (mama van Muisje*)

Hoi lieve Talke,
Goed om je weer te lezen hier, en te horen hoe het gaat.

Ik wist niet wat ik las, dat je al weer zo snel bent gaan werken..
Heel knap, maar ik denk  niet dat ik dat had gekund..
Was je er toen wel zeker van?
Het lijkt me verschrikkelijk wat jullie hebben meegemaakt, en ik weet zeker dat het tijd kost om daar mee om te gaan.
Een collega van mij beviel een paar jaar terug met 30 weken van haar zoontje, en die is na vijf weken in het ziekenhuis te hebben gelegen overleden. Zijn longen waren er niet goed aan toe, en hij had veel pijn. Werd ook al geboren met een groeiachterstand.  [spoedkeizersnede ivm zw vergiftiging]
De ouders hebben toen zelf besloten om de beademing etc te stoppen..
Dit hebben we toen van dichtbij meegemaakt, en ik was er toen zelf al stuk van, laat staan die collega en haar partner.
Ze is een half jaar zeker thuis geweest.

Wat raar van je baas dat hij dat contract nu maar een half jaar heeft verlengd.
En dat zonder overleg, terwijl je juist nu niet op zoiets zit te wachten he!
Hopelijk vind je snel iets dat je past.

Hoe gaat het verder met je?
Lichamelijk nog klachten over gehouden?
Ik kan me voorstellen dat afleiding lekker is, maar je zult er nog wel veel mee bezig zijn.
Ik moet ook vaak denken aan het feit dat we aardig gelijk op zijn gegaan al vanaf die eerste miskraam voor ons vorig jaar.
Hier gaat alles oke nu, en ik blijf het spannend vinden hoor.
Je hoort soms vreselijke dingen, en daar ben ik me nu veel bewuster van.

Lieve Talke, ik denk nog regelmatig aan je, en hoop voor je dat je inderdaad snel weer zwanger mag worden als je dat zelf ook wilt..
Vergeten doe je jullie Muis nooit, maar dat moet ook niet. Ze is gewoon toch jullie dochter..en zo is het!! Ze heeft een speciaal plekje in jullie harten voor altijd!!

Veel liefs R

Hee meissie,

Fijn dat je even iets laat horen. Je bent inderdaad erg snel gaan werken en als je baas dan zo doet in plaats van je een beetje vertrouwen te geven is erg jammer. Gezien wat je hebt meegemaakt zou ik als ik jou was even de tijd nemen om het echt goed te verwerken en bij te trekken. Laat het hem even bekijken zeg!!! Stop dat half jaar contract maar in je Ree.. zou ik zeggen!  Als je je nu volledig ziek meld omdat het je gewoon teveel is dan krijgt ie je salaris gewoon terug van het uwv en wordt jij 100% doorbetaald. Psychische klachten als gevolg van zwangerschap tellen daar ook mee. Gebruik die tijd dan om op te laden en klaar te zijn voor een leuke nieuwe baan. Die man is de moeite niet waard om nog voor te werken. Dus ziekmelden en tijd voor jezelf nemen zou ik adviseren. Enne ik ben verzuimgebeleider van beroep en help mensen normaal zsm aan het werk maar in dit soort gevallen echt niet hoor.
Kies voor jezelf nu het kan!
Enne je bent hier altijd welkom hoor als je even wil kletsen!!! Gewoon doen dus!
lfs ing

Hoi lieve Tal!

Oh,wat ben ik blij weer een keer wat van je te lezen.
Gelukkig dat het weer een beetje beter met je gaat.
Ik vind het verschrikkelijk wat jullie hebben meegemaakt,en kan me voorstellen dat jullie jullie Muisje zullen missen.
Over je baan wil ik alleen maar zeggen wat een eikel van een vent en idd hij verdient het niet dat jij voor hem werkt,op dit moment moet je zeker aan jezelf denken,al kan ik me voorstellen dat wat afleiding ook wel goed is,maar niet op deze manier.
Er komt dadelijk vast en zeker een leuke baan op je pad,en ik hoop dat je je daar lekker zult voelen.
Voor nu moet je vooral aan jezelf denken en zorgen dat je je steeds een beetje beter gaat voelen,met natuurlijk nog altijd een plaatsje in je hart voor jullie Muisje.

Ik denk aan je!!
Heel veel liefs,dikke poen...Swinnie

Hoi Talke,
Voor mij een heel bekend verhaal. Een hele goede vriendin is hetzelfde overkomen. Ik weet niet of het om precies hetzelfde syndroom ging, maar met 22 weken werd vastgesteld dat haar kindje of de zwangerschap niet zou overleven en daarna zeker de bevalling niet. Met veel pijn heeft ze toen de beslissing genomen om de bevalling op te wekken en tijdens de bevalling is het kindje, ook een meisje, toen overleden.
Heel zwaar heeft ze het gehad en nog steeds. Ik heb samen met haar zitten huilen. Ook zij hebben het meisje zo genoemd als ze het tijdens de zwangerschap noemden.
Het is nu zo'n vijf jaar geleden.

Als ik jou verhaal lees, denk ik: meid, zorg goed voor jezelf. Laat je baas in de stront zakken (sorry hoor, maar dat soort ongevoelige mensen maken me echt kwaad. Geef jezelf de tijd, als je dat wil en kan hoor. Iedereen gaat namelijk op een eigen manier om met pijn en verdriet. Er is volgens mij geen juiste manier. Je doet het zo goed als je kan.
Ik zou denk ik proberen het van dag tot dag te bekijken.

Ik hoop dat er weer snel mooie dingen gaan gebeuren en dat je het verdriet een plekje kan geven.
Heel veel liefs, Ivy

Hoi,

Wat erg voor je ik weet niet wat ik moet zeggen hierop.
Wel wil ik even reageren op je contract, volgens mij mag jou baas je geen half jaar contract geven als je al eens een jaar contract hebt gehad.
Ik zou dit eens na vragen dan kan je het aanvechten.

Heel veel sterkte nog in ieder geval met alles.

Veel liefs Cares

hoi hoi
ik ken je verder niet maar als ik je verhaal zo lees krijg ik er kippenvel van.ik wil je dan ook heel erg veel sterkte wensen en denk een beetje aan jezelf he.
liefs sil

Hoi,

Nog een keer met mij. Ik heb het nagevraagd aan mijn man die heeft namelijk een eigen zaak. Je baas mag je contract maar 2 keer verlengen en niet een derde keer (weet niet of dat bij jou het geval is)want dan heb je automatisch een vast contract. En kan hij je niet meer ontslaan. Als je al eens een jaar contract hebt gehad mag hij je geen half jaar contract geven, dat moet weer een jaar contract zijn.
Maar mijn man zei dat je naar de rechtswinkel kan stappen en dat is gewoon gratis.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Heel veel liefs en sterkte Cares

Terug
Bovenaan