Miskraam 5,5 week

<p>Op dinsdag 12 januari 2021 had ik dan eindelijk een positieve zwangerschapstest in mijn handen! De kinderwens bestond al langer dus ik hield mijn cyclus nauwkeurig bij. Ik wist dus dat ik toen 4,5 week zwanger was. Er was ook meteen paniek voor een miskraam. Ik had namelijk last van bruine afscheiding en dit ging een week lang door. Helaas werd mijn grootste angst gisteren werkelijkheid, althans dat denk ik. Er zat helderrood bloed in mijn ochtendurine en bij het afvegen kwam 1 grote klont tevoorschijn (zie onsmakelijke foto: https://ibb.co/6FGNQ2J ). Helaas kan ik vanwege mijn prille zwangerschap pas over twee weken bij de verloskundige terecht voor uitsluitsel. Zij vond mijn telefonische beschrijving wel klinken als een miskraam.  Iemand ervaring? Met dit soort stolsels? Ik houd mezelf voor dat het niet goed is, maar ergens diep van binnen houd ik hoop omdat er nog geen echo is gemaakt. Voor mijn gevoel zijn mijn borsten ook nog gevoelig. Ik heb daarna ook niet meer gebloed en ook geen pijn of krampen gevoeld. Liefs  </p>

Ziet er idd uit als vruchtje dat er uit is geken. Hoop op goede echo voor je. Misschien is het van een tweeling geweest? Weet wel dat alle hormonen nog wel moeten herstellen als het wel mis is. Wachten duurd altijd lang. Zou proberen of je toch eerder kunt.

Kun je niet overleggen met de verloskundige of je eerder een echo kunt laten maken? Het is logisch dat je wilt weten of je een miskraam hebt gehad of niet.
Dat wachten en de onzekerheid is echt zo vervelend. Maar een echo is wel de enige manier om duidelijkheid te krijgen.
Veel succes. X

Hi! 
Ik heb dit ook gehad rond 6 week en kon toen ook pas 14 dagen later bij de verloskundige terecht. 
Ze zei als het wel een miskraam was, ze er niks aan konden doen en we de tijd even moesten afwachten of we op de echo dan een kloppend hartje zagen. 
Met een dubbel gevoel ging ik destijds naar de echo, maar er zat wel degelijk een kloppend hartje. 
Ze konden geen oorzaak vinden van het bloedverlies, maar het zag er allemaal goed uit. Inmiddels 32 weken zwanger.
Ik weet hoe lastig het is, maar als je verder geen krampen hebt en geen bloed hebt verloren dan kan het dus ook gewoon nog helemaal goed zijn! Hou je daaraan vast! 

Bedankt allemaal voor jullie reacties!

@ mamalovestheirboys: Tweelingen komen voor in onze families, dus dat zou een optie kunnen zijn. 
@ Mariska: de VK vertelde mij dat ze eerder niet echt wat konden zien...
@ Annn: wat apart, maar super fijn voor jou! Ik hoop ook op zo'n succesverhaal, maar ga uit van het slechte: dan kan het alleen maar meevallen. Had jij verder ook last van bruine afscheiding? En verloor je ook zo'n stolsel als ik?

Ik wil je geen rot gevoel geven, maar zo zag het er bij mij ook uit toen ik vorig jaar een miskraam had gehad. Ik heb toen contact gezocht met de verloskundige en mocht meteen langs komen dit was ook al in corona tijd. Omdat zij niet zoveel konden zien, werd ik doorgestuurd en hier werd 2 weken lang op maandag, woensdag en vrijdag mijn hcg geprikt om het zo in de gaten re houden sterkte. Maar probeer de moed niet te verliezen, ik ben nu 32 weken zwanger. Ik kon zelf niet zwanger worden dus was na 3 maanden weer zwanger met hulp van het ziekenhuis. Sterkte!

@bijnamama: ook heel fijn om dit soort reacties te lezen! Ik ben ook heel realistisch en ga er zelf ook vanuit dat het een miskraam was. Het was voor ons al positief dat we in ronde 9 (nadat wij de moed een beetje begonnen te verliezen) toch zwanger kunnen worden, dus daar proberen we aan vast te houden. Volgende keer hopelijk beter, net als bij jou!
Hoeveel weken was jij zwanger tijdens jouw miskraam? En had je lichamelijk ook veel klachten?

Misschien stom hoor van mij maar kan je die foto niet naar de verloskundige mailen dat ze zo al mee kan kijken.
Als een echo nog te vroeg is.
Zei kan denk ik al wel zien of het een vruchtje is of gewoon een stolsel 

Terug
Bovenaan