Miskraam en nasleep

MammaVanB

New member
Hi allemaal,

23 december jl. heb ik een miskraam gekregen na 6 weken zwangerschap. Het begon met erge menstruatiebuikpijn met daarna bloedverlies met af en toe wat stolsels. Na een week bleef de pijn aanhouden en het bloedverlies was niet heel hevig. De verloskundige heeft me toen doorverwezen voor een echo in het zkh. Daar was een leeg vruchtzakje op te zien dus mijn lichaam moest het nog even opruimen. Het leek toen even goed te gaan, de buikpijn werd minder en het bloedverlies ook. Tot even daarna, weer hevige buikpijn, ik werd er niet lekker van. De verloskundige is toen langs geweest en besproken toch nog even aan te kijken. 4 dagen later weer die hevige buikpijn, toen wel weer doorverwezen naar het zkh. Echo gemaakt en bloed geprikt. Op de echo was te zien dat er een bloeding in mijn eierstok zat door waarschijnlijk een geknapte corpus luteum. Weer afgesproken af te wachten en een week later weer terug en bloedprikken en een echo. Het hcg was gedaald dus een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is uitgesloten. Op de echo was wel te zien dat mijn linker eierstok wat groter is en nog een verdikt baarmoederslijmvlies. Over 3 maanden weer een onderzoek. We zijn nu 5 weken verder na de miskraam en nog steeds redelijk veel bloedverlies (meer dan ik normaal verlies met een menstruatie). Vanmorgen ook weer erge buikpijn wat uitstraalt door mijn hele buik.

Heeft er iemand soortgelijks meegemaakt? En hoe lang duurde het bloedverlies bij jullie? Ik wil me zo graag weer normaal voelen en het gevoel hebben dat alles goed zit om weer met onze kinderwens aan de slag te gaan.
 
Als je zo'n pijn blijft behouden, zou ik echt vragen voor sneller weer een onderzoek. Ik vind het gek dat ze je pas binnen drie maanden terug willen zien.
ik ken het gevoel wel :( ik had 'slechts' 2,5week lang bloedingen. Maar ik voelde dat er iets niet goed zat, mijn zwangerschapstesten bleven ook (licht) positief. Er bleek nog wat weefsel te zijn achtergebleven. Ik heb nu wel 3 weken na de miskraam alweer een menstruatie gekregen en de dokter hoopt dat het restweefsel zo mee eruit komt. Hopelijk is daarna mijn lichaam wat 'gereset'. 
 
Ah wat vervelend ook voor jou! Sterkte sowieso met het verlies. 
hcg kan sowieso best lang in je lichaam blijven ik had 1,5 week na de miskraam na bloedprikken een waarde van 518 en na 5 weken na de miskraam 88. 
maar wat ik mij dan afvraag, hoe weet jij dat je nu een menstruatie hebt en niet gewoon het bloedverlies van de miskraam? Of is het vloeien wel even gestopt en kwam het daarna op gang zoals bij je menstruatie?
 
Ja inderdaad, het bloeden was gestopt voor ongeveer een week (op een korte bloeding midden in die week na). Ik heb ook bloedonderzoek laten doen, toevallig op de dag dat mijn menstruatie startte en dat toonde dat ik na ovulatie was. Het voelt ook als een (hevige) menstruatie. Ik heb alleszins wel het gevoel dat het restweefsel er nu uit is. Jezus gisteren was echt een bloedbad ?  
Zorg goed voor jezelf. 'T is toch echt gek wat het allemaal met je lichaam doet zo'n miskraam. Ik hoop dat alles snel weer normaal is voor je.
 
Ik ben zoiets ofja toch wel wat anders nu aan het meemaken. Ik heb 8 januari te horen gekregen dat ik een missed abortion heb. Rond de 15 januari is mijn miskraam dan spontaan gestart. Wel hierbij in het spoed beland en veel bloed verloren. Toen al schoon verklaard. En 3 dagen later ook schoon verkaard bij mijn gynaecoloog. Elke week mijn bloed laten trekken en mijn hcg daalt maar wel traag. Nu zit ik op 6 hcg. Bleek dat er een weefsel terug gegroeid was want bij mijn volgende echo zat er terug iets.Maar heb sinds 8 januari elke dag gebloed. Niet altijd veel. Maar wel elke dag ook nog eens 1 keer gevloeid. Ik moet nu van de gynaecoloog pillen pakken en dan hopelijk komen mijn regels op gang en ben ik het laatste weefsels kwijt daarna. 4 maart is mijn volgende controle. Als ik op 4 maart nog hcg heb gaan ze toch curettage doen
 
Terug
Bovenaan