miskraam, en nu?

Hoi,

ik heb wel iets anders meegemaakt (afgebroken zwangerschap bij 21 weken en 5dgn) maar vanaf het moment dat wij wisten dat het niet goed was met ons kindje en het opwekken van de bevalling zat een week, en in die week (terwijl ik dus nog een levend kindje droeg) fantaseerde ik al over een volgende zwangerschap.
Het liefst was ik gelijk weer begonnen, maar helaas ik bleef 12 weken bloeden en heb ruim 10 weken na de bevalling nog een curretage gehad voor de placentaresten.
Het zwanger worden is hierdoor dus even vertraagd, nu heb ik afgelopen vrijdag een controle gehad bij de gyn, ik ben nu eindelijk schoon, bloed niet meer, en tot onze verrassing zat er een eitje op mijn rechter eierstok, klaar om te springen wat als het goed is van het weekend gebeurt is.

Onze wens was dus wel, gelijk beginnen, helaas kon dat even niet maar we gaan er nu weer voor.
Het is bij ons niet om onze prachtige dochter te vergeten of te vervangen want zij blijft ons eerste kindje, we hopen alleen dat we de toekomst rooskleuriger in gaan zien en dat onze kinderwens geheel in vervulling zal gaan.

Maar meid, volg je eigen gevoel, een miskraam is een verdrietig iets en als het voelt dat je dat eerst goed op je in moet laten werken en om het verdriet een plaatsje te geven, dan moet je die tijd rustig nemen, niemand die kan zeggen dat je weer aan het klussen moet voor een kindje.

Liefs Randy mama van Ninthe*

Hoi Sunshine,

Wat naar voor je dat het mis is gegaan! Neem je tijd, je voelt van zelf wanneer je er weer aan toe bent!
Ik heb begin februari een curettage gehad, had alleen een leeg vruchtzakje. In eerste instantie wilde ik meteen weer door, maar na een paar dagen begon ik te twijfelen.. wat als het weer gebeurd, hoe voel ik me dan? Hoe voel ik me als ik weer zwanger ben? Pff.. lastig. Na even een twijfel 2 weken gehad te hebben, heb ik, samen met het mannetje, besloten er weer helemaal voor te gaan! Maar dat is echt gebaseerd op gevoel. Ik wil graag dat onze wens uitkomt, en hoe sneller hoe beter voor m'n gevoel.
Geef jezelf even de tijd om alles te verwerken, voor de een duurt dat langer dan voor de ander.
Heel veel sterkte!
Groetjes,
Annemarie

Ha Sunshine,

Ik ken dat gevoel ook. Ik word zo vaak heen en weer geslingerd, dat het gewoon begint te wennen. Het hoort er kennelijk bij, met al die hormonen. Na mijn tweede miskraam heb ik het drie maanden rustig aan gedaan. Ben op een lange verre vakantie gegaan en mocht binnen 2 maanden daarna niet zwanger worden ivm kans op malaria (kans op miskraam is heel groot als je malaria krijgt als je net zwanger bent). IK wist toen zeker dat ik het nooit meer wilde proberen omdat ik zo bang ben voor een derde miskraam, maar enkele maanden later wilde ik niets anders dan zwanger worden en wel zo snel mogelijk!

In ieder geval, luister naar je gevoel!

Bep

Terug
Bovenaan