Hoi,
ik heb wel iets anders meegemaakt (afgebroken zwangerschap bij 21 weken en 5dgn) maar vanaf het moment dat wij wisten dat het niet goed was met ons kindje en het opwekken van de bevalling zat een week, en in die week (terwijl ik dus nog een levend kindje droeg) fantaseerde ik al over een volgende zwangerschap.
Het liefst was ik gelijk weer begonnen, maar helaas ik bleef 12 weken bloeden en heb ruim 10 weken na de bevalling nog een curretage gehad voor de placentaresten.
Het zwanger worden is hierdoor dus even vertraagd, nu heb ik afgelopen vrijdag een controle gehad bij de gyn, ik ben nu eindelijk schoon, bloed niet meer, en tot onze verrassing zat er een eitje op mijn rechter eierstok, klaar om te springen wat als het goed is van het weekend gebeurt is.
Onze wens was dus wel, gelijk beginnen, helaas kon dat even niet maar we gaan er nu weer voor.
Het is bij ons niet om onze prachtige dochter te vergeten of te vervangen want zij blijft ons eerste kindje, we hopen alleen dat we de toekomst rooskleuriger in gaan zien en dat onze kinderwens geheel in vervulling zal gaan.
Maar meid, volg je eigen gevoel, een miskraam is een verdrietig iets en als het voelt dat je dat eerst goed op je in moet laten werken en om het verdriet een plaatsje te geven, dan moet je die tijd rustig nemen, niemand die kan zeggen dat je weer aan het klussen moet voor een kindje.
Liefs Randy mama van Ninthe*