miskraam gehad en heb wat vraagjes

Hoi,

Ik zal me even kort voorstellen,

Ik ben mira en heb op 26 december een miskraam gehad met 8 weken. Ik bloedde iedere keer al wat, maar we hebben toen ik 6 weken en 4 dagen was een echo gehad en toen klopte het hartje. Het is toch misgegaan. We hebben het vruchtje opgevangen en de verloskundige laten zien, daarna hebben we het begraven in onze tuin. Bij een boompje die we geplant hebben ter nagedachtenis van onze eerste zoon.

ik ben namelijk in 2004 bavallen van een levenloos geboren jongentje na 34 weken zwangerschap. De placenta heeft niet goed gewerkt waardoor hij dus uiteindelijk aan is overleden.

Een jaar later ben ik bevallen van onze tweede zoon na 26 wekenzwangerschap. Hij heeft een zware strijd moeten leveren, maar is nu een gezonde peuter van bijna 2

We hebben dus al heel veel meegmaakt, maar toch willen we er nog graag een gezond kindje bij en we proberen dus weer om zwanger te raken. Heb er geen haast mee en zijn dus ook er niet heel erg mee bezig.

Maar ik heb een vraagje ook al is hij vaker gesteld.

Wie kan me vertellen hoelang dat hormoon nou in je lichaam blijft zitten. Bij mij is het nu ruim 3 weken geleden en had nog testen thuis liggen en was benieuwd. De test was gelijk heel positief, wat natuurlijk heel pijn doet.

Maar ik voel me soms ook nog echt zwanger, steeds trek, borsten zijn nog supergevoelig er zitten nog bultjes op.

Heeft iemand hier ervaring mee en kan die me wat advies geven?

Groetjes van Mira

Hallo mama mira

Ik ben blij dat ik je weer tref. Had al een paar keer gekeken of je er was.
Ik zat ook op het augustus forum en had net als jij last van bloedingen. Ik heb 29 december een curretage gehad. En heb eigenlijk nergens last van gehad.
Ik heb geen antwoord op je vraag, maar hoop voor je dat alles goed komt. Zeker na alles wat jullie hebben meegemaakt. Ik hoop dat we allebei snel op een ander forum dat dit terecht zullen komen!

Gr. Zevra

Hoi Mira,

Wat veel om te verwerken!
Ik heb op 7 december te horen gekregen bij de echo (was toen 10 weken zwanger) dat het hartje niet meer klopte. Twee weken eerder had ik ook een echo omdat ik al een aantal dagen wat bloed had verloren, en toen klopte het hartje nog heel mooi. Op 13 december heb ik een curettage gehad, omdat het vruchtje toch niet vanzelf kwam. Ik heb 3 weken later ook een zwangerschapstest gedaan (die had een vriendin nog liggen, ze is zelf zwanger van de 2e), en bij mij gaf hij negatief aan. Het zal dus per persoon anders zijn. In een folder die ik 7 december in het ziekenhuis meegekregen had stond dat het hormoon wel 8 tot 9 weken in je lichaam kan blijven. Even afwachten dus. Wij willen ook zo snel mogelijk weer proberen. De gyn. gaf het advies om de 1e menstruatie af te wachten, en deze is op 16 januari begonnen. Het is wel minder dan ik normaal gewend ben.

Heel veel sterkte met het verwerken, en hopelijk ben je snel weer zwanger!

groetjes Jos78 (mama van Sanne, 2 jaar)

Hoi Zevra

ik vind het fijn dat ik je ook weer tref, ook al had ik je liever op een ander forum weer getroffen, maar dat komt wel weer voor ons.

Ik duim in ieder geval voor ons beiden.

Hoe gaat het nu verder met je dan?

Met mij gaat het redelijk. Ik hou me iedere keer maar voor dat het kindje niet gezond was en ik heb liever dat het met 8 weken misgaat, dan later in de zwangerschap.

Fijn dat je nergens geen last meer van hebt.

Zelf ben ik nog niet weer ongi geweest en heb ook geen flauw idee wanneer dat gaat komen, ik wacht wel rustig af.

Liefs van Mira

Hoi Jos78

Bedankt voor je reactie.

Het zal bij iedere vrouw ook wel wat anders zijn. En wij willen ook eigenlijk de eerste menstruatie even afwachten. Lijkt me ook wel zo goed voor je lichaam.

Ik hoop voor jou ook dat je snel weer zwanger mag raken

Liefs van Mira

hoi hoi,

Eigenlijk gaat het wel goed met me. Ben nog niet ongi maar dat zal binnenkort wel komen en dan proberen we gewoon weer. We hebben geen haast dus we zien wel wanneer we weer zwanger worden. Het liefst direct maar als het langer duurt is het ook goed.

Het verlies van ons kindje (vrucht) heb ik wel verwerkt denk ik. Ik had het nog aan niemand verteld en heb ook niemand iets gezegd over mijn miskraam. Dan krijg ik ook niet steeds vragen, en dat vond ik wel prettig.
De natuur doet zijn werk en ik weet in ieder geval dat ik zwanger kan worden. Liever een miskraam dan een ongezond kind denk ik maar....
Alleen toen een vriendin vorige week kwam vertellen dat ze zwanger was (7 weken) moest ik toch wel slikken.

Ik ben vol vertrouwen dat het volgende keer allemaal goed en gaat. We hebben nu gewoon veel pech gehad.

Liefs zevra

Hoi,

Ik zou denk ik toch contact opnemen met je gyn of huisarts. Gek dat na 3 weken de test overduidelijk positief is. Het zou natuurlijk kunnen dat je alweer zwanger bent...bij elke vrouw is het anders maar wanneer je het vruchtje bent verloren nemen meteen de hormonen af!

Gr.
Ineke

Hoi Zevra,

Als ik je ractie terug lees dan hebben we veel overeenkomsten.

Ook ik heb het volgens mij al goed verwerkt. En net wat ik je ook al vertelde ik heb liever dat het nu verkeerd is gegaan, dan later in de zwangerschap.
We hebben inderdaad pech gehad.
En ik had het verder ook nog aan niemand verteld, alleen aan mijn ouders en schoonouders. En dat scheelt een stuk, want mensen weten nu niks.
Ik heb het ook niet op mijn werk verteld, want het viel ook net in de vakantie.
Ik vind het wel een raar "geheim"hoor.

Wij proberen ook weer zwanger te raken en net als bij jullie zit er bij ons ook geen haast bij. We zien wel wanneer het weer komt.

Ik zou het leuk vinden als we ongeveer op dezelfde tijd komen met goed nieuws

Dat lijkt mij ook moeilijk als een vrriendin je vertelt dat ze zwanger is. Dat heb ik nog niet alleen een goede vriendin van mij is ook bezig en ik weet nu al dat ik het niet goed kan hebben als zij straks zwanger is en ik nog niet.
Waar ik het wel moeilijker mee heb is dat mijn zus 35 weken zwanger is van haar eerste. Ik gun het haar echt van harte, maar het blijft steken bij mij.

Liefs van Mira

Terug
Bovenaan