Miskraam gehad en nu weer zwanger worden

Hallo allemaal

ik zal me even voorstellen. Ik ben Paulien, moeder van een dochter van bijna 1. We willen graag nog een kindje, en ik heb 3 1/2 week geleden een miskraam gehad. Ik heb verder geen nacontrole of na echo gehad, uit de symptomen kon ik opmaken dat ik toch echt een miskraam gehad heb.

Nu ben ik weer ongesteld, en we willen graag "aan de gang" voor een kindje. Wie is er ook nu aan de slag?

Groetjes

Hoi Paulien, wat rot dat je een miskraam hebt gehad! Ik heb in januari ook een miskraam gehad ('missed abortion', waarbij op de echo te zien was dat het vruchtje gestopt was met groeien). Ik vond het heel verdrietig maar heb het nu wel een plaatsje gegeven. Je moet alleen wel even je toekomstbeeld weer bijstellen...!
Ik heb al een zoontje van ruim 1 jaar, en deze zwangerschap was een verrassing! We waren er wel heel blij mee, eigenlijk direct al, dus het was heel erg welkom. Toen het net gebeurd was, dacht ik een tijdje: ik kan het niet aan om gelijk weer zwanger te worden, veel te heftig allemaal. Maar nu ik het een plaatsje gegeven heb, vind ik het zo raar om nu weer aan de voorbehoedsmiddelen te gaan! Die vorige kruimel was ook welkom, waarom zouden wij dan nu ineens weer anticonceptie moeten gebruiken. Dus heel bewust 'ervoor gaan' doen wij niet, maar als het gebeurt, dan gebeurt het en dan zijn we daar superblij mee!
Sterkte met alles en laat nog eens wat horen!

Hoi,

Ik zet vanochtend het berichtje erop, en nu net laatste toilet bezoek geen bloed meer zelf geen bruine "afscheiding" zoals vanochtend... we hebben nu afgesproken omdat ik het toch best ingrijpend vond dat we niet meer op de klok kijken zeg maar... Wij waren de eerste ronde meteen zwanger en hier is dus afgelopen donderdag een einde aan gekomen, helaas... Tuurlijk hopen we dat we super snel weer zwanger zijn maar toen we eenmaal officieel hadden besloten om kindjes te krijgen trokken we alle informatieregisters open en ik merk toch dat ik die stress echt te groot vind, je bent nergens anders meer mee bezig en ik wil zo graag een liefdes kindje. Ik moet mezelf nog zien hoor als mijn NOD zou zijn... of komen gaat maar ik ga niet meer kijken wanneer mijn ei is en zo... weet ik nu ook niet want ik zou echt niet weten hoe mijn cyclus is. Hoe je hier achter komt weet ik ook niet. Jij gaf aan nu weer ongesteld te zijn he. Hoe lang was je zwanger of weet je dat niet? Dan kun je ook je cyclus berekenen en kun je weer verder gaan waar je was, als je dat wil. Ik wens je in ieder geval veel sterkte bij dit verlies, denk dat mensen daar te licht over doen! Tenminste daar ben ik zelf wel achter gekomen.

Gr Miranda

Hoi,

Vervelend dat je ook een miskraam hebt gehad...
Maar fijn dat je er nu weer voor wilt gaan.

Wij hebben een zoontje (2004) en willen ook graag nog een kindje.
Ik heb 2 miskramen gehad  (1e op 3 oktober , 2e op 13 januari).
Heb mijn 1e ongi inmiddels ook gehad en we gaan er weer helemaal voor.

Mijn NOD is 14 maart.
Dus we zitten nu volop in de klusweek

Wanneer is jouw NOD?

Hopelijk zijn we snel weer zwanger en dit keer ook met een goed einde!

Succes!

Groetjes Jaikke

Hallo

Het is inderdaad een ingrijpende gebeurtenis en het is erg spijtig dat we daar allemaal over kunnen meepraten.
Ik ben 29 december gecurreteerd en hoop binnenkort weer zwanger te zijn.
Ook ik probeer er niet te veel mee bezig te zijn en houd mezelf voor dat het niet erg is als het nog even duurt. Maar stiekem wil ik gewoon weer snel zwanger zijn.
Ik moet rond 22 maart weer ongi worden, dus we kunnen weer druk aan de klus.
Het is wel anders nu. Je maakt je toch meer zorgen, maar ja....

Hopelijk mogen we binnenkort allemaal elkaar feliciteren!

Gr Zevra

Hoi Isis en de andere dames

Ik heb inmiddels mijn 3e curettage/miskraam achter de rug en ga er ook weer voor. ( gelukkig tussendoor wel een prachtdochter gekregen!!). Ik  ben net ongesteldgeworden dus mijn NOD is rond 23 maart. Voor iedereen veel sterkte en hopelijk binnenkort een mooie zwangerschap,
liefs Roos

Hoi Paulien,

Mijn naam is nell in ik heb op 15 dec een miskraam gehad een dag voor mijn verjaardag. Ik wist al dat het fout was het was met 5.2 wk overleden wat ik al wist want ik voelde dat op een dag dat het was overleden dat was heel raar het is er pas op de 11de week uitgekomen toevallig de ochtend dat ik gecurreteerd moest worden dat was toen gelukkig niet nodig. Het heeft bij mij bijna 8 wk geduurd voordat ik weer ongesteld ben geworden en nu had ik het deze dinsdag weer moeten worden maar er is nog niks. Ik durf geen test te doen want ik vindt het zo zonde als het niet zo is. Voor mijn zwangerschap was ik ook al 3 maanden niet ongie geweest en ik denk dat het nu weer het zelfde is. Ik ben wel misselijk en heb pijnlijke borsten maar dat kan ook tussen mijn oren zitten. Als het weer 2 mnd duurt dan ga ik naar de ha ik ben het dan wel een beetje zat. Ik hoop dat het bij jou snel weer raak mag zijn en dat het de volgende keer allemaal goed gaat en je een gezonde baby mag verwelkomen in je gezinnetje.

groetjes nell

hoi Paulien,
wij doen ook ons best om na onze miskraam van 31 okt weer zwanger te worden. Helaas heb ik sinds 1 mrt de rd weer op visite. Ik hoop dat dit voorlopig de laatste keer is, maarja dat hoop ik inmiddels al ruim 1 jaar............
Mijn volgende NOD zal 28/30 mrt zijn.
groetjes
Patricia

Terug
Bovenaan