miskraam, hoe kom je hier overheen

hoi
Na de miskraam was mijn cyclus heel onregelmatig (6 tot zelfs 10/12 weken). Na een jaar zijn we naar de huisarts gegaan. Daar getemperatuurd en spermaonderzoek van mijn man gehad. Op basis hiervan zijn we doorgestuurd naar de gynaecoloog. Eerst kreeg ik hormonen om de cyclus weer normaal te krijgen, en vervolgens clomid (is ook een hormoon) om de eisprong op te wekken. Na 6 behandelingen met clomid sloeg dit aan en was ik zwanger.   al met al vond ik de behandelingen geen pretje (veel last van de bijwerkingen), maar wel waard geweest toen onze prachtige dochter werd geboren.
Van onze tweede dochter ben ik wel spontaan zwanger geraakt, al na 3 maanden.

groetjes
Melanie

hoi.

Ik zat even op dit forum te neuzen. Zelf heb ik 8 maanden op dit forum gezeten. in oktober heb ik met 8 weken een miskraam gehad. Het heeft echt even tijd nodig om dit een plekje te geven. Mensen in je omgeving kunnen ook zo lekker lomp reageren van ach ja wat is nu 8 weken, maar voor je zelf voelt het wel anders. Onderschat het niet en neem er ook de tijd voor om het te verwerken. Zelf bleek ik de maand erna onverwachts voor mij zwanger te zijn. ik dacht dat mijn lichaam wel zou moeten ontzwangeren, maar het tegendeel bleek waar. Ik ben nu 16 weken zwanger en alles gaat prima.
He meid ik hoop dat het voor jullie binnenkort ook zo ver mag zijn. Neem de tijd om alles een plekje te geven. Sterkte en succes.
Groetjes

hoi hoi

ik zou vandaag 11 weken zijn maar heb 3 weken geleden een mk gehad
we waren 10 maanden bezig en nu is het weer weg ik ben er nog steeds kapot van en mijn mannetje ook
zeker overal zijn ze zwanger en als je dat ziet doet het verdomd veel pijn
heb vanaf vandaag geen vloeiingen meer eindlijk heb 7 weken gevloeid daar word je ook niet goed van
maar ik vind het heel moeilijk om het een plekje te geven het is allemaal zo vers nog
en voor ons gevoel hebben we gewoon ons kindje verloren ondanks dat we 8 weken waren je heb toch alle verschijnselen gehad en je lichaam is nog steeds aan het herstellen
en ik weet nu niet eens wanneer mijn nod weer is en de mensen reageren toch altijd heel koel die nog nooit een mk hebben gehad je denkt er zelf nu anders over omdat je het zelf nu  heb mee gemaakt
en het voelt zeer k***t (sorry)
en het blijft toch je hele leven in je gedachten dit kan je nooit vergeten
maar iedereen heeft zijn eigen tijd nodig om het een plekje te kunnen geven
ik en mijn man praten er voordurent over en we delen ook het verdriet samen
daar ben ik wel heel blij mee
want bijna niemand wist dat we zwanger waren en daar ben ik ook wel blij om

groetjes

Een miskraam is altijd heel ververvelend, maar hou je zelf voor dat je bij een prille zwangerschap geen kindje verliest maar je dromen. Want vanaf het moment dat zwanger bent (eigenlijkd aravoor ook al) heb je dromen over hoe het zou zijn zo samen met jullie kindje.

Als je dat voor ogen houdt en je ook realiseert dat de meeste miskramen gewoon domme pech zijn en dat de meeste zwangerschappen (dus wellicht die van jou volgende keer ook) gewoon goed gaat, dan zal het allemaal wat dragelijk zijn.

In het begin is het verdiretig, maar als jij het een kans geeft dan slijt het, blijf niet vasthouden aan je verdriet, al is   wat in eerste instantie het makkelijkste lijkt.

Heel veel sterkte.

Miep

hey

ja bij mij moesten ze het al wel snel weten omdat in de zorg werk met agressie. en mijn famillie weten het, maar inderdaad wil ik nu dat niemand het wist. want als ik maar een keer moe ben of geen zin in een peuk heb dan kijken ze je zo aan van je bent zwanger. en dat is dan heel moeilijk.

maar ik zeg wel dat inderdaad nog vertrouwen heb in me lichaam, en dat er bij mij ook nog een wondertje in me buik komt. ( ik hoop alleen snel)

waar ik wel kwaad over kan worden is dat Leotien ruiters gelijk met mij een miskraam heeft gehad, en nou hoor op tv en in de bladen dat ze al weer bijna 4 mnd zwanger is.. bah waarom niet bij mij.. snik snik... maar het komt wel goed
liefs xxx

Terug
Bovenaan