miskraam met enorme stolsels

Hoi D.,
We zijn allemaal weer aan de beterende hand. Ik voel me geestelijk ook weer wat sterker. Alleen lichamelijk nog wel snel moe.
Je voelt je inderdaad wel voor de gek gehouden door je lichaam. Als je verder je wel goed voelt tijdens de zwangerschap. En het is toch erg verdrietig als het mis gaat. Hoe ver ben je nu precies in je zwangerschap? Als je dat kwijt wilt natuurlijk. Ik hoop echt dat het nu goed gaat.
En dat de weken snel voorbij zijn.
Groetjes,

Hi Maria,
Het vreemde met je lijf is dat je sommige dingen meteen voelt en andere weer niet. De laatste keren wist ik al voordat ik een test deed dat ik zwanger was maar alleen bij de eerste miskraam had ik een heel erg sterk voorgevoel dat het niet goed was.
Als alles goed is, ben ik vandaag precies 5 weken zwanger. Ik heb geen test gedaan, de vorige keer deed ik die bij 5,5 week (positief) en nog geen week later was ik alles alweer kwijt. Eerst maar eens zien de komende weken door te komen, als ik met 11 weken nog geen bloedverlies heb gehad, ga ik het pas echt geloven.
Kun jij je miskraam enigzins relativeren of heeft het een dermate grote impact op je dat je een volgende zwangerschap voorlopig niet ziet zitten. Of vind je het uberhaupt te vroeg om hierover na te denken. Ik ben in elk geval blij dat ik weet dat ik goede zwangerschappen kan uitdragen, anders zou ik denk ik echt aan mezelf gaan twijfelen. Het lijkt me echt vreselijk als dit je bij een eerste zwangerschap overkomt. Ook al omdat je erna nooit meer onbevangen die eerste weken doorkomt.
Het is prettig om hier ervaringen en gedachten uit te kunnen wisselen. In de zwangerschapsboeken staat maar erg weinig over miskramen en alles wat daar mee samenhangt.
Groeten, D.

Hoi D.,
Ik hoop dat het allemaal nu goed gaat. Ik kan het nu wel redelijk relativeren. Op zich ging het gisteren en vandaag best. Alleen aan 't eind van de dag had ik een dipje en was ik weer verdrietig. Op zich zie ik een nieuwe zwangerschap wel zitten. Maar ik denk dat het lichamelijk en geestelijk voor ons toch beter is om even een paar maanden te wachten. Het is nog zo vers eigenlijk. We hebben het ook best druk met onze 2 kinderen. Maar dat zal jij met 4 kinderen zeker hebben. Het is zeker goed om te weten dat je inderdaad een zwangerschap kan uitdragen. Dat geeft toch wel vertrouwen. Het doet mij ook wel goed om even het hart te kunnen luchten met lotgenoten. Bedankt hiervoor!
En jij ook veel stertke.
Groetjes, Maria

Terug
Bovenaan