miskraam, nu hopen dat ik snel weer zwanger zal zijn...

Hallo allemaal,

Omdat ik er toch nog best wel mee zit, wil ik graag hier mijn verhaal doen. Een half jaar nadat ik gestopt was met de pil bleek ik dan eindelijk zwanger te zijn van ons eerste kindje. Helemaal blij natuurlijk maar helaas was het verdriet een dikke week later (23 okt) enorm groot toen bleek dat ik een miskraam had gehad. Ik was ongeveer 6 en een halve week zwanger, en zo voelde ik me ook echt! Misselijk, moe, anders dan anders... De miskraam kreeg ik 's nachts op mijn werk, erg vervelend.  Ik voelde me echt heel erg verdrietig, je vliegt van de ene in de andere emotie. En nog steeds baal ik er ontzettend van dat het mis is gegaan.  

Nou vertelde de verloskundige dat ik wel direct weer mocht proberen om zwanger te raken maar dat mijn cycles wel wat in de war zou kunnen zijn, kon zo 6 of 8 weken duren voordat ik weer ongesteld zou worden. Nou werd ik keurig op tijd na 33 dagen (mijn normale cycles) ongesteld, alleen dit duurde maar anderhalve dag, was even heel heftig en toen was het helemaal over. En nu een week later verlies ik nog een beetje bruin bloed. Weet iemand of dit normaal is? Ik was aan de ene kant blij dat mijn cycles weer normaal was maar nu weet ik het niet meer, want ik ben nog nooit zo kort ongesteld geweest.

Hoi HFN,

Vervelend dat je je ook hier kan aansluiten, maar welkom. Las je berichtje en het is heel herkenbaar. Mijn eerste menstruatie na de MA kwam na ruim 5 wkn en was kort (2dgn) en heftig. Daarna heb ik ruim een wk bruin verlies gehad. Dat is een kleine wk weg geweest en nu heb ik het weer . Verwacht volgende wk mijn NOD (2e menstruatie na MA). Wil dit even afwachten en als het dan niet weg is, wil ik  contact met de gyn opnemen.

Ik weet ook niet wat het is, maar denk dat het nog een nasleep van de miskraam is. Het is niet niks.

Sterkte.

Hallo Muriel, erg vervelend allemaal... vooral die onzekerheid dat het dan ineens weer begint, raar. Jij ook sterkte toegewenst!!! Vind het wel fijn om er zo over te praten met iemand die hetzelfde heeft meegemaakt, das toch anders dan met mensen die het nog nooit hebben meegemaakt.  

Ik heb ook voor mezelf besloten om in ieder geval de eerst volgende NOD af te wachten, eind december rond de kerst moet dat ergens zijn. Hoop dat het dan weer normaal is of gewoon wegblijft natuurlijk (blijf hopen). Het is gewoon erg vervelend dat het niet direct weer gewoon normaal allemaal is, daar kan ik niet zo goed tegen... Hoop dat het snel weer raak is, merk wel dat het verlangen naar een kindje er wel heel sterk is ondanks het verdriet van de miskraam.

Ben wel benieuwd naar nog meer ervaringen  van mensen over hun menstruatie na de miskraam...

Hoi hoi,
Wat vervelend dat je ook een miskraam hebt gehad, en dan nog wel op je werk!
Wat betreft die menstruatietoestanden: heel herkenbaar.
Die afscheiding waar jullie het over hebben heb ik al jaren vanaf een week voor de menstruatie. Na mijn menstruatie is het even rustig, maar ik kan er zo ongeveer de klok op gelijk zetten, dat ik een week ervoor weer last krijg. Ik heb er geen pijn van ofzo, maar het is wel erg vervelend, je voelt je toch niet helemaal op je gemak dan.
Nas mijn eerste miskraam in april is mijn cyclus even ontregeld geweest, 30 dagen na de curretage werd ik ongesteld, maar daarna heeft het 6 weken geduurd voor het weer zover was. Daarna was ik weer zwanger, maar in september is dit weer misgegaan. Weer precies 30 dagen na de curretage werd ik ongesteld, maar ook heel kort, 2 dagen, maar wel pijnlijker dan normaal. De volgende menstruatie was weer na 30 dagen en ook wederom 2 dagen pijnlijk en daarna niks. Voorheen was mijn cyclus heel kort, 24 dagen en duurde mijn menstruatie 5 dagen. Nu is dus alles veranderd. Toch maak ik me er geen zorgen om dat het zo kort is, ik ben blij dat ik weer zo snel van het ongemak af ben! En ik ben vooral heel blij dat mijn cyclus direct weer zo goed op orde is gekomen, er zit in ieder geval regelmaat in!
Veel succes, ook met de verwerking van je miskraam!
Groetjes, Karin

Hai HFN,
Een vreselijke ervaring die miskraam, en voor jou ook nog op je werk! Ik denk even terug aan die van mij en word helemaal naar bij het idee dat ik dat op mijn werk mee had moeten maken.... Sterkte met het allemaal te verwerken, het is niet niks. Bij mij was de miskraam in juni en het gaat gelukkig behoorlijk goed met me. Maar heb mijn momenten, bv als ik weer eens ongesteld word of als er weer een zwangere bij is in mijn omgeving (tja dat gaat door hè).
Ook bij mij is na de miskraam de ongesteldheid anders dan anders.
Qua aantal dagen wat er tussen zit is de cyclus wel weer aardig normaal. Maar ik heb regelmatig last van tussenbloedingen (bruin/roze) gehad en de ongesteldheid is nu op z'n heftigst op dag 4/5 en voor de miskraam was dat dag 2/3.
Je bent dus niet de enige die er last van heeft. Ik ben een aantal keren naar de huisarts geweest en ook nog diverse keren controle-echo's maar alles zag er toch echt goed uit.
Als je het niet vertrouwt of twijfelt of alles wel goed is, gewoon naar de huisarts of naar vk/gyn gaan hoor, daar zijn ze voor!!

Verder veel succes met weer zwanger worden! Ik wil ook graag, maar helaas nog niet weer gelukt (ben alweer in ronde 7). Op ons forum 'we gaan ervoor' zijn er gelukkig ook andere voorbeelden hoor!!

Groetjes Laura

Hallo Karin en Laura,

Ben 'blij' om te horen dat er meer overeenkomstige ervaringen zijn wat betreft de menstruatie. Had heel internet al afgezocht op dit onderwerp maar kon er niets over vinden, wel dat het langer uit kan blijven maar niet dat het op zich helemaal kan veranderen.

Het verwerken van de miskraam is toch lastiger dan ik dacht, dan denk van dat ik het al aardig een plekje heb kunnen geven maar net zoals vandaag dan vraagt iemand hoe het met me is en dan sta ik alweer te janken. Kon trouwens vandaag de hele dag wel huilen,  had een  huildag ofzo. Merk wel dat ik de laatste tijd veel emotioneler ben, maar ja, komt vast door de miskraam. Is best heftig. Had ik nooit gedacht van te voren dat het zo'n impact zou hebben.

Jullie ook veel sterkte!!!

Hoi HFN en de andere meiden,

Ik was voorheen heel actief op dit forum, maar nu lees ik vaak wel mee, maar reageer niet zo vaak meer. Toch wil ik jullie ook een hart onder de riem steken, want ook ik heb dit jaar al 2 mk's meegemaakt. Eentje in jan en eentje in aug.   Mijn menstruatie is daarna wel weer op gang gekomen, maar heel onregelmatig en ook ben ik maar 2/3 dagen ongi.
Het verwerken gaat heel moeizaam. Ik heb er nog steeds veel moeite mee. Vooral als iem  anders wel zwanger is en ik niet.
Ik ben er vorige week achter gekomen dat ik weer zwanger ben, maar weet niet hoe lang ivm die onregelmatige cyclus.  
Ik ben nu heel nuchter (was ik al), veel nuchterder dan voorheen. We zien 't wel. Ik kabn ook niet blij zijn. Te bang dat het weer misgaat.  
In jan heb ik de eerste echo,maar ik durf er niet heen.
Proberen positief te denken. Misschien is de derde keer wel goed. Toch?
Liefs, Yvette

Hee Yvette,
In ieder geval fijn om te lezen dat je weer zwanger bent. Gefeliciteerd!! De eerste stap is gezet!! Alhoewel ik het me voor kan stellen dat je er vreselijk onzeker over bent of het nu wel goed mag zijn.
Heel veel sterkte de komende tijd meid, en ik hoop met je mee dat alles deze keer wel goed zal zijn!!
Groetjes Laura

Terug
Bovenaan