miskraam, nu hopen dat ik snel weer zwanger zal zijn...

Hoi Laura,
Dank je wel! Het klinkt zo ondankbaar, maar ik ben zo bang voor de pijn die zo'n mk met zich meebrengt. Aan de andere kant wil je niks liever dan zwanger zijn, maar je hebt geen garantie. Vandaag voel ik me dan ook echte weer depri. Stel mdat het weer fout gaat.....
 Word gek van mezelf
Yvette.

Hey meiden,
Goed om te lezen hoe jullie met jullie Mk's omgaan. Yvette, gefeliciteerd met je niewue zwangerschap! Jouw gevoelens kan ik helemaal begrijpen. Ik ben nog niet weer zwanger, maar hoop dat wel te worden. En aan de andere kant heb ik dezelfde twijfels en angsten als in  jouw verhaal te lezen zijn. Je wilt zo graag een kindje en daarom ga je door, maar de pijn en het verdriet, dat wil je nooit meer meemaken. En toch heb je geen garanties, je weet dat het ook fout kan gaan. Daardoor is het moeilijk te genieten, maar is de keus voor een kindje ook niet meer zo maar een keuze. Wij worden dan  wel zwanger, maar voor ons betekent dat niet dat we ook een kindje krijgen........we moeten maar afwachten, in ieder geval tot de meest kritieke punten voorbij zijn. Pas dan lukt het misschien/ hopelijk wat meer te genieten.  
Voor Yvette en de andere meiden, veel sterkte en succes!
Liefs, Karin  

Hoi Yvette,

Gefeliciteerd met je zwangerschap. Kan me voorstellen dat het best eng is na zo'n nare ervaring. Ik hoop voor je dat alles deze keer wel goed gaat en dat je er lekker van kunt gaan genieten!

Hoi allemaal.

@ Yvette; ik kan helemaal meegaan in je gevoel ik heb in oktober een mk gehad en u weer zwanger. Nog maar net getest.

Durf zelf niet te ver vooruit te kijken en durf ook geen tweede test te doen. Verdriet is dan te groot. Ik heb 1 ronde afgewacht en mijn cyclus is weer als voorheen (28 dagen). Ongi was wel heel erg mild, wel 5 dagen maar verder geen last van gehad. En nu dan in de 1ste ronde zwanger. Was ik vorige keer ook snel, 2de ronde. Zit in de familie, dus daar heb ik wel geluk mee.

Durf nog geen afspraak te maken met de vk, doe dit over een paar weken wel. Als het dan nog goed gaat, durf ik meer te hopen. 12 wk is voor mij wel een mijlpaal. Vorige mk was met 10 wk, kwamen er pas met 12wk achter.

Succes aan iedereen. Ik hoop dat jullie het verdriet een plaatsje kunnen geven. Ik heb hier vrij snel een weg in moeten vinden, mijn schoonzusje is ook zwanger en we gingen gelijk op. Zij is nu 24 wk zwanger. Dus ik lift maar een beetje met haar mee, helpt op zich wel. Ze begrijpt mij heel erg goed en ik mag dus ook zeuren bij haar. Ze weet nog niet dat ik zwanger ben. Heeft dit vandaag wel op msn gevraagd, heb ik nog niet op gereageerd. We zien wel.

Groetjes Yvonne

Hoi hoi,
Ik ben ook zeer bekend met jullie verhalen...
Heb inmiddels 3 miskramen maar ook 3 kids.Vrijwel om en om gekregen, mijn eerste zwangerschap eindigde na 8 weken, moest toen 1 maandje wachten, en 2 maanden daarna weer zwanger, en daar was onze oudste dochter, nu bijna 7 jaar.
Na 1,5 jaar weer begonnen voor een 2e, meteen in de 1e ronde raak..maar helaas na krap 5 weekjes een miskraam.Vervolgens werkelijk 4 weken hierna weer zwanger, wat als gevolg had dat de gyn en de verloskundige moeilijk uit de uitgerekende datum kwam,  omdat de 1e dag van m'n laatste menstruatie er gewoonweg niet was....Enfin, dit werd dochtertje 2, nu 4,5 jaar.
En februari dit jaar kwam daar dochter 3, nu 9 maandjes oud, in ronde 1 wederom...
In september dit jaar een miskraam gehad na 5 weken, we wisten het net...
Nu besloten om eind januari er weer voor te gaan, heb een chronische darmontsteking(overigens geen reden van de miskramen, heb het sinds kort)  en die speelde deze maanden weer op, dus nu is alles weer wat rustiger en gaan we er over 2 maandjes weer voor.
Vind het wel raar bij ons...we zijn snel zwanger...ben 29 jaar, 22 bij m'n 1ste kindje, 4 keer in de 1e ronde zwanger geraakt, maar dan toch 3 miskramen gehad....erg balen, elke keer opnieuw weer...
Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben....'t is dubbel, ik weet dat ik altijd binnen enkele maanden zwanger ben, maar vervolgens 12 weken in spanning, hopen dat het niet fout gaat, want het doet me elke keer weer heel heel verdriet...
Groet Roos.

Terug
Bovenaan