Miskraam of innesteling

Ik hoop zo dat dit bij mij ook het geval is!!

Wat ik trouwens niet helemaal begrijp en ook niet zo goed kan vinden online... misschien dat iemand me dit kan uitleggen.

Als ik inderdaad nog zwanger ben en het bloedverlies een innestelingbloeding was.. Hoe kan het dan zijn dat ik al positief testte? Na de innesteling komt toch pas het hCG hormoon vrij en daarna test je toch pas positief? Het is dan toch al ingenesteld en daarom test je toch positief? Dus ik had dan voor deze eventuele innestelingbloeding geen positieve test moeten hebben? Of het is al ingenesteld maar dan bloedt t veel te laat?

Teveel gedachtes op het moment?
 
Het zal zeker geen innesteling zijn. Dan had je inderdaad al niet positief moeten testen. Echter omdaf je zwanger bent is je baarmoeder veel beter doorbloed. Het kan dus zijn dat er een adertje gesprongen is en je daardoor war bloed verliest. Adertje zou kunnen zijn gesprongen door seks bijvoorbeeld. Maar je zult af moeten wachten of het geen miskraam word, of dat het inderdaad gewoon iets kleins was. Ik duim voor het laatste!! Succes en in ieder geval gefeliciteerd met je zwangerschap!!
 
Dankjewel. Gek dat de vk gelijk zei dat het ook om een innestelingbloeding dan kan gaan. Ik weet ook niet of de berekening van hoe ver ik ben klopt, onregelnatige cyclus enzo.

Morgenvroeg direct proberen zo snel mogelijk een echo te plannen
 
Ik heb bij mijn laatste zwangerschap met 8 weken zo grote bloeding gehad dat ik met de ambulance naar het ziekenhuis ben gebracht meteen een echo gehad en er was een kloppend hartje het bloed stroomde er uit een hele plas toen ik op de stoel bij de gynaecoloog zat.
Nu een gezonde dochter van bijna 5 jaar.
 
 
[quote quote=10547187]Ik heb bij mijn laatste zwangerschap met 8 weken zo grote bloeding gehad dat ik met de ambulance naar het ziekenhuis ben gebracht meteen een echo gehad en er was een kloppend hartje het bloed stroomde er uit een hele plas toen ik op de stoel bij de gynaecoloog zat.
Nu een gezonde dochter van bijna 5 jaar.
 [/quote]Jeetje, dat moet heftig zijn geweest voor je! Fijn dat het verder helemaal goed is gekomen. Weten ze uiteindelijk waardoor je die bloeding kreeg?

Ik voel me sinds een paar uur ook weer een beetje zwanger omdat ik toch weer een beetje hoop heb door jullie ervaringen. Ook heb ik nog steeds die licht drukkende bandenpijn dus dat geeft gek genoeg een beetje rust. Ook ben ik sinds zaterdag ook verkouden en flink aan het niesen en daarna kreeg ik die bloeding bij het afvegen en sindsdien nog steeds af en toe hard aan het niesen en dan ook soms meer pijn in mijn onderbuik tijdens niesen dus hoop dat het bloed daardoor kwam, misschien gewoon een bloedvaatje geklapt ofzo. Ik houd een beetje hoop ?? in ieder geval totdat de echo iets anders uitwijst
 
A.s. donderdag heb ik een echo gepland. Vanavond bij de vk geweest voor een intake. Bloedverlies gaat op en af, dan een paar uur niks, dan weer wel bij afvegen. Pijn is hetzelfde alleen sinds vanmiddag soms steken bij mn schaambot zeg maar. Vk bleef zeggen dat het nog steeds 2 kanten op kan gaan. Kan ook nog steeds een innestelingbloeding zijn, blijkbaar na bevruchting geeft het al zwangerschapshormoon af, dus niet pas na innestelen vertelde ze. Hoop uitsluitsel te krijgen met de echo donderdag!
 
Volgens mij kan het later ook echt nog wel een innestelingsbloeding zijn. Het innestelen moet goed genoeg zijn om hormoon te gaan produceren en dus positief te kunnen testen, maar als het eitje eenmaal vast genoeg zit daarvoor gaat er nog vanalles groeien en verder vergroeien met je baarmoederslijmvlies (soort van 'verder innestelen' dus), en al die tijd kan er best een keer een vaatje geraakt worden, waardoor je dus wat bloedverlies kan hebben. Overigens kan bloedverlies natuurlijk ook door tal van andere oorzaken komen. Door zwangerschapshormoon raakt het hele gebied van onderen beter doorbloed, dus er kan bijvoorbeeld ook makkelijker een vaatje in de baarmoedermond of vagina springen (zeker na seks, maar ook bij druk bij ontlasting, hoesten, niezen, zwaar tillen etc.). Vaak is de oorzaak ook niet per se duidelijk, maar vaak kan een echo op z'n minst laten zien of het (op dat moment) nog goed gaat met de kleine of niet. 

Ik heb zowel bij mijn zoontje als mijn huidige zwangerschap (bijna 30 weken nu) ook bloedverlies gehad, maar helaas ook ervaring met dat bloedverlies toch wel een voorteken was van een miskraam. Bij mijn vroege miskraam (4+4) was het bloedverlies ook zeker niet noemenswaardig meer dan bij een menstruatie, de grote stolsels herken ik eigenlijk alleen van een miskraam waarbij het kindje tot ruim 9 weken gegroeid was. Bij mijn bbz had ik ook geen stolsels (maar dat is wellicht meer in de buikholte resorbeerd). 

Hopelijk krijg je donderdag goed nieuws, of op z'n minst duidelijkheid! Houd er rekening mee dat dat laatste nog wat langer op zich kan laten wachten omdat het verschil tussen een kindje dat gestopt is met groeien en een kindje dat simpelweg nog niet zo ver is moeilijk te zien is voor de termijn waarop het zeker een zichtbare hartslag zou moeten hebben, en een goede echo is natuurlijk geen garantie dat het later niet alsnog mis kan gaan.
 
@elsiejoy bedankt voor je bericht! Ik merk nu wel dat het bloeden weer wat meer is geworden al heel de dag, het komt er nu ooj uit ipv alleen met vegen. Heb zelfs een maandverbandje in zodat ik bij kan houden hoeveel het is. Buikpijn is hetzelfde dus ik vrees nu wel weer het ergste, blijf wel gewoon checken of ik geen grote stolsels verlies maar dat is meer voor mijn gevoel dat ik dat wil checken, zekerheid heb ik sowieso nog niet idd. Echt een emotionele rollercoaster zeg, merk dat het zoveel met me doet.
 
Terug
Bovenaan