Miskraam of niet?

<p>Hi lieve meiden:</p><p>Ik heb een beetje een gek verhaal en weet eigelijk wel zeker dat ik een miskraam heb gehad maar toch vraag ik me af of meerdere vrouwen dit hebben gehad.</p><p>De eerste dag van m’n laatste ongesteldheid was op 21 September, m’n ovulatie was op 5/6 oktober, dit weet ik 100% want ik heb het gevoeld! Vervolgens moest ik ongeveer rond 20 oktober ongesteld worden, dit werd ik maar niet. Ik kreeg gevoelige tepels, ze zagen er ook anders uit, ik was misselijk, hele donkere urine en bleef maar negatief testen (6x verschillende testen gebruikt) zaterdag 3 november was ik zo misselijk dat ik zelfs heel veel heb overgegeven. Ik kon niet meer op m’n buik liggen, naja alles wees er naar uit dat ik zwanger was maar alleen de testen zeiden van niet. </p><p>Nu had ik afgelopen maandag ochtend (17 dagen overtijd) bij t plassen bloedverlies, ik dacht niks aan de hand en ben gewoon naar m’n werk gegaan. Helaas werd de bloeding op m’n werk steeds erger en kwamen er zelfs bloedproppen uit... Dit was voor mij duidelijk geen menstruatie en heb de HA gebeld. Bloed test afgenomen op het HCG hormoon maar zelfs die was negatief. Ik word er heel onzeker van, voor mij voelde het zeker zwanger (ookal was het maar 4weken) maar alle symptomen wezen daar gwn naar uit... Huisarts zegt ja mogelijk was het een zwangerschap maar dat weten we nooit zeker want het is niet in je bloed gevonden. Door het aantal bloed verlies (wat momenteel nog aan de gang is) weet ik gwn zeker dat ik een miskraam heb gehad. </p><p>Heeft iemand dit ook meegemaakt? </p><p>Ik hoor het graag??</p>
 
Ik heb dit niet meegemaakt, maar ik vraag me wel af waarom je niet bij de huisarts je bloed hebt laten controleren. Via het bloed weet je toch zeker of de zwangerschap echt is. 
 
Voor nu zou ik ook naar de huisarts gaan, ik denk dat dit nooit mis is. 
 
Niet wat je wilt horen denk ik, maar als al je testen negatief waren én de bloedtest via de HA ook zei geen zwangerschap acht ik de kans klein dat je zwanger bent/was. Dan had 1 van de testen wel iets moeten aangeven. Ik ben ook wel eens superveel symptomen gehad dat ik zeker wist dat ik zwanger moest zijn, maar het lichaam kan rare dingen doen. Er zijn ook genoeg dames die zonder aanwijzing een maand overslaan, ik kan me wel voorstellen dat je baarmoeder de maand daarna meer moet 'afstoten'  en je een zwaardere menstruatie hebt.
 
Je kan een hele vroege miskraam gehad hebben, die niet meteen los is gekomen. Vanaf het moment dat het niet meer leeft, maak je geen HCG meer aan, en kun je niet meer positief testen. Maar dat is geen garantie het kan ook totaal wat anders zijn. Persoonlijk zou ik het ook niet echt een miskraam noemen, en je kunt er verder ook niks mee. Wat het ook was, nu ben je niet zwanger. 
 
Het duurt even voordat hcg uit je lijf is. En test via bloed door huisarts is veel gevoeliger dan normale zwangerschapstest. Ik denk eigenlijk ook dat je niet zwanger bent geweest. Maar dat je lichaam je voor de gek hield. Niet op je buik kunnen liggen, is geen zwangerschapsymptoom van de eerste weken. De volgende keer als je overtijd bent en testen negatief en je wilt zekerheid kan je het beste aan de huisarts vragen om bloed te laten prikken. Sterke en hopelijk snel zwanger!
 
Hi meiden,
Bedankt voor jullie reactie. Het vervelende is dat een bloedtest ook niet altijd duidelijk is. M’n beste vriendin heeft dit meegemaakt namelijk. Zij was overtijd, weken lang negatief getest en zelfs bij de HA. Uiteindelijk was ze na 2 maanden overtijd 6 weken zwanger dus het is mogelijk. Een collega van mij precies ook pas positief na 5 weken, ook HA bloedtest gedaan... dus vandaar dat ik vraag of er vrouwen z’n die hetzelfde hebben meegemaakt hebben al ik nu. Omdat het voor mij voelt als een miskraam en niet als een late menstruatie. Ik heb namelijk altijd een normale cyclus. 
@rosa Ik weet heus wel dat “niet op je buik kunnen liggen” geen symptoom is maar ik heb begrepen dat misselijkheid en buikpijn ook bij een miskraam horen, dus de kans groot is dat het er aan zat te komen omdat m’n lichaam dus geen HCG hormoon heeft aangemaakt...  
 
Daarbij had ik na 1 week overtijd al de HA gebeld maar ik moest wachten tot 3 weken overtijd omdat het anders te vroeg zou zijn... dus het is allemaal zo dubbel... 
 
Je geeft een voorbeeld van een vriendin wat aan zou geven dat een bloedtest niet altijd duidelijk is. Maar in dat voorbeeld was je vriendin ook uiteindelijk weken zwanger toen ze een positieve test had, de testen daarvoor kloppen dus ook gewoon, want daarvoor was het te vroeg voor een test. Lijkt er op dat ze gewoon een maand heeft over geslagen.
In jou geval wel je weten of je zwanger geweest bent, maar zodra het lichaam alles heeft afgestoten is er niks meer anders aan je lichaam dan na een menstruatie. Er valt dus niks te bewijzen. En voor jou veranderd er ook niet veel, je zit gewoon weer in een nieuwe cyclus. Het enige is dat je nu niet met zekerheid kan zeggen dat je een miskraam gehad hebt. 
 
Terug
Bovenaan