Miskraam op vakantie gaan

Het is puur afwachten, ik zou wel een echo aanvragen om te zien of het geen buiten baarmoederlijke zwangerschap is. Als je HCG blijft stijgen maar heel langzaam dan gaat bij mij wel een belletje rinkelene dat ze daar onderzoek naar moeten doen. Een BBZ wil je echt niet en al helemaal niet te laat erachter komen. Een miskraam verloopt natuurlijk en heb je zelf geen invloed op. Enige wat je kan doen is een curretage
 
Uit ervaring weet ik dat ze best laks zijn op dit gebied hoor. Je moet echt aandringen en als je een BBZ vermoed dan moet je echt pushen dat ze je eileiders goed bekijken voordat die ontploft
 
Oke deze reacties maken mij nu echt bang?
Ze hebben de hele week met echo gekeken ook voor een BBZ maar er was niks te zien?
Wat moet ik doen ivm mijn vakantie volgende week?
 
[quote quote=10567731]Oke deze reacties maken mij nu echt bang?
Ze hebben de hele week met echo gekeken ook voor een BBZ maar er was niks te zien?
Wat moet ik doen ivm mijn vakantie volgende week?[/quote]Weer contact opnemen en beslissen of je liever een curretage wilt (dat is jouw keuze en niet die van hen) en dat je liever niet wilt wachten tot het zelf gebeurt. Kan weken duren
 
Heb je met je artsen besproken dat je op vakantie zou gaan? Ik heb zelf ooit ivm een buitenbaarmoederlijke zwangerschap mijn vakantie uit moeten stellen, mocht uiteindelijk later alsnog vertrekken omdat de hormoonwaardes toen gelukkig wel een flinke daling hadden laten zien. Maar wel met het advies om in elk geval alvast het telefoonnummer van het plaatselijke ziekenhuis in mijn telefoon te zetten, omdat het toch nog zou kunnen dat mijn eileider zou scheuren daar. 

Maar een curettage is gewoon geen optie als ze denken dat er niets in de baarmoeder zit, je kunt immers niet zomaar een eileider curetteren of de buikholte, daar kom je niet bij zonder buikoperatie. De medicatie die een chemo is (methotrexaat geloof ik), is inderdaad iets wat gebruikt wordt bij een bbz/eug of een zol (zwangerschap onbekende locatie), maar vaak wel pas bij hormoonwaardes van 1500-5000 (bij nog hoger is doorgaans een operatie nodig). Bij lager is afwachten meestal het devies, hoe frustrerend ook. Het feit dat het maar heel langzaam oploopt is in die zin positief dat je lijf waarschijnlijk al door heeft dat er iets niet helemaal klopt aan deze zwangerschap, maar het is ook heel begrijpelijk dat je er liever vanaf wilt zijn, zeker als het een zwangerschap is die ook met extra risico voor jezelf is. 

Hopelijk gaat je lijf binnenkort een mooie daling van het hcg laten zien, want aan een stijging die toch niet groot genoeg is heb je ook niets...
 
Terug
Bovenaan