miskraam schoonzusje

A

Anoniem

Guest
hallo mensen

Mijn schoonzusje heeft drie weken geleden een miskraam gehad!!
Nu ben ik bijna 6weken zwanger!
En ik weet niet hoelang we dat voor ons kunnen houden!!
Moet ik het haar nu snel vertellen of wachten!!
Wij zijn dolgelukkig maar willen haar niet kwetsen!!

groetjes

Hoihoi,

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ik kan me voorstellen dat het nu een wat dubbel gevoel is, omdat je schoonzusje net een miskraam heeft gehad.

Ik heb zelf ook 2 keer een miskraam gehad en het leek wel of juist in die periode iedereen om ons heen zwanger werd. De mensen waren allemaal erg voorzichtig met vertellen, maar ik was juist blij voor hen.

Ik zou gewoon tegen je schoonzusje vertellen hoe je er mee zit en dat je het moeilijk voor hen vind. Ik weet zeker dat ze het wel zal begrijpen.

Sterkte ermee.

Liefs Annemarie

Oh ja, en misschien kun je overwegen om het hun juist als 1 van de eersten te vertellen. Want als ze het later hoort terwijl veel mensen het al weten voelt ze zich misschien juist gekwetst.

dag annemarie,

We heeben het nog aan niemand verteld!!
Misschien is het wel een goed idee om het hun als eerste te vertellen!!
Bedankt voor je reactie!!!!!

groetjes

Je schoonzusje zal wel blij voor jullie zijn, maar ik denk dat het haar ook pijn zal doen. Dat is nou eenmaal niet te voorkomen. Het zal heel dubbel voor haar (en haar partner)
zijn.

Als je haar situatie en die van jullie bespreekt en haar uitlegt dat je het tegelijkertijd super rot voor haar vindt. Dan voelt zij zich ook begrepen. Bespreek het gewoon.
Veel mensen begrijpen namelijk niet hoeveel verdriet je van zo ´n miskraam/gemis kan hebben en onderschatten dat ZWAAR.

Wacht nog even met vertellen totdat je zelf een echo hebt gehad.

En maak het vooral niet te zwaar. Ik weet nog dat iemand naar mij toekwam toen ik vorig jaar na 18 weken zwangerschap was bevallen, om het te vertellen. Zo zwaar en alsof ik in elkaar zou storten. Ik vond dat vreselijk, want tuurlijk was ik blij voor die ander en mijn miskraam stond los van alle zwangerschappen van anderen om me heen.

Ik had liever gehad dat het me gewoon vertelt werd, tegelijkmet de anderen, en niet dat ik apart werd genomen. Maar goed dat is natuurlijk ook heel persoonlijk en waarschijnlijk ken jij je schoonzusje goed genoeg om te weten hoe je haar iets kan brengen.

Miep  

bedankt allemaal

Het blijft moeilijk want als er iemand graag een kindje wil is zij het wel!!
Ze heeft zoiezo een rot jaar!!
En het is voor ons al het tweede kindje.

hoi liekie,
misschien kan je het nog een week of 4 voor je houden en het dan als eerste aan haar vertellen.ik heb ook een miskraam gehad en vond dat natuurlijk vreselijk.maar 5 weken later was ik weer ongesteld en ging met goede moed de volgende ronde in.en met succes,ik was weer zwanger.ik kan natuurlijk niet beoordelen of t bij je schoonzusje ook zo werkt,maar ik denk dat ook de rest van de familie moeite zal hebben met je nieuws,dus daarom misschien beter om een maandje af te wachten.
is wel moeilijk natuurlijk,want je bent zelf natuurlijk door het dolle.maar je schoonzusje en aanhang ws niet en dat is voor jullie natuurlijk erg pijnlijk.
maar van mijn kant in ieder geval hartelijk gefeliciteerd!!en ik hoop dat uiteindelijk iedereen blij voor je is.
groetjes kari

Terug
Bovenaan