miskraam schoonzusje

Hoi,
Ik zit in bijna dezelfde situatie. Mijn schoonzusje vertelde met 5 weken zwangerschap al dat ze zwanger was, ze was uitgerekend begin februari. Vlak daarna kwam ik er ook achter dat ik zwanger was, uitgerekend rond 20 februari. Bij de eerste echo bleek dat het kindje van mijn schoonzusje met 6 weken was gestopt met groeien en dat er geen hartje klopte. Uiteindelijk is ze gecurreteerd en moet ze een maand wachten voordat ze weer mag proberen.
Mijn echo's zien er prima uit en het kindje groeit goed. Mijn man en ik willen het binnenkort gaan vertellen (bij 12 weken) maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er het meest tegen op zie om het mijn schoonzusje te gaan vertellen. Ik weet niet goed hoe ze gaat reageren, ze doet er heel nuchter over, maar ondertussen... Toch zullen we binnenkort maar bij ze langs gaan want ik wil natuurlijk niet dat ze het via via te horen krijgen.

Hoi,

Als eerste; gefeliciteerd met je zwangerschap!

Dit zijn altijd de lastige dingen.  Je schoonzusje is natuurlijk ontzettend verdrietig en het is moeilijk om het hen te vertellen. Zelf heb ik vorig jaar met 17 weken een miskraam gehad. Een vriendin vertelde me toen vlak daarna dat ze zwanger was. Ze vonden het héél moelijk om het ons te vertellen maar ze hebben het ons wel  als 1 van de eerste verteld. Ik vond het best moeilijk toen  ze vertelden dat ze zwanger was (niet dat ik het hen niet gunde maar het is zo dubbel, je wilt zelf ook zo graag!!!!). Wel was ik blij dat ze het ons zelf hadden verteld en ook als 1 van de eersten.  Moeilijk is het toch wel maar als je het via via hoort zou dat helemaal niet leuk zijn.
Sterkte ermee in ieder geval.

Groetjes Landi

Hoi hoi,

Het is niet helemaal het zelfde, maar mijn schoonzusje kan maar heel moeilijk kinderen krijgen. Daarom vonden wij het altijd heel moeilijk om te vertellen. Toch moet je het doen. Na onze ouders kregen hun het altijd als 1e te horen, zodat ze er aan konden wennen voordat iedereen over de zwangerschap begon. Bijna niemand wist dat hun bezig waren. Als we het vertelden waren ze wel altijd heel blij voor ons en zijn het nu nog. Ze kan er evengoed van genieten als ik zwanger ben. Gelukkig heeft ze nu eindelijk ook zelf een kleintje na 4jaar proberen, we waren gelijk begonnen en bij ons is het altijd vrijwel gelijk raak.
Als je goed met haar op kan schieten dan zal ook jouw schoonzusje blij voor je zijn.

Groetjes Joyce

Goede vrienden van ons bleken ook zwanger te zijn, net ten tijde van onze miskraam. Zij belde mij en vertelde het voor de telefoon.. die klap kwam wel aan. Het liefst had ik gehad dat ze het zelf waren komen vertellen, niet dat het anders zou zijn geweest, maar wel gevoelsmatig anders.
En tuurlijk blijft het verdrietig! Maar je kunt er niets aan doen, de natuur heeft zulke dingen zelf in eigen hand en dat begrijpt zij ook wel.

Terug
Bovenaan