Miskraam toch in een keer kloppend hartje

Hey ik herken je verhaal.
3 jaar geleden was ik na 2 miskramen opnieuw zwanger. We vertrokken net op verlof voor 4 weken. Na twee dagen kreeg ik hevige krampen en ineens veel bloedverlies. Ik ging maar weer uit van een miskraam. De volgende ochtend grote bloedproppen en stolsels verloren, maar ik had geen zin om in Spanje naar een ziekenhuis te gaan. Ik had het al twee keer meegemaakt dus ik wist dat ik het maar gewoon moest uitzitten en dan in Belgie op controle gaan om te zien of alles schoon was. 4 weken lang af en aan bloedverlies gehad, maar het zette niet door. Ik was zelf op een punt dat toen ik 's nachts opstond terwijl het bloed langs mijn benen naar beneden stroomde, ik gewoon opgelucht was dat het eindelijk doorzette... Volgende ochtend naar de huisarts, die mij doorstuurde naar de echo en toen zag ik een hartje kloppen. Ik was al die tijd gewoon zwanger. Ik heb heel veel echo's gehad verschillende gynaecologen die kwamne kijken, maar niemand kon een oorzaak vinden van het bloedverlies... Het was mss een tweeling geweest... nu is mijn zoontje 2 jaar...
In maart vorig jaar was ik opnieuw zwanger, maar op 9 weken kreeg ik opnieuw een hele zware bloeding, op de echo was alles nog ok, maar een week later was het hartje gestopt...de bloeding was te heftig geweest en had het vruchtzakje losgemaakt...
Nu in September opnieuw zwanger en na 6 weken, opnieuw een hevige bloeding, echo gehad, hartje was zichtbaar... vanaf dan had ik wekelijks bloedingen soms zwaar, soms licht, met of zonder stolsels...alles gehad. Ik heb wekelijks een echo gehad tot aan week 13, maar de gyn hebben geen flauw idee waar het vandaan komt. Blijkbaar ben ik 1 van die vrouwen die last heeft van onverklaarbare bloedingen.
Op week 13 ben ik dan begonnen met het innemen van utrogestan (extra progesteron) en sindsdien heb ik geen bloedverlies meer gehad. Ik ben nu ondertussen bijna 29 weken ver en alles gaat goed.
Wat ik je nu wel zou aanraden is
- hef geen zware dingen!!! De druk die dat op je baarmoeder zet kan bloedingen veroorzaken
- ga niet in bad, enkel in de douche
- vermijd zware sporten waarbij je veel schokken krijgt
- tijdens het bloedverlies zeker geen seks! Kan voor een infectie zorgen

Bedankt voor je berichtje maar wat heb jij al veel moeten mee maken. Wat fijn dat je nu zwanger ben en alles goed is. 
Ik ga je tips zeker gebruiken en er rekening mee houden.

Mijn mama heeft dit gehad toen ze zwanger was van mij. Ze moest 2 weken wachten, maar ze hadden haar voorzichtig al duidelijk gemaakt dat er waarschijnlijk niets overgebleven was.
Na 2 weken was hun geluk toen ook zeer groot wanneer bleek dat het hartje bleef kloppen en dat het vruchtje bleef groeien.
28 jaar later zit ik hier gezond, in de zetel, zwanger van mijn eigen eerste kindje :)

Ik heb met 11 weken ook een zware bloeding gehad waarvan ik dacht dit word een miskraam. (Ook al gehad in augustus) na de echo bleek mijn kleine Jongen het gewoon goed te doen. Op de echo was een bloeding te zien naast de vruchtzak. Heb een week gebloed en daarna was die weg. Inmiddels 22 weken zwanger. :)

Terug
Bovenaan