Miskraam

Het is ook enorm heftig. Gun jezelf daarom ook de ruimte om het een plek te geven. Ik heb me toen 2weken ziek gemeld en voel je daar ook zeker niet bezwaard in. En het zal je verbazen hoeveel mensen dit ook hebben meegemaakt in je omgeving die weten waar je doorheen gaat en je kunnen steunen.
Een tip om je volgende minder zwaar te maken. Zoek geen dingen op internet op of op dit soort forums. Want hoe goed bedoeld ook.. mensen delen eerder hun slechte ervaringen en die lees je dan ook heel veel. Dat maakt je bang terwijl de meeste zwangerschappen goed gaan.

2 jaar geleden een missed abortion gehad bij mijn 1e zwangerschap. Gelukkig na 4 maanden weer zwanger en onze zoon is nu 15 maanden. Ik heb die zwangerschap van echo naar echo geleefd en was zo bang dat het mis zou gaan. Inmiddels 10 weken zwanger en ook deze 1e echo liepen de tranen over mijn wangen toen ik die echoruimte in liep, terwijl ik helemaal niet meer met die miskraam bezig ben. Over 1 1/2 week de termijnecho en daarna wil ik het pas gaan vertellen. Mijn ervaring is dat je anders zwanger bent na een miskraam.
Maar hou moed! Gun jezelf de tijd om dit een plekje te geven. Praat erover met mensen die het ook hebben meegemaakt (en dat zijn er echt veel zal je merken). Zelf heb ik lang hier op een Forum gezeten “zwanger worden na een miskraam”. Hij is nu niet echt actief meer, start eventueel een nieuwe. Daar heb ik ook veel aan gehad.
Heel veel sterkte/succes! Hopelijk mag je snel weer zwanger zijn als je er weer klaar voor bent. 

Ik heb in juli dit jaar een missed abortion gehad, bij de eerste echo kwamen we erachter dat het hartje niet hard genoeg klopte, 5 zenuwslopende dagen later weer een echo waarbij het hartje echt gestopt was. Voor ons ook een eerste zwangerschap. Ik ben er ook kapot van geweest, en heb mij 4 weken ziek gemeld. Na een lange nasleep (2x pillen, restweefsel, lang nabloeden) zitten we nu weer in ronde 2. Vorige week een positieve ovulatietest, ergens een geruststelling dat alles weer goed 'werkt'. Kan me goed voorstellen dat ik bij een nieuwe zwangerschap (als het ons gegund is) heel bang zal zijn dat het fout gaat, vooral omdat ik totaal geen bloedverlies of symptoom vermindering had (alleen een soort onderbuik voorgevoel dat het niet goed zat).
Heel veel sterkte toegewenst! Hopelijk mag je gauw weer zwanger worden wanneer jullie daaraan toe zijn!
Liefs 

Wat lief van jullie allemaal. Fijn om de bemoedigende verhalen te horen. Ik had ook van begin af aan het gevoel dat het niet goed zat. Ik had al een paar dagen bloedverlies, alleen dit was niet zorgelijk. Toch heb ik niks gekocht en er niet echt feest over durven vieren. Niet voor niks dus.. hoop snel op goed nieuws van deze kant. Jullie ook sterkte en voor degenen die zwanger zijn geniet van de zwangerschap!

Wat lief van jullie allemaal. Fijn om de bemoedigende verhalen te horen. Ik had ook van begin af aan het gevoel dat het niet goed zat. Ik had al een paar dagen bloedverlies, alleen dit was niet zorgelijk. Toch heb ik niks gekocht en er niet echt feest over durven vieren. Niet voor niks dus.. hoop snel op goed nieuws van deze kant. Jullie ook sterkte en voor degenen die zwanger zijn geniet van de zwangerschap!

Dag joorst en anderen, 
ook hier er ervaring mee. Afgelopen augustus een miskraam gehad bij 9 weken. Tijdens 1e echo was het vruchtje niet zoals verwacht volgens de verloskundige dus week erna ter controle weer terug. Vruchtje bleek niet gegroeid, aldus de zeangerschap heeft zich niet doorgezet. Week later volgde een natuurlijke miskraam..
vervolgens 1e menstruatie gehad en wat bleek de eerst volgende erop.. een positieve test! Aldus nu 6 weken zwanger maar ontzettend bang voor de 1e echo.. hopend op geen herhaling! Maar ergens in mijn achterhoofd nu ook nog niet uitbundig blij. Momenteel eerst bevestiging nodig voordat ik geloof dat er daadwerkelijk een klein mensje in mij groeit. Dus echo afwachtend, kan er niets aan veranderen. Geduld geduld. Frustrerend..
Maar bekijk ondertussen de positieve kant, het is wel degelijk mogelijk on samen (met mijn vriend) zwanger te worden! Die bevestiging is er. Nu hopen dat het door gaat zetten! 
Geniet van jullie zwangerschap en anders veel sterkte gewenst! Keep you head up! 

Lieve Luf,
Van harte gefeliciteerd nu! Ik hoop dat je snel kan gaan genieten na een goede echo. Wanneer mag je voor de eerste? 
Bedankt voor je steun!

Terug
Bovenaan