Miskraam

Het is zoals Joorst zegt echt heel verschillend. Ik heb 10 dagen gebloed en iets minder dan een menstruatie. Heb daarbij helemaal geen stolsels verloren en ook geen buikpijn gehad. Het leek gewoon op een menstruatie alleen bij mij was het bloed roder en iets minder

Hallo meiden,
Wat naar toch allemaal die miskramen.
Ik heb woensdag de termijn echo gehad en zou 11 weken zwanger moeten zijn. Helaas was het hartje dat we bij 8+3 hebben gezien gestopt met kloppen bij 10 wkn.
Onze werels stortte wel even in. De echoscopiste die de vorige echo ook had gedaan was zelf ook verbaasd. Het zag er vorige keer zo goed uit. Beter kon niet. Ik wil hier niemand mee bang maken, maar de 12 weken zijn blijkbaar toch cruciaal. Ik dacht na 9 weken zonder bloedverlies dat het wel goed zou komen.
Helaas heeft het niet zo mogen zijn en konden we gister al in het ziekenhuis terecht. Ik had geen bloedingen gehad en nergens last van. Ik heb nu Misoprostol gekregen en dat is geen pretje helaas.
Ik ben benieuwd of er nog meer meiden zijn die met deze termijn een miskraam hebben moeten opwekken met medicatie? Hoe lang blijf je dan bloeden? En na hoeveel maanden waren jullie weer zwanger? Wij willen zo graag een kindje en ik hoop dat het zwanger worden na een miskraam ons gegeven is.
Sterkte aan alle lotgenoten! Jullie zijn sterk!

Liefs

Ik heb 11 september een miskraam gehad met 5.5 week ik had klein beetje bloed verlies wat ik niet vertrouwde naar de nightcare geweest kwamen er er achter dat ik een blaasontsteking had en twee dagen erna had ik in de ochtend enorm bloed verlies kon meteen maar mijn verloskundige toe komen echo gehad en kregen te horen dat het slijmvlies niet goed was. Gelijk in de middag vruchtje verloren..
Vorige maand kwam ik er weer achter dat ik zwanger was. 4 weken naar de miskraam en heb ik vervroegde echo.s gehad eerst zag het er goed uit vorige week kloppend hartje gezien was nog spannend of het er 1 of 2 was. Maar was er gelukkig toch maar 1 alleen gister weer te horen gekregen dat het niet goed was zagen geen hart activiteit vandaag naar de gynaecoloog kijken wat er gezegd word en zal ik met tabletten het laten  afkomen wand wil niet nog weken met een ongeboren vruchtzakje rondlopen. En hopelijk dat 2019 ons een beter jaar word met onze droom voor een tweede kindje maar eerst ens even rust.  Natascha Plompen 

Hoi Ronja,
Ik heb een week geleden hetzelfde gehad: 6 weken +4 dagen zwanger, maar begon bij 6 weken wat te bloeden dat met de dag erger werd. Inmiddels 3 dagen geleden heb ik een miskraam gehad: een soort vlies van een centimeter of 5 waar niks in te zien was. Volgens de verloskundige gebeurt het vaak dat wanneer vrouwen een miskraam krijgen, het vruchtje al 1 of 2 weken eerder is gestopt met groeien, dus met 4 weken. Dan is het nog zó klein dat je waarschijnlijk nog niks ziet. Dus het zou kunnen dat je een miskraam hebt gehad en dat nu alles weg is. Bij mij is het bloeden nu (na 3 dagen) zo goed als gestopt, dus ik kan er vanuit gaan dat alles nu weg is. Maar mijn borsten zijn nog wel erg pijnlijk. Dat kan best een tijdje duren.
Bel even je verloskundige, zij kan je het beste vertellen wat verstandig is. Het bloeden kan wel een paar weken aanhouden, maar misschien kunnen ze in de tussentijd een echo maken om te kijken of er nog wat in je buik zit. Heel veel sterkte in elk geval...

Wat vervelend dat je het meemaakt. 
Ik had eerste miskraam; bij 5+5 roze, dag lager bruin, 2 dagen later 1 dag beetje rood. Ik hoopte nog op reactie op de ook hebbende blaasontsteking. maar vrijdags week erna 6+5 echo gehad gehad en het was een miskraam in gang. Dit is een curretage geworden.
tweede miskraam, daar was ik al paar dagen overtijd; sensitieve testen zeiden niet zwanger en ineens 4 dagen rover tijd was ik zWanger, vroege test weliswaar. 6 dagen overtijd eindelijk een normale test en een hcG van 50. Helaas dag erna keeeg ik drupje bloed en dag erna echt ongesteld. Dit was een gewone niet bijzondere menstruatie. Weliswaar had dit te maken met slechts 5- weken zwanger maar heb ook geen stolsels ed gehad. 
Of het je helpt, dunno. Maar het lijkt me dat je gewoon een controle echo kan laten maken, of deze leeg is. ♥️
Succes met de verwerking ? van de pijn ?

Vanochtend echo gehad en geen vruchtje (meer) te zien. Zo stom dat je toch nog hoop houdt. Wel veel stolsels in de baarmoeder en de vk vroeg zich af of het niet een (partiële) mola is, dus ben ik doorgestuurd naar gyn. Daar moet ik dinsdag heen. Ik kan het me ergens helemaal niet voorstellen.. een mola. Heb net nog een zwangerschapstest gedaan en die gaf één a twee weken aan als termijn, dus geen absurd hoog HCG niveau waar ik op internet over lees. Ik hoop zo dat het dinsdag gewoon 'normaal' blijkt ?Bedankt voor het delen van jullie ervaringen ?

Terug
Bovenaan