Miskraam

<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik ben er 2 weken geleden helaas bij een echo achter gekomen dat het hartje na 9 weken gestopt is met kloppen. En dat mijn eerste zwangerschap zal eindigen in een miskraam. Erg verdrietig nieuws. </p><p>Nu heb ik er in eerste instantie voor gekozen om te wachten. Maar na 2 weken begon t me zwaar te vallen. Bij elk krampje hoopte ik dat t zou beginnen en doorzetten.</p><p>Nu ben ik vandaag in het ziekenhuis geweest en ga toch de medicatie proberen om het op te wekken. </p><p>Nu heb ik eerst 3 pillen mifegyne ingenomen. En nog steeds niks..</p><p>Vrijdag beginnen met de cytotec en hoop dat er dan wat begint! </p><p>Wie heeft er ervaring mee om met medicatie een miskraam op te wekken? Hoe hebben jullie dit ervaren? </p><p>Ik weet dat er al een aantal forums van zijn. Maar het lijkt me toch fijn ervaringen te delen. </p><p>Liefs </p>

hooiihooiii
wat verschrikkelijk voor jullie..heel veel sterkte xx
ik heb zelf vorig jaar 2 x een miskraam gehad 1 x kwam alles van zelf.
en de andere x kwamen we er ook achter dat hartje gestopt was met 9 weken. zou 11 weken zijn.
toen ik erachter kwam..wilde ik het eigenlijk gewoon zo snel mogelijk uit mijn lichaam, het was al 2 weken overleden in mijn buik en niks gemerkt dus dacht kan wel blijven wachte maar hoelang gaat dat duren..dus heb voor de medicatie gekozen...  helaas voor mij heb ik er echt een slechte ervaring mee.. medicatie werkt ook meteen sogtends ingebracht maar de hele dag krampen en weeen en uiteindelijk om 23:30 knapte alles en 2 uur later wask het vruchtje verloren... erg schrikken allemaal.. bleef maar vloeien en vloeien... dus uiteindelijk bij gynecoloog beland en die zag day ik nog nie schoon was.. dus nog een x medicatie gehad.... nou weer een hoop uit me lichaam... maar t0en nog niet schoon.... werd toch een curretage.. wat me eigenlijk heel erg meeviel.. niks gemerkt... maar een week erna bleef ik nog zo bloeden.. je kon ng wel ander half tot 2 weken bloeden na curretage... maar onderhand 3 weken later nog niet gestopt... weer na gynecoloog en zag dat ik nog niet schoon was... pfff was echt een hel.... mjaa weer die medicatie gekregen om het op te wekken.... en uiteindelijk eindelijk schoon... wel cysten op me eierstok aan overgehouden.. maar dat is na een paar weken weer weggegaan...
mijn ervaring was helaas niet positief en heel extreem..ben blijkbaar een geval apart... maar ieder mens verschilt gelukkig... misschien valt het bij jullie wel mee..
dat hoop ik voor je... dat alles snel voorbij is en dat je in de toekomst toch een klein meisje of een klein jongetje mogen verwelkomen.
heelveelsterkte gewenst..xx

3 jaar geleden een missed abortion gehad. Wilde het toen ook eerst zelf op gang laten komen, maar vond het wachten slopend. Cytotec heeft bij mij totaal niks gedaan.
Uiteindelijk gecurreteerd en dat is mij zo meegevallen. Had ik nog een keer een miskraam gehad, dan zou ik gelijk voor curettage zijn gegaan.
Inmiddels een zoontje van 22 maanden en ik kam ieder moment bevallen van de 2e.
Heel veel sterkte en neem de tijd om het een plekje te geven. En hou vooral vertrouwen (al zal een volgende zwangerschap anders zijn). 

Ten eerste heel vervelend dat je een miskraam hebt. 5 jaar geleden het zelfde gehad bij 11 weken en was gestopt bij 9. Ook cytotec gekregen onder begeleiding van het ziekenhuis wat heel fijn was! Eerst veel krampen en bloeden en na een dag in geheel het vruchtje verloren en daarna geheel schoon. Hoor veel negatieve verhalen erover maar mij was het meegevallen maar wel in het begin flink nagebloed.
Erna nog 2 gezonde kindjes gekregen en binnenkort alweer bevallen van de derde dus heb vertrouwen in je lijf en alvast veel sterkte. 

Jeetje @aapjeeee wat een heftig verhaal! Verschrikkelijk dat je het 2 keer hebt moeten meemaken.. Ik hoor inderdaad erg wisselende dingen over de medicatie. 
Erna alles wel weer helemaal goed gekomen? 
Liefs

Bedankt voor jullie lieve reacties! Het stelt me in ieder geval gerust dat jullie erna nog een goede zwangerschap hebben gehad. Echt zo fijn! Allebei nog succes met laatste loodjes van de zwangerschap.
Nu net de eerste pillen ingebracht... En afwachten. 
Hoop wel dat het snel achter de rug is want mentaal is het inderdaad erg zwaar. En dan kan je ook gewoon weer verder..

ja uiteindelijk is alles weet goed gekomen...
ondertussen nu weer 13 weken zwanger... maar heb ontzettende angst elke x.. elk steekj.. dan schrik ik alweer... probeer te genieten maar het is best lastig..
kan gelukkig wel ieder 2 weekjes komen om alles na te checken.... 

Ik heb  bij 11 weken op laten wekken met medicatie. Rond 1400 ingebracht en rond 2000 was het vruchtje er al uit. Voor de zekerheid dag later de 2de serie tabletten ingebracht. In totaal iets meer dan een week gebloed. Niet heftig.
Ik vond het allemaal erg mee vallen na alle horror verhalen. Op de echo was nog iets te zien maar zou bij een volgende ongestelheid er wel uitgaan, dat was ook het geval. Daarna weer zwanger. Nu 16 weken.

Terug
Bovenaan