miskraam

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

vanmorgen ben ik naar de gynaecoloog geweest.... dit i.v.m. dat vorige week niet veel duidelijkheid gaf. Wel of niet levensvatbaar? Nou, mijn vermoeden werd bevestigd en de vrucht is niet levensvatbaar. De gynaecoloog had mij beter nieuws willen geven, maar dat zat er niet in! Toen moest worden overlegd wat we gingen doen... ik heb gekozen voor een curretage mede omdat ik volgens de gynaecoloog al 2 weken met een dood vruchtje rondloop en dat het geen verdere gevolgen heeft. Anders zou het nog wel een paar maanden kunnen duren... in deze onzekerheid en wanneer er een bloeding zou kunnen optreden wilde ik niet leven... Gezien het allemaal nog zo klein is, heeft het niet echt gevolgen voor een eventuele nieuwe zwangerschap.... Wie heeft ervaring met een curretage? en wat heeft een miskraam betekend in een relatie? Mijn relatie loopt momenteel niet zo goed, waar dit precies allemaal aan ligt is mij niet helemaal duidelijk... ik weet niet eens of wij bij elkaar blijven..... Maandag heb ik de curretage, tijdstip is nog niet bekend daar bel ik het ziekenhuis a.s. vrijdag over.. Ik zal blij zijn als alles achter de rug is... Er wordt wel gezegt dat hoop doet leven, maar duidelijkheid is ook heel wat waard!!!!

Jeetje wat een verhaal. Daar word je wel even stil van. Ik heb er verder geen kennis van maar wil je heel veel sterkte wensen!!!!

Liefs,
Dompy

He hunmpiedumpie,

Jemig zeg wat een rot situatie. Leef echt met je mee. Heel veel sterkte in deze moeilijke periode.

Knufje

Humpie dumpie ik wil je veel sterkte wensen in zo'n moeilijke tijd wat je nu doormaakt.........Kreeg gewoon kippevel toen ik dit las.......
Heb het gelukkig niet meegemaakt, maar ik denk dat hier mensen zijn die wel weten wat curetage in houdt.
Sterkte

Lieve Humpiedumpie,
Wat een verhaal. Kan er niet over mee praten, maar wens je heel veel sterkte toe de komende tijd

Tijs

Hoi hoi, ik heb een kleine drie weken geleden een curettage gehad.
Begin april ging ik voor een termijn echo, maar het bleek niet goed te zijn.
Het leek erop dat het een tweeling was, maar was niet 100 procent zeker.
Een week later nog een echo maar helaas....  nog steeds niet goed. Weer twee weken later werd het pas weggehaald. Vond het wel erg lang duren en kreeg ook buikpijn. De ingreep zelf vond ik erg meevallen. Ik ging onder narcose en een half uurtje later was ik weer wakker. Toen had ik wel het besef dat het nu echt weg was...
Toch wel een verdrietig moment.
Nu gaan we weer verder en hoop ik dat ik toch weer snel zwanger zal zijn. De drang lijkt nu wel groter omdat ik het toch heb meegemaakt (zwanger zijn).
Oja, een paar dagen na de curettage was het vloeien afgelopen,en ging het weer goed, alleen heb ik nu wel een infectie daar beneden opgelopen van de curettage!! Erg pijnlijk!
Hier heb ik pillen voor gekregen en nu gaat het weer beter.
Het is wel een lang verhaal geworden, maar als je nog wat vragen hebt dan hoor ik het wel!! Sterkte ermee want het is niet niks!
Nu ben ik wel aardig nuchter en ik heb er veel over gepraat, hielp mij ook erg goed.

Doei, groetjes, Alida

Hoi hoi,

Heel veel sterkte toe gewenst meid ik heb zelf vorig jaar
een miskraam gehad. Hopelijk ben je gauw weer aan ge-
sterkt.

Veel liefs Ronda

Hee humpiedumpie,

Ik las je verhaal en kreeg even weer een enorme brok in mijn keel. Ik
vind het ontzettend erg voor je. Ik weet wat het is om in de
onzekerheid te zitten. Ik heb ook 2 weken moeten wachten voordat ik
wist of het levensvatbaar was. toen heb ik het hartje gehoord en de dag
erna kreeg ik de miskraam.

Je wereldje stort helemaal in op zo'n moment.

Ik heb (gelukkig) geen curretage gehad, dus daar kan ik niks over
zeggen, maar ik weet wel dat het mij ontzettend heeft geholpen om over
je gevoel te praten, zeker met je partner. Je schreef dat dat nu niet
zo goed ging, maar blijf praten.

Wij zijn nog dichter bij elkaar gekomen door deze gebeurtenis.

Ik wens je superveel sterkte toe en als je wilt praten, hoor ik het wel.

Ik vond het altijd heel fijn om met mensen te praten die het ook mee gemaakt hadden.

Praatjes zoals: je bent nog jong enzo. helpen niet, maar zijn wel goed
bedoeld. dat heb ik me altijd in mijn achterhoofd gehouden.

Sterkte....

groetjes thessa

Terug
Bovenaan