Miskraam

Ik had een vroege miskraam bij 6 weken. Zonder een menstruatie weer in verwachting. Er was ook geen reden om te wachten op een menstruatie volgens de verloskundige.

Hee,
Ik heb een miskraam gehad in november (opgewekt met medicijnen), nadat bij de echo bleek dat er geen embryo was maar alleen een vruchtzak en dooier.

Van de gynaecoloog mochten we nadat het bloeden gestopt was gewoon weer meteen 'proberen'. Ik ben toen nog 1x ongesteld geworden maar nu weer zwanger. Hopelijk nu beter nieuws! De verloskundige zei dat je blijkbaar na een miskraam ook heel vruchtbaar kan zijn.

Beetje optimistisch van je verloskundige om ook al meteen een vruchtbare dag te noemen, maar fijn dat je het in elk geval deze ronde weer mag proberen! Na mijn laatste miskraam heeft het precies 6 weken geduurd voor ik weer ongesteld werd, daarna weer een cyclus van 30 dagen. Ik moest sowieso minstens 3 maanden wachten met opnieuw proberen zwanger te worden, maar ik had ook een verbloeding en ernstige bloedarmoede opgelopen bij de miskraam en moest daar eerst fysiek van herstellen. Na 2 maanden zat ik nog net onder de ondergrens van wat gezond is qua bloedwaardes, en die 3e maand had ik ook echt nodig om me weer een beetje mezelf te gaan voelen. Daarna heeft het nog 6 maanden geduurd voor ik weer zwanger was van mijn huidige zwangerschap. Die miskraam was met ruim 9 weken gestopt met groeien, rond 11 weken geconstateerd op een echo dat het hartje dus al een tijdje gestopt was, en nog eens twee en halve week later spontaan op gang gekomen. 
Bij eerdere vroege miskramen mocht ik het in principe ook meteen weer proberen, maar toen verliep de miskraam ook zonder verdere complicaties. 

Inderdaad vreemd dat je meest vruchtbare dag wordt aangegeven want het is vaak de vraag wanneer je weer ongesteld wordt. Bij sommigen is het na 2 weken en weer bij anderen pas na 6-8 weken.

Terug
Bovenaan