Miskraam

<p>Hallo allemaal,</p><p>Helaas na 5 a 6 weken zwangerschap ben ik vrijdag gaan vloeien. </p><p>Dit houd nu al een paar dagen aan. Met aardige buikkrampen. </p><p>Nu heeft de verloskunde mij een keuze voorgelegd. Om een pil in te kunnen nemen zodat het sneller voorbij is. </p><p>Omdat ik nog niet het idee heb het vruchtje verloren te zijn. </p><p>Nu zit ik met het dilemma. Dat ik nog steeds hoop het dat het misschien nog goed komt. Ook omdat een vriendin van mij net zo iets heeft gehad. Ook dacht dat het voorbij was. Een week gevloeid heeft. En nu toch een dochter van 2.</p><p>Ik ben bang dat als ik die pil neem. Ik misschien wel iets eindig.</p><p>Maar aan de andere kant vind ik dit afwachten ook heel erg moeilijk. En heel onzeker. Misschien loop ik wel met valse hoop rond. </p><p>En nu word ik er elke keer aan herinnerd. Wanneer ik naar het toilet ga. En door de buikkrampen. </p><p>Het is misschien maar 5 weken zwangerschap. Maar voelde toch al een groot verlies. </p><p>Wat zouden jullie doen?</p>

Wat verdrietig zeg! Een hoop onzekerheid zal je moeten hebben.
Is het misschien mogelijk dat je de verloskundige vraagt of er een echo gemaakt kan worden? Of hartje luisteren?
Dan weet je zeker of je een miskraam hebt of niet en of je die pil zou moeten nemen.
Sterkte!

Wat gek dat er een pil gesuggereerd wordt als er niet eens gekeken is of de zwangerschap mogelijk nog vitaal is! Ik heb zowel bij mijn zoontje als bij mijn huidige zwangerschap ook bloedverlies gehad en heb toen extra echo's gehad. Zelfs als je wel herkenbaar een kindje verloren hebt (niet erg waarschijnlijk op deze termijn) zou het bijvoorbeeld de helft van een tweeling kunnen zijn die je verloren hebt, dus zou ik zelfs dan niet zonder bevestiging dat er niets levends meer in de baarmoeder zit aan een pil gaan.

Overigens kan het natuurlijk wel met je termijn te maken hebben: met 5 weken is er vaak (ook bij een goede zwangerschap) nog niet zoveel te zien op een echo. HEb je bijvoorbeeld wel bloed moeten laten prikken en dalende hcg waardes gehad ofzo? Anders zou ik toch echt vragen om een echo ter bevestiging van een miskraam. Mocht die geen uitsluitsel geven (voor 6,5 week hoeft er geen hartslag zichtbaar te zijn om toch een levend kindje te hebben) om herhaling daarvan over ongeveer een week, om te kijken of er sprake is van groei of niet.

Mocht je heel ernstig bloedverlies hebben, dan uiteraard meteen aankloppen. Ik ben zelf ooit met een miskraam met spoed in het ziekenhuis beland vanwege overmatig bloedverlies. Bij sterretjes zien of duizelig en misselijk worden kan je zelfs naar de spoedpost in het ziekenhuis.

Ik heb een week geleden 2 positieve zwangerschapstesten. Een week later ben ik gaan vloeien. Wel echt menstruatie achtig. En dat is nu nog steeds zo. Dus heb vrijdag gelijk verloskundige gebeld. 
Het enige wat die gezegd heeft is. Ja het lijkt inderdaad op een miskraam. En je kunt het even afwachten. Ze hebben me van het weekend nog een keer gebeld. Hoe het gaat. En inderdaad uitleg gegeven voor als de bloeding heel heftig mocht worden. 
En nu vandaag dus weer gebeld over deze optie. Maar verder niets besproken over een echo of bloedprikken. Ik heb er verder gelukkig niet veel ervaring mee. 
Maar daarom zocht ik wel advies hier. Ik zou de verloskundige morgen terugbellen over wat ik wil. Alleen was de keuze vandaag dus afwachten of zo'n pil. Maar ik zal haar morgen de optie voor een echo en bloedprikken voorleggen. 

Ik neem aan dat ze een pil bedoelen om de miskraam op te wekken. Deze medicatie mag alleen door een arts voorgeschreven worden in het ziekenhuis en dan wordt er in het ziekenhuis altijd een controle echo gemaakt.
Sterkte!

Ja dat is inderdaad de bedoeling. Oke wat ik begreep was dat ze dan in overleg met de gynaecoloog die pil voor zou schrijven. Maar goed dat ik dat weet dan kan ik het morgen even navragen.

Terug
Bovenaan