Miskraam

Wat naar voor je. Ik heb in oktober een miskraam gehad, dus weet een beetje hoe je je voelt.

Ik zou inderdaad eerst voor een echo gaan, dan kunnen ze zien hoe het ervoor staat van binnen. En ik adviseer je medicatie echt nog even uit te stellen, dat is niet zomaar een paracetamol.. je kunt er behoorlijk ziek van worden en lang last van houden. Natuurlijk is het fijn om te doen als het niet vanzelf gaat, maar het klinkt of je lichaam 'goed' bezig is om het zelf op te lossen.

Bij mij duurde het bloedverlies vijf dagen, maar ik hoor ook twee weken om me heen. Daarna kreeg ik nog een echo om te kijken of ik 'schoon' was, en dat was het geval. Dat was voor mij ook belangrijk, zodat ik wist dat het bloeden echt klaar was.

Heel veel sterkte.

Hier een update.
Nu 2 weken geleden dat het bloedde begon. 
Ben na bijna een week bij de gynaecoloog terecht gekomen. Eigenlijk zou ik toen tabletten krijgen die de miskraam sneller zou laten verlopen. 
Hier heb ik inderdaad een echo gehad. Waar een misschien een heel klein vruchtje op te zien was. Waarna ik moest bloedprikken voor mijn hormoon spiegel. Om te zien of ik misschien niet minder ver was dan gedacht. 
Hormoon spiegel bleek 240 te zijn. Wat voor een goede zwangerschap erg laag is. Nu wilde ze 2 dagen later nog een keer prikken kijken wat er gebeurde. 
Deze zakte naar 230 wat niet veel was. Mocht het inderdaad een miskraam zijn die goed doorzet. Zo ben ik een week ziekenhuis in en uit geweest. En is er ook nog gedacht aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Nu 2 weken verder en met beetje toenemende buikpijn. En een amper dalende hormoon spiegel Nu op 190. 
Opnieuw echo. Hierop zagen ze toch weer dat beetje weefsel in mijn baarmoeder. Het lijkt er niet op dat mijn lichaam dit zelf afstoot. Nu tabletjes gekregen die ik vaginaal kan inbrengen. Niet echt pretje (veel buikpijn). Morgen opnieuw hormoon spiegel prikken. Daalt deze weer niet word er weer een echo gemaakt en dan misschien curatage. 
Ik kan het zelf blijven afwachten. Maar ik wil ook heel graag dat ik het kan afsluiten. Het was misschien wel niks. Of heel klein. Maar het valt toch emotioneel zwaar. 

Terug
Bovenaan